sunnuntai 15. kesäkuuta 2014

TAVALLISIN PÄIVÄ LOPPUVIIKOSTA

00:07 - Mua vedetään lähemmäs ja yritän pinnistellä kauemmas haliotteesta, sillä paahdun kuumuuteen, vaikka päällä ei oo edes yöpaitaa. Mua kiskotaan edelleen lähemmäs, joku pussaa kesken yötä mun niskaa unissaan ja yritän rimpuilla kahden käden välistä kylmän peiton alle viilentymään.

03:00 - "Ota mut lusikkaan. Kuunteleksä mua? Haluun syliin. Herää nyt jo ihan oikeesti", mun suusta kuuluu jokaikinen yhdessä nukuttu yö. Tänä yönä tosin en karjunut pää punasena tota samaista fraasia, kuten yleensä kiukuspäissäni. En valehtelematta tiiä miks, mutta oon öisin ihan kamalan kiukkunen. Varsinkin, jos joku ei herää mun jutteluun, niin mun päässä pimahtaa ihan totaalisesti.

07:30 - Joonas kysyy, nukunko mä ja esitän tapani mukaan nukkuvaa. Saan pusun poskelle, se lähtee töihin ja mä jään yksin sänkyyn makoilemaan vielä hetkeks.

08:30 - Mansikat on loppu jääkaapista. Kiukuttaa. Tyydyn riisimuroihin, kun en jaksa panostaa tänään aamupalaan ollenkaan. Ei yhtään mun tapaista ja sen kyllä huomas, kun maha kurisi hullun lailla jo puolen tunnin päästä syömisestä.

08:45 Katon ekaa kertaa koko aamuun peiliin, eikä se näky yllätä mua laisinkaan: meikitön naama, takkuset hiukset ja liian ohueks nypityt kulmakarvat. Mun tekee pahaa näyttäytyä töissä tän näkösenä, kun kaikki muut on ihan tiptop, mut valitettavasti mua ei jaksa kiinnostaa tänään(kään) mun ulkonäkö. Toivottavasti vietetään tää duunipäivä ihan vaan kotipihalla tai neljän seinän sisällä, eikä multa odoteta edustavaa lookia.

08:47 Kolmetoista minuuttia töitten alkuun, eikä mulla oo ees vaatteita päällä. Nappaan lattialta tutuks tulleet pitsishortsit ja toivon, ettei ne oo liian lyhyet töihin. Matkalla mua alkaa jo kaduttaa mun asuvalinta, sillä poltin viikonloppuna mun polveen toisen asteen palovamman 250 asteisella kihartimella ja voin kertoa, ettei se palovamma oo kovin pieni tai nättiä katseltavaa. Tiiän saavani kysymyksiä siitä sen rajun ulkonäkönsä vuoks.

08:59 - Here we go again, viis päivää töitä tällä viikolla ja sit on viikon ansaittu kesäloma (krrh.. eli siis lukuloma kesän ainoitten seittemän päivän vapaapäivien vuoks). Jee, minuutin etuajassa töissä.

IMG_2661

09:03 - Meni kolme minuuttia oven avaamisesta ja sainkin sen odotetun kysymyksen hoidettavalta lapselta: "Noora, mistä toi sun pipi on tullu?". Seuraavat kolkyt minuuttia vatvottiinkin sitä, kuinka paljon mua on sattunu, minkä kokonen haava on kyseessä, tuliko äiti lohduttumaan mua, puhalsiko joku mun pipiä, minkä värinen kiharrin oli kyseessä, itkinkö mä ja mitä sen jälkeen kävi. Heh, lapset on niin kiinnostuneita kaikesta.

09:15 - Leikitään kotia lapsen kanssa, mun roolina on olla pieni vaavi ja maata riippukeinossa. "Isi" pitää kauppaa ylhäällä puumajassa, jonne näin pieni vaavi ei kuulemma saa tulla, joten jatkan makoilua paikoillani. Ulkona on kakskyt astetta lämmintä, laitan radion soimaan ja kulutetaan tällä kaavalla kaks tuntia.

11:07 - Maha kurnii, eikä ajatus enää toimi. Päätetään lähteä pitsalle viereiseen paikkaan ja ahdetaan masut täyteen ruokaa.

11:34 - "Hei leivottaisko suklaamoussea heti ruuan perään?", kuuluu hetken päästä. Viiden minuutin päästä mousse on valmista, eikä kumpikaan meistä herkkusuista jaksa oottaa sen jähmettymistä, joten syödään taikina samantien.

11:47 - Vihdoin täynnä. Mitäköhän sitä nyt keksis syötäväks…

12:12 - Ollaan menossa retkelle läheiselle tielle, josta nään vieläkin painajaisia. Siinä oli viimeks nimittäin kyykäärme suoraan hoidettavan lapsen jalkojen juuressa. Yhdistäkää käärmefobiikikko ja pienen lapsen henki samassa lauseessa. Lopputulos oli kuitenkin hyvä: lapsi hyppäs mun syliin mun kirkuessa viimistä päivää.

12:50 - Lähetään kotiin leipomaan croisantteja, jotka epäonnistu ihan totaalisesti. Taikina oli sellasta valmistaikinaa, joka piti vain leikata puoliks ja laittaa uuniin ja lopputulos maistu ihan hirveeltä. Kuinka huono kokki pitää olla, et tollasessakin voi epäonnistua…? Just asking.

IMG_2101

13:48 - Pelataan golfia hmm kymmenennen kerran kahen päivän sisään. Kumpikaan ei osaa oikeesti ollenkaan lyödä palloa, mut se on hauskaa ajanvietettä meiän ammattitaidottomuudesta huolimatta!

16:00 - Vanhempia ei kuulu, joten jään näköjään ylitöihin. No, pieni lisäpenni kämppäostoksiin ei oo ikinä pahitteeks. Niihin on meinaan uponnut jo tässä vaiheessa ihan liian monta satasta pelkästään astioihin.

16:28 - Vihdoin kotiin. Oon töissä just sen mulle ainoon lukuajan päivästä, eli 9-16, joten toivo ylppäreihin lukemisesta on mennyt jo tältä päivältä. Haen jääkaapista safkaa ja syön pitkän lounaan.

16:49 - Lähen kaverin luokse, jossa syön lisää ruokaa: spagettia ja jauhelihakastiketta. Nauretaan viimeaikasia tapahtumia ja päätetään lähitulevaisuuden suunnitelmista.

17:00 - "Ei tästä tuu mitään, näytän kauheelta jokasessa kuvassa. Unohdetaan koko juttu, en tarvii näitä kuvia", toteen blogikuvien mennessä mönkään. Kaveri yrittää saada mut kärsivällisemmäks kahen minuutin jälkeen, mut oon jo menettäny toivoni. Näin käy nykyään tosi usein.

17:07 - Saadaan päähänpisto mansikoista ja otetaan auto alle ja lähetään lähimmälle mansikkakojulle. Ihan vaan todetaksemme, et se on jo mennyt kiinni. No, ei voi mitään.

IMG_2649

17:18 - Nähään meiän kaks muutakin kaveria sattumalta ja pystytetään piknik läheiselle niitylle. "Odottakaa, ei syömistä ennen instagramkuvaa!"

18:03 - Viideskin tyttö saapu paikalle ja päästiin vihdoin kunnolla kertomaan kaikki kuulumiset läpi. Ei ikinä nähä ilman kunnon safkailua, joten tälläkin kerralla meillä jäi ruokaa reilusti yli.

19:10 - Päädytään puhumaan meiän unelmista ja saadaan sattumalta tietää mun ystävän kanssa, että meillä on ihan samanlaiset tulevaisuudensuunnitelmat: molemmat aikoo lähteä ausseihin vuoden päästä tai puolentoista. Innostuttiin yhtä paljon ja ruvetiin miettimään uutta reissua yhessä alustavalla tasolla.

19:28 - Hipsitään paljain jaloin naapuritaloon vessaan sanoilla "Me ollaan sun isosiskon kavereita, voidaanks tulla vessaan nopeesti" hahaha. Toi tilanne oli niin tyhmä, et mua naurattaa niin paljon jälkeenpäin. Ajattelin vaan, ettei me voida vaan tuntemattomina pyytää päästä vessaan ilman selitystä.

21:01 - Lähettiin vielä hetkeks hakemaan tavaroita kaverilta ja mä lähin kotiinpäin, kun tiesin poikaystävän jo oottavan meillä. Pyysin sen vähän liian aikasin meille, sillä en tajunnu kävelymatkan olevan noin pitkä, joten se on etuajassa.

IMG_2013

21:22 Joonas on jo meillä ja koska blogikuvat ei päivällä onnistunu, niin vedän hänet heti ulos kuvailemaan puoleks tunniks. Me riidellään lähes poikkeuksetta aina blogikuvia ottaessa, mut tällä kertaa tultiin toimeen ja naurettiin sen vuoksi. Riidat johtuu aina siitä, kun järkkäriin ei tallennu sellasia kuvia, kuin mä haluaisin. Vaikka kuinka yrittäisin selittää millaisia kuvia mä haluun, niin silti ne ei vaan onnistu.

21:39 - Robinin kesäkumibiisi soi, kun kuvataan yhä keskellä tietä. Oon kai puhunut täällä, kuinka joka kerta meiän kuvaussessiot keskeytetään? Niin myös tällä kertaa, kun eräs poitsu pyöräili ohi ja jäi juttelemaan siihen meiän kanssa hetkeks. Enkä mä muistanut sammuttaa kauittimista sitä kesärengas-biisiä. Nolo mä, kun fiilistelin sen tahdissa.

22:00 - Syödään jätskiä, päivän kolmannet. Täällä suomessa on ihan surkeet jätskivalikoimat pakettijätskeissä ja sen takia toivonkin, et pääsisin pian ostamaan itelleni kunnon jättiläisen jätskikoneen. Täältä puuttuu kaikki mangomeloni-, persikka- ja kiivijätskit, joita mä kaikista eniten haluaisin syödä. Vaikee elämä.

22:07 - Katotaan leffaa, vaikka oon niitten kattomisessa tosi huono. Mun leffamaku rajottuu pelkästään draamoihin ja tositapahtumiin perustuviin leffoihin, jotka on mun lemppareita. Se on syy, minkä vuoks mä joudunki aina itse valitsemaan yhessä katottavat elokuvat, kun mua on niin vaikee miellyttää.

23:38 - Huomenna on taas töitä, pitäis varmaan mennä nukkumaan. Toivotetaan hyvät yöt ja saan pusun poskelle ja tiukan halin.

23:40 - Meen sikiöasentoon ja rupeen vingahtelemaan sen merkiks, et joku on huonosti. Poikaystävä tajuaa taas ottaa mut syliin, eihän tämmönen sylivauva muuten voi nukkua…. Nimenomaan kohta 18 ja käyttäytyy öisin kuin 1-vuotias.

23:59 - zzZZZzzz….

4 kommenttia:

  1. Aivan supermahtava postaus, tee toistekin tällaisia? :) 11:07-11:17 mua vaan ihmetyttää kovasti. Miten ehditte tilata, saada ja syödä pitsat seitsemässä minuutissa? Ja tehdä ja syödä moussen kolmessa minuutissa, vaikka samalla kerrot että tekemisessä jo menee viisi minuuttia? :D heh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, et tykkäsit! Haha hups, oon ollu ihan ajatuksissani kirjottaessa tätä ja lipsauttanu väärät minuutit just siihen syömiskohtaan :-D

      Poista
  2. Tää oli tosi kiva postaus ! Oon nähny paljon tällasii my day hommii, mut tää oli ehdottomasti yks mun lemppareist :-)

    http://aurorarebecca.blogspot.be/

    VastaaPoista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)