tiistai 6. elokuuta 2013

AJATUKSET EI PYSY KASASSA

ppp
Mä käperryn tiukasti peiton alle ja mietin, kuinka eka päivä antaa uuden alun. Mä annan jatkuvasti uusia tilaisuuksia itelleni, jotka kuvittelen hoitavani edellistä paremmin. Kuitenkin tosielämässä mä huomaan olevani se tyttö, joka haluu tuntea jonkun silittävän päässä olevia hiuksia samalla tapaa, kuin pienenä viistoista vuotta sit. Se tyttö, joka ei uskalla käydä sammuttamaan valoja nukkumaan mennessä tai se, joka näkee pahaa unta pienimmästäkin vastoinkäymisestä elämässä.
IMG_4430
Viimepäivät on kulunu poissa kotoa ja nyt mulla ei tänään mitään muuta kuin aikaa ookkaan. Viime perjantaina olin viimistä päivää MLL:ssä töissä, mut jouduin lopettamaan siellä aika yllättäen (en tosin omasta halusta). Kolmen kuukauden aikana mä kasvoin älyttömästi, enkä ollu enää se tyttö, joka pyytää rahaa päivittäin leffoihin, ravintoloihin, uusiin vaatteisiin tai juhlimiseen. Noitten kuukausien aikana maksoin valehtelematta jokaikisen jutun omasta pussista, enkä mä muista pyytäneeni kertaakaan mitään muuta kuin ruokaa kotiin. Nyt mä oon taas vanhempiensa siivillä elävä, mikä tuntuu pahalta. Tunnen itteni huonoks ihmiseks sanoessani, kuinka tää elintason muutos laitti jo seuraavana päivänä ärsyyntymän, kun mulla ei ollutkaan viikossa monta sataa euroa tuhlattavaks rahaa, jotka mä olin ite ansainnu omalla työllä.
IMG_4488
En tienny ennen MLL:ssä työskentelemistä, että tuun saamaan niin paljon positiivista palautetta mun työskentelystä. Mä en tienny, kuinka suhtautua lapsiin, joilla ei oo elämässä kaikki hyvin. Nyt mä tiiän. Mä tiiän, kuinka paljon herkemmin lapset huomaa erilaiset tunteet ja miten paljon myötätuntoa niiltä löytyy. Tiiän miltä tuntuu käydä töissä, kun jokanen herätys sinne laittaa hymyilemään ja lähtemään ajoissa kotoa. Se tuntu hyvältä. Tällähetkellä mä en voi muuta kuin pitää sormet pystyssä ja toivoa jostain vapautuvan uus työ samoilta suunnilta. Mä kaipaan takas.

4 kommenttia:

  1. vooih oot niin ihanan herkkä ja varmasti sopi toi MLL:n työ sinulle ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ainut työ, joka on ikinä tuntunu noin oikeelta tehä!

      Poista
  2. Ihana teksti :> tunnut olevan tosi omistautunut tolle työlle, toivottavasti saat töitä pian jostain vastaavasta paikasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Niin mä oonkin ja sitä mäkin toivon tälhetkellä enemmän kuin mitään :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)