tiistai 6. toukokuuta 2014

BE BRIGHT, BE YOU

IMG_0971
kukkamirts
IMG_0938
Oon seissy korkkarit jalassa ja kuviollinen hame päällä keskellä kukkien täyttämää siltaa kaverin kanssa. Vanha mies pysähty sanoakseen "sä oot kukka kukkien keskellä" ja hämmentyneenä multa irtos pelkkä ujo hymy. Sellanen hymy, kun ei ymmärrä hämmästyneenä ees kiitosta sanoa. Vieras bussikuski kysy multa kuulumisia ja totes, että toivoo mulla olleen kiva päivä takana. Oon ollu jostain syystä viime päivinä paljon onnellisempi kuin kuukaus sit: asutaan puolet viikosta poikaystävän kanssa yhessä, oon saanu kolme kertaa enemmän töitä viikossa kuin ennen ja oppinu irrottautumaan kaikesta ikävästä elämässä. Tänään pinnasin tylsältä matikantunnilta ja lähin shoppailemaan fiiliksen mukana. Seisoin kokeilemassa uusia korkkareita ja ohi kävelevä tuntematon nainen sanoi "vautsi, noi kengät on tosi kivat, ne korostaa ihanasti sun siroja sääriä" ja tää tyttö lähti sen seurauksena kaupasta kolmet (!!) kengät rikkaampina. Myöhemmin illalla sain töistä viestin "Hei. Perhe X on toivonut sinua henkilökohtaisesti töihin heille torstaina, pääsetkö tulemaan?" ja toi oli mulle semmonen tosi upee tunne, että musta on annettu meiän töihin positiivista palautetta, sillä työt on sellanen juttu, jotka haluun hoitaa huolella. Huh, tästä asenteestä mä haluun pitää kii vielä pitkän aikaa.

12 kommenttia:

  1. oho, miten sulla tuntuu käyvän useemmi tuollai et joku tuntematon tyyppi alkaa juttelee tuollai..:o täällä ei pahemmi kukaa ala..paitsi jossai bussiasemalla tms jokku juopot tms :d mut siis ihania kuvia susta ja haluun nähä ne kaikki kengät !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha oon miettiny ihan samaa! Tai ei mulle ikinä olla tultu juttelee kotipaikkakunnalla, mut Turussa lähes joka päivä vähintään yks tuntematon tulee höpöttää jotain :-D Viimeks tänään kävelin punasia päin suojatiellä, ku ei tullu yhtäkään autoa ja joku nainen päätti tulla samaan aikaan ja totes "mä aattelin tulla sun kanssa yhtämatkaa tästä, että saan susta seuraa". En tosiaan tiiä, onks mulla jotenki helposti lähestyttävät kasvot, vai miks se juttelunkohde on aina mä. Kiitos ja varmasti vilahtaa täällä kaikki, heti ku vaan ilmat lämpenee :-)

      Poista
  2. Kuin hienoo toi työviesti! Mulle ei oo pitkään aikaan taas tullut mitään... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pisti kyllä hymyn huulille pitkäks aikaa, sillä harvoin MLL:n välityspalvelusta tulee tollasta konkreettista kommenttia töistä! Aijaa höh, en kyllä yhtään ihmettele, ku oon saanu masku/nouste- alueelta töitä kaks kertaa (?) kahen vuoden sisään :-D Tiesin kyllä, ettei täällä töitä ihan hirveesti oo, mut enmä sillon koulutuksessa tajunnu todellisuuden olevan näin älyttömän pieni!

      Poista
  3. Ihan ku enkeliä taas kattelis <3

    VastaaPoista
  4. Saako noista MLL keikoista suurinpiirtein kuinka paljon tunnilta ja kuinka usein sulla on tollasia keikkoja? :-)
    ps. Upea sinä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oon varmaan epätavallisin henkilö vastaamaan, sillä mulla kävi ihan mieletön tuuri yhen perheen kanssa, joka työllistää mua noin neljänä päivänä viikossa. Samaan aikaan mulla on kuitenkin joka päivä vapaat työtunnit (eli oon käytettävissä 23h vuorokaudesta), mut niitä keikkoja ei vaan tuu MLL:n kautta silti. Tän vakkariperheen ulkopuolelta saan about 4-5 työtarjousta kuukausittain, jotka otan aina, oli ne sit 2h pitusia ja 50km päässä tai ei :-D Tuntipalkka normaalipäivisin 8,20 ja pyhäpäivisin 16,40. Haha toivottavasti oli tarpeeks kattava vastaus! Mut kiitos kehuista :-)

      Poista
  5. Ihana postaus, ihana kuulla et sulla menee hyvin, hymy huulessa :) Pitäis oikeesti joku päivä mennä sinne kahville, no mut viimeistään sit lomalla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Anni, sä tässä oot se ihana :-) Mua oikeesti inhottaa, et mun kalenteri on ihan täynnä koulujuttuja, töitä ja autokouluja viimiseen asti, enkä löydä mistään vapaata väliä. Mulla alkaa loma joka tapauksessa 28.5 ja sen jälkeiset pari viikkoa oon ihan vapaa autokoulusta ja koulusta, et luulenpa et tää menee ainakin parin viikon päähän :-(

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)