torstai 20. maaliskuuta 2014

KOLME VUOTTA MEIÄN SUUSTA

En varmaan ikinä unohda sitä sydämen tykytystä rinnassa, kun reilut kolme vuotta sitten istuin bussissa matkalla tapaamaan ekaa kertaa sitä tyttöä, kenen kans nytkin makaan vierekkäin, sormukset molempien nimettömissä. Sillon 14-vuotiaana en ois pystynyt ikinä uskoo olevani nyt tälläses elämäntilanteessa ja nyt kun jälkeenpäin miettii, niin mehän ollaan oltu ihan lapsia vielä sillon, kun meiän juttu alkoi. Senkin takii on ihan uskomatonta, että ollaan päästy aina tähän pisteeseen saakka, yhdessä. Meiän suhde on semmosella pohjalla, että se kestää kesällä parin kuukauden erossa olon satavarmasti. Ollaan koettu yhessä ihan älyttömmän paljon kaikkea, öiset kävelyreissut, kauppareissut mun kyytsäten sua pyörällä sen 6 kilsaa pelkän suklaan takia, joka kesäiset festarireissut ja vaikka mitä muuta. Tiedetään molemmat miten kaikki mitä tehdään yhdessä vahvistaa meiän suhdetta. Puhutaanki tosi usein just siitä, miten meiän pitäis tehä paljon enemmän kaikkee just kaksisteen.

kesänavajaiset
Jokapäiväisenä ajatuksena molemmilla meistä on syksyllä eessä oleva yhteenmuutto. Muuton mukana tuleva uudenlainen vapaus ja yhdessäolo vahvistaa meiän suhdetta entisestään. Tällä hetkellä mä en osais kuvitella mitenkään elämää ilman Nooraa. Kolmen vuoden aikana täst tytöstä on tullu mulle se, johon voin aina turvautuu. On aivan mahtavaa, miten voi jakaa toisen kanssa ihan kaikki asiat niistä pienistä jutuista aina niihin isompiinkin. Oon huomannu, kuinka oon ruvennu lähiaikoin miettimään entist enemmän mun ja Nooran tulevaisuutta. Monesti huomaan itteni miettimästä miettimästä meiän häitä, tai millasen nimen meiän pikkuprinsessa tulee joskus saamaan.

Voin tän kolmen vuoden perusteella sanoo, etten ois ikinä voinu löytää parempaa ihmist vierelle. Mä tiiän, ja huomaan sen jokaikinen päivä, miten Noora tekee must itestäni paremman ihmisen. Sekin on yks syy, minkä takii voin vaan olla älyttömän kiitollinen siitä, että mulle on siunattu Nooran kaltanen ihminen, jonka kanssa elää ja jakaa elämän ilot ja surut. Toivon koko sydämestäni, et me kestetään yhdessä loppuun asti, mä en halua menettää Nooraa ikinä. Rakastan sua kulta! -Joonas

IMG_7680h
Seurustelu on toisen vartalon ulkoa tuntemista, tietäen toisen leveimmän kohdan ja viistoista luomea selässä. Se on sellasten asioitten hyväksymistä, joita ei ois uskonu ikinä kohtaavansa just omassa kumppanissa. Sitä, kun oma suvaitsevaisuus on kasvanut äärimmilleen ja on oppinut rakastamaan jokasta huonoakin piirrettä toisessa. Kun on ollu jonkun vierellä kolme vuotta, se arki on jo tullut vastaan. Ne likaset hiukset, joiden kanssa sua kutsutaan kauniiks. Silittävät kosketukset, jotka rauhottaa väsyneen päivän jälkeen. Avoin syli, minne on tervetullut riidellessäkin. Kehon muutokset, jotka on tapahtunu vuosien mittaan ja joita on automaattisesti rakastanut toisessa. Se katse, joka osuu suhun suuressa väkijoukossa ja kasvoilla on samaan aikaan lämmin hymy. 

Kulti on mulle se henkilö, jonka kanssa mä painin suihkun jälkeen kilpaa ilman vaatteita ja jonka kanssa mun ei tarvii peitellä itteäni. Sellanen, jonka kanssa voin heittäytyä aamusin lapseks ja pyytää sitä pukemaan mut aamupalaa varten, kun en millään ite viittis. Mulle poikaystävä tarkottaa ihmistä, jolle mä kerron samaan aikaan uudesta ripsivärimerkistä ja se ihan oikeesti hehkuttaa sitä kilpaa mun kanssa ja toisaalta sellasta poitsua, jonka liian poikamaiset jutut ottaa mua välillä päähän. Mut sellasta se on - toisen tavat ja hehkutukset uppoo toiseenkin yhtä vahvasti ku itteensäkin. Toisen ilot muuttuu omiks iloiks ja toisen suorituksista ollaan yhtä ylpeitä, ku omistaankin. Ellei jopa ylpeempiä. ♥   -Noora

12 kommenttia:

  1. apua kuinka kauniisti ootte kirjottanu :3 tuli kyyneleet silmiin. Ootte ihania!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso kiitos meiltä molemmilta, ihana kuulla tällasta! :-)

      Poista
  2. "Mulle poikaystävä tarkottaa ihmistä, jolle mä kerron samaan aikaan uudesta ripsivärimerkistä ja se ihan oikeesti hehkuttaa sitä kilpaa mun kanssa ja toisaalta sellasta poitsua, jonka liian poikamaiset jutut ottaa mua välillä päähän." <--- voin samaistua täysin :-D haha!

    Oon nyt seurannu sun blogias ja teijän kahen matkaa melkeen siitä asti, kun alotit tänne kirjottelun ja oon ehdottomasti sitä mieltä, että ootte mulle sellanen pariskunta (vaikken tunne ollenkaan) jota katon ylöspäin! Ihailen oikeesti sitä miten Noora oot kirjotellu tänne just niistä huonoistaki päivistä ja siitä miten ne on oikeesti vaan vahvistanu teitä, koska sellastahan se on (-: Nään teissä semmosta mitä toivon että muut näkis mun ja oman poikaystävän suhteessa. Ootte upeita ja oon ilonen että ootte löytäny toisenne! Ja huisin paljon vielä onnea merkkipäivänne johdosta (-: ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, tuli jotenki tosi nostalginen fiilis, jos oot tosiaan seuraillu jo noin kauan tätä blogia! :-D Musta on upeeta kuulla tällasta tekstiä ja vielä upeempaa on se, et tulit vielä varta vasten kommentoimaan tän, etkä jättäny tätä ajatusta pelkästään omaan päähäs. On niin palkitsevaa, kun joku tulee kertomaan, kuinka voi samaistua johonkin tiettyyn tekstiin. Onnea sulle ja sun poikaystävällekin, vaikken teitäkään tunne. :-) Kiitos ihan hurjasti, lämmitti mieltä lukea tätä yhessä Joonaksen kanssa ♥

      Poista
  3. oii ihanaa et Joonas on kirjottanu tänne :-3 tosi ihana postaus <3 onnea !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin se oli jotenki tosi hellyyttävää lukea omalta poikaystävältä tollasta konkreettista tekstiä. :-) Kiitos paljon Johanna ♥

      Poista
  4. Voi ei tää oli ihana, mäki rupesin itkemään :3 mun miekestä oli tosi kivaa et Joonas kirjotti tänne kans ja ei olis voinu nätimmin susta kirjottaa. Oon niin onnellinen teijän molempien puolesta ja toivon vaan kaikkee hyvää teille! <3

    VastaaPoista
  5. Oon sanonu tän pari kertaa jo ennenkin, mutta en vaan voi lakata ihailemasta teidän parisuhdetta! ja tämä postaus vaan vahvisti sitä, osaatte kirjottaa toisistanne tosi kauniisti :')♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana sä, ku tulit kirjottamaan tän kommentin! Kiitos tosi paljon ♥

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)