tiistai 10. kesäkuuta 2014

TIEN PÄÄLLÄ

IMG_2686IMG_2875
IMG_2683IMG_2765IMG_2846
IMG_2705
Kuus kuvaa onnelliselta eiliseltä, joka jatku auringonlaskun jälkeenkin vielä pitkään. Takana oleva tie herättää mussa yhtä monta muistoa, joita muistelen edelleen hymyillen. Muisto siitä, kun pienenä kasiluokkalaisena kävelin kotiin joulukuussa ja soitit mulle päivittäin pitääkses mulle seuraa sen kahen tunnin kävelymatkan verran. Matelin etanavauhtia kotiin lyhyitten jalkojen takia, mut ehkä mun pitäis kiittää niitä, sillä sen ansiosta puhuttiin maratoonipuheluita ja ehdittiin kertoa toisillemme kaikki itestämme. Seuraavassa hetkessä puhelut vaihtu siihen, kuinka kävelit meille tätä tietä ensimmäistä kertaa helmikuussa. Maa oli paksun lumihangen peitossa ja vaihdoin mun uudet Niket jalkaan tehdäkseni vaikutuksen, sillä mua hävetti mun littaantuneet UGGit. Oltiin pelkkiä kavereita ja tönittiin toisiamme lumiseen ojaan vuorotellen: jo sillon meillä oli tapana kutittaa ja ärsyttää toisiamme ihan tahallaan. Vaihtu maaliskuuks ja oltiin jo parisuhteessa, jatkettiin kävelemistä tätä tietä pitkin, joka vie meiltä teille. Kesäkuu näytti mulle, kuinka ihanalta taivalla näkyvä kuu näyttää, kun on jonkun kanssa sylikkäin peiton sisässä, samaisella tiellä kello 02:14. Hölmö idea lähti mun päästä keskellä yötä, mut jälkeenpäin toi on yks ihana muisto mun mielessä. Tänään oon taas tien päällä, roikotan jalkoja ojassa ja rentoudun asettumalla makuulleen. Kamera räpsii kuvia, naapuri naurahtaa ja mulla on kuvausreissulla mukana musiikkia keventääkseen fiilistä. Mä ja Joonas ollaan tuttu näky naapureille, mä keikun lähes alasti kuvausreissuilla ja vaihdan vaatteita keskellä tietä kuvitellen olevani näkymätön - toinen osapuoli ottaa kuvia jokasesta liikkeestä. Meiän tielle mahtuu riitoja, vapautumista, turhautumisia toisiimme, iloa, pusuja päästä varpaisiin, unettomia öitä, vaaleenpunasia aurinkolaseja, villejä päähänpistoja, alasti skootterilla ajelua rankan naku-uinnin jälkeen ja ennenkaikkea rakkautta. Sitä meiän suhteen kuuluukin olla.

4 kommenttia:

  1. voih miten ihanaa rakkaus tekstiä tai tämmöstä..tämmösiä on niiin kiva lukea vieläpä ku ne on täyttä totta. :-3 ja noi kuvat..monen tytön pitäisi ottaa sinun positiivisuudesta mallia :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, olipa kauniisti sanottu! Oot kyllä niin lämminsydäminen tytsy, että sä oot se, josta pitäis ottaa mallia :-)

      Poista
  2. oi ihania kuvia,niistä huokuu sun onnellisuus ja positiivisuus :))
    ja ihana teksti myös :)

    VastaaPoista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)