torstai 7. elokuuta 2014

NEW YORK KAHESSA PÄIVÄSSÄ

IMG_3745f
IMG_3774gIMG_3810IMG_3805bb
IMG_3824gg
IMG_3828f
Alunperin mun piti mennä käymään New Yorkissa, mut sairastuin pahasti täällä ja en muutamaan päivään päässyt sängystä pois. Kahen päivän varotusajalla varasin kuitenkin bussimatkat sinne ja takasin yksin roadtripille, joka jännitti älyttömästi! Mulla on maailman surkein suuntavaisto ja meinaan eksyä jo tässä omassa naapurustossa haha. Lähin kymmeneltä lauantaiaamulla ja tulin takas sunnuntaiyönä huonossa hapessa, jos niin voi sanoa. Mulla oli ihan uskomaton reissu, niinkuin instagrammia seuranneet tieskin jo etukäteen. Ihan tuntematon mies nimittäin kuskaili mua ympäri New Yorkia kaks päivää, majotti mut kotiinsa ja tarjos mulle vielä safkat ravintolassa yömyöhään. Hän oli älyttömän vieraanvaranen, ettei kiitos tuntunut oikeen ees riittävän. Tuolla oli välillä niin ahistavan paljon ihmisiä, että katua lähti ihan kepeesti ylittämään 200 ihmistä kerralla, kun satuin näköjään turistiaikaan sinne. Mua kiinnosti tuolla lähinnä Broadway ja sen shoppailumahollisuudet, toisinku museot, joihin tää mies kovasti yritti mua saada.

Sunnuntai aamuna tapahtu jotain painajaismaista mulle, sillä mulla on ihan järjetön fobia siitä, että mun suuhun tulee jotain pahanmakuista. Tän mut majoittaneen miehen vanhemmat oli hänen luona yötä ja tän englantia puhumaton äiti oli tehnyt mulle aamiaiseks wrappia kahen sentin kerroksella keltasta sinaappia, cheddarjuustoviipaleilla ja salaatilla. Vieressä oli kulhollinen paprikasiivuja porkkanoilla kuorrutettuina ja mukissa tulikuumaa maitoa sellasenaan. Ilmeisesti kiinalaisilla on vähän erilaiset aamupalat kuin amerikkalaisilla. En voinut kommunikoida hänen kanssaan mitenkään ja en voi sietää mitään noista paitsi kuivaa wrappia. Söin nätisti kyyneleet silmissä hymyillen, kunnes en vaan yksinkertasesti pystynyt ja kätkin ruuat paperiin ja heitin paperin paidan taskuun. Tuli niin paha mieli, mut ainakaan hän ei huomannut mun lapsellisia ruuankätkemistemppuja. :-D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)