torstai 13. maaliskuuta 2014

AJATUKSIA TULEVASTA AMERIKAN MATKASTA

"Tytöt, auttakaa mua! En tiiä mitään tosta kaupungista, ku siitä ei lue ees wikipediassa tai netissä suomeks."

Mä oon lykänny tän postauksen tekoa jo muutaman kuukauden verran, ku en oo tienny itekään tarkemmin olennaisia asioita, kuten esimerkiks asuinpaikkaa tai lähtöpäivää. Nyt mä tiiän asuinpaikan - Melrose, joka on pieni 27 000 ihmisen kaupunki lähellä Bostonia, Pohjois-Amerikassa. Se oli ensimmäinen tieto, jonka mä sain tietää. Toinen tieto oli se, että 8 minuutin päässä on iso ostoskeskus täynnä Victoria's Secretin, Forever21, American Eaglen, Sephoran ja Macy'sin liikkeitä! Mä en vois olla onnellisempi mun asuinpaikan sijainnista, joka osottautu ihan täydelliseks. Mun läheisille ei varmaan tullu yllätyksenä se, että oon joka ilta mitannu etäisyyksiä meiän talosta eri ostoskeskuksiin google mapsin avulla :-D Lähtöpäivä on ennen kesäkuun toista viikkoa ja paluupäivää en itseasiassa tarkalleen tiedä! Ylppärit on heti syksyllä, joten sen takia en voi jäädä yhtään pidemmäks aikaa sinne, vaikka mulla ois ollu siihen mahollisuus.

Desktop1

"Kultii, paijaa mua. Halaa mua niin kovaa kuin sä jaksat. Mä rakastan sua."

Vaikeinta tässä ei oo jättää perhettä, vaan poikaystävä tänne Suomeen. Ollaan oltu niin tiiviisti kolme ja puoli vuotta päivittäin yhteydessä ja nyt kaikesta fyysisestä seurustelusta tulee luopua muutamaks kuukaudeks. Meillä on tosi fyysinen suhde, joka pitää sisällään ihan älyttömästi läheisyyttä, joten tottakai se tulee ottamaan koville. Eniten pelkään niitä mahdollisia riitoja, kun ei pääsekään selvittämään kasvotusten asioita ja ne voi jäädä pyörimään mieleen moniks päiviks. Oon sanonukkin tän olevan jopa pahempi kuin armeija, jossa he kuitenki pääsee muutaman kerran kuukaudessa lomille. Kuitenkin oon sitä mieltä, että jos ei suhde kestä kahta kuukautta ilman fyysistä kosketusta, niin ei se ois sit kestänyt muutenkaan. Itseasiassa me taidetaan palata vähän takas niihin aikoihin, ku ei oltu vielä koskaan nähty ja juteltiin netissä päivittäin ennen varsinaista seurustelua!

Kollaasit23

#dreamcometrue

Oon haaveillu parin vuoden sisällä vaihtoon lähdöstä, mut lyhyemmällä aikavälillä. Vuosi ois mulle liian pitkä aika, enkä mä halunnu jättää seurustelua näin nuorena vuodeks pelkän netin varaan tai olla näkemättä mun pikkusiskon ekalle luokalle menoa ja kasvamista. Siks tää oli oikeesti unelmien täyttymys saada tällanen mahollisuus lähteä vaan kesän ajaks yksin maailmalle. Asun omakotitalossa ja fiilis on vähän kuin Peppi Pitkätossulla... :-D Oon jo uhannu laittaa mun ruokavalion ihan uusiks ja kattoa, mitä jenkkiruoka mun vartalolle tekee, vai tekeekö mitään haha.

Tästä kesästä tulee mulle iso käänne: muutto monen tuhannen kilometrin päähän yksin kotoa kaheks ja puoleks kuukaudeks, asua mun mittakaavassa "suurkaupungissa", jossa kaikki on niin uutta ja isoa ja puhua enkkua ihan yksin, ilman että joku on tulkkaamassa mulle sitä. Mä oon itseasiassa niin tuittupää ja oman onneni kulkija, et kaikki mun kaverit tiesi äitiä pari kuukautta aikasemmin tästä reissusta. Oon ollu niin itsenäinen jo pienestä pitäen ja hoitanu "muutamat" ulkomaanjutut lähinnä itekseni ja vaan ilmottanu lähteväni jonnekin, kun on ollu fiilis siihen. En voi korostaa sitä enempää, miten paljon mä oikeesti inhoon ilmottaa kellekään mun menemisiäni tai muutakaan elämää, joten musta oli niin ihanaa hoitaa tää taas ihan ominpäin ja mennä pelkän oman fiiliksen mukaan. Mä rakastan sitä.

Desktop

"Kai sä kirjotat sieltäkin blogia?"

Muutamat on kyselly, että kirjotanko mä blogia siellä. Mä haluaisin tosi paljon kirjotella, mut ainut murhe on se, että kenet mä saan yksinkertasesti kuvailemaan mua, kun en tunne sieltä ketään :-D Ja siitä tulikin mieleen, että oon kovasti koittanu ettiä sieltä juttukavereita facebookin välityksellä ja netissä selaten keskustelupalstoja, jossa ois samanikäsiä tyttöjä au pairina tai vaihdossa. Joten, jos tiiätte jonkun Melrosessa/Bostonissa asuvan tytsyn tai miksei pojankin, niin kertokaa ihmeessä! Ois niin siistiä, kun ois joku, joka näyttää paikkoja ja jonka kanssa jutella. (Ja kenet saada kuvailemaan asujuttuja heh)

Yks ilta yks saksalainen tyttö laitti mulle facebookissa viestiä siitä, milloin oon tulossa ja haluunko näyttää sille paikkoja. Kymmenen minsan päästä ryhdyin harmittelemaan sitä, miten mun pitää lopettaa blogin kirjottaminen kesän ajaks, ku en tunne sieltä ketään. Tää tyttö lupautu ottamaan kuvia ja mua naurattaa meiän eka näkeminen jo etukäteen, ku facebookissa laitin sille vaan kaiken suoraan google kääntäjästä, niin tositilanteessa taidan olla yks tuppisuu :-D

Kollaasit22

"Äitiiii, mä muutan ison ostoskeskuksen viereen! Tarviin uuden jättimatkalaukun mukaan, et voin shoppailla paljon."

Ton syksyllä koittavan muuton takia laitoin kaikki rahat lukitulle säästötilille sitä varten, enkä meinannu ottaa senttiäkään rahaa mukaan. Ruoka ja asuminen on jo valmiiks maksettu mun puolesta, joten mun tehtävänä on ainoastaan shoppailla kaupat tyhjiks siellä omilla rahoillani. Tää kuulostaa tosi materialistin puheelta, mut eniten mä ootan oikeesti sitä, et pääsen ostamaan moniakymmeniä uusia mekkoja, korkkareita, meikkejä ja kaikkea mahollisimman tyttömäistä! :-D Suomen vaatteet on niin tylsiä ja nähtyjä, joten ihanaa päästä sellasiin ostareihin shoppailemaan, jossa ei oo yhtäkään Cubusta, H&M tai Ginatricotia.  Osaan jo nyt ostareitten osotteet, mailien määrät sinne ja muut (tosi olennaiset) jutut tollasista ulkoa, joten en usko, että eksyminen on shoppailupäivinä ihan ensimmäinen ongelma.

"Oon onnellinen, onnellinen, onnellinen."

Muutamana iltana oon meinannu purskahtaa itkuun siitä onnellisuudesta, joka mun sisällä on ollu tän asian takia! En voi uskoo, et se oon just mä, joka oon saanu näin upeen tilaisuuden elämässä. Kaikki asiat on hoidettu valmiiks ajoissa, multa puuttuu enää viisumi. lentoliput kädestä ja lentokoneen nousu kohti Amerikkaa. Tällä hetkellä mä en voi muuta, ku rakastaa elämää näillä valinnoilla. On aika päivänselvää, et tästä blogista tulee kesän ajaks tosi eri tyylinen, johon ootte ehkä tottuneet, mut toivottavasti te tykkäätte :-) Mä oon valmis lähtöön, mutten vieläkään usko tätä todeks, ennenku istun lentokoneessa kohti määränpäätä. Sitä ennen oon pessimistinen tän uskomattomuden takia ja uskon yhä peruuntumiseen, jotten vaan pettyis. 

12 kommenttia:

  1. Vaau! Vitsit kuulostaa ihan törkeen siistiltä. Pidä hauskaa siellä sitten! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se kuulostaa kieltämättä munkin korvaan, etten ees usko tätä vielä todeks! Mä voin luvata, et tuun pitämään heh :-)

      Poista
  2. voih hitsit, tsemppiä matkaan kovasti ! oon kyl kade :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, iso kiitos :-) Tsemppi tulee tarpeeseen, oon nimittäin täysurpo enkun kanssa!

      Poista
  3. Miks meet sinne? en oo oikeen tajunnu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain yhen perheen kautta mahollisuuden muuttaa sinne asumaan hetkeks :-) Ei mitään sen kummempaa!

      Poista
  4. vau!! kuulostaa mielettömän upeelta! hirmusesti tsemppiä, ja oon varma että te kestätte ton eron, sellasen kuvan oon teidän suhteesta saanut että kestäisitte lähes mitä vaan :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihana kommentti! :-) Sitä mäkin toivon kovasti.

      Poista
  5. vau, voi vitsit oon tosi onnellinen siun puolesta! Toivottavasti päässään seurailemaan sun elämää siellä täältä blogin kautta :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, sä oot ihana, ku pystyt iloitsemaan tollalailla ♥ Mäkin toivon kovasti sitä, vaiks todellisuudessa postauksien määrät ainakin supistuu huomattavasti vakituisen kuvaajan puutteen vuoks. Mut pääasia mun mielestä on, et pääsen ees kerran viikossa postailemaan kuulumisia ja juttuja sieltä käsin :-)

      Poista
  6. Heippa! Voisitko kertoa tarkemmin tosta majotuksesta? Miten hankkisit ja paljonko maksoi ymsyms :-) Kiitos paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asun tuolla omakotitalossa ja mun lähtöjutut on tosi poikkeuksellisia, sillä en oo hoitanu mitään juttuja ite asumiseen liittyen. En sen takia usko, et mun jutuista ois sulle yhtään mitään hyötyä (varsinkaan, jos oot nuori tai opiskelet) :I Jos kuitenki ulkomaille lähteminen halvalla majotuksella kiinnostaa, niin onhan noita "sohvasurffausta", kesäks au pairiks lähtö (jolloin asuminen on tosiaan kokonaan ilmasta, ruuat mukaanlukien) ja sit sellasia netissä olevia majotusjutskia, joissa ihmiset ottaa matkaajia asumaan luokseen muutamaks viikoks ilmaseks. Oon pahoillani, etten voinu auttaa, vaikka oisinki halunnu olla avuks. Toivottavasti löydät nettiä selaten jotain tarkempaa hintatietoa tms, jos oot kiinnostunu tollasesta. :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)