torstai 20. kesäkuuta 2013

MITEN MAAILMASTA VIELÄ LÖYTYY IHMISIÄ

IMG_7239IMG_7292
IMG_7326IMG_7295
Antaa väsyneen höpöttää, kun se tuntuu tänään vaan jatkuvan ja jatkuvan kohti tulevaisuuteen. Mä olin viis, ja itkin mun kirjotuspöydän alla vähän aikaa sit poisnukkunutta rakasta, mummia. Äiti nosti mut syliin ja silitti mun vaaleita hiuksia iltaan asti ja lupas olla mun kanssa aina. Hautajaisissa otetuissa kuvissa muut hymyilee ja mä itkin kaatosadetta maahan. Aurinko laskee ja mä yritän peittää sitä peukalolla samalla tavalla kuin mun lempparileffassa peitetään kuuta sormen taa. Mä hymyilen töissä iäkkäille ihmisille päivittäin ja kai mä jotenkin yritän saada sitä mun hymyä tarttumaan eteenpäin. Ihan tavallinen päivä ja mä olin hymyilemässä käytävällä toivoen saavani siihen vastauksen. Ajatukset vaelsi eteenpäin, käytävillä soi Erinin Vapaa ja vajosin haikeuteen miettien tällähetkellä jo viittätoista syövän nujertanutta rakasta. Käytävän toisessa päässä oli yksin rouva, joka kiinnitti mun huomion jollain lailla. Mietin, miten kukaan ei sais olla viimeisillä päivillään yksin ja kävelin seuraks. Kauniisti puhuen ja ihania sanoja sanoen mä lopulta meinasin ruveta itkemään, kun maailmasta vielä löytyy kultakimpaleita ihanalla sydämellä varustettuna. Ainoa ajatus oli, miten kauniisti joku voi osata puhua ja ilmasta mieltään. Juteltiin tuntikausia, annoin itestäni kaiken irti ja näin hänessä jotain erityistä. Väsyneinä kummatkin ajauduttiin puhumaan henkeviä, joista paljastu jotain uskomatonta - tää erityinen rouva olikin mulle läheistä sukua. Niin läheistä mummin kanssa, että oon töissä ollessa viettänyt hänen kanssaan niin monta tuntia päivittäin, että ehdin jo kiintyä. Tuntuu pahalta, miten paljon hyvää mä oon saanu näistä viikoista irti ja miten kaikki hyvä loppuu aikanaan.

4 kommenttia:

  1. sä vaan osaat kirjottaa niin tajuttoman hyvin,huhhuh...:-)

    VastaaPoista
  2. ihana paita, hyvää jussia =) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin ja hyvää juhannusta sinnekkin päin :-)!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)