torstai 8. tammikuuta 2015

NEW IN

Mulla ei oo koskaan ollu ongelmaa shoppailemisessa, mut tänä syksynä Suomen kaupat on ollu niin täynnä tylsiä juttuja, etten oo kiikuttanut kotiin minkäänlaista vaatetta. Myin vielä kaikenlisäks 95% mun vaatteista kirppiksellä, joten oon kitkutellut alle kymmenellä paidalla ja yksillä housuilla koko syksyn. Oon monesti tilannu kyllä paketteja nettikaupoista kotiin, mut aina palauttanu ne loppujenlopuks isojen kokojen vuoks. Nyt kuitenkin lähetin varmaan 10 tilausta eteenpäin ja tässä ois koostetta tuotteista, jotka pidin. 

IMG_6755
Anttilasta muutamat "pakolliset" sisustusjutut, kun en malttanut olla ostamatta. Rakastan valkosia tarjottimia ja ylipäätänsä valkosia sisustusjuttuja. Ne sopii musta niin kivasti meille, kun lattia on kuitenkin niin tumma, niin se tasapainottaa.

IMG_8265
Mulla on näitä Cubuksen perushuiveja kaapissa varmaan viis, sillä nää on vaan ihan täydellisiä malliltaan. Oon ettiny just tätä väriä yli kolme kuukautta ja vasta viime viikolla näitä oli tullu Turun liikkeisiin.

IMG_9928Tähdenmuotosia kulhojakin oon ettiny ihan törkeen kauan ja vasta nyt löysin! Vielä tosin puuttuu sellanen jättikokonen samanlainen, mut eiköhän sekin jossain vaiheessa tuu vastaan. Oon muutenkin tosi tarkka astioistani, joten niitä ei ihan niin vaan ostellakaan.

IMG_0381
Täydellinen paita, tää on musta niin ihana! Makso vaan vaivaset viistoista euroa ja ootin sen postissa tulemista päälle 1,5 kuukautta, mut ehdottomasti oottamisen arvonen.

turhraa
Iiik mä en voi uskoa, että omistan nää molemmat vihdoin! Oon haaveillu näistä molemmista ties kuinka kauan ja meinasin pomppia ilosta, kun kävelin nää kädessä kotiin. Joonas tosin ei, kun näki kuitin haha.

IMG_9977
Meillä on näitä lampaantaljoja muutamakin kappale, sillä ne on musta niin kivat lattialla ja sohvan päällä. Rakastan kävellä paljainjaloin noitten päältä.

IMG_0079
Tilasin nää(kin) Ellokselta, mut ne osottautu luultua paljon suuremmiks ja rotevammiks. Mietin jo palauttamista, mut en sit kuitenkaan jaksanu. Ostin samaan aikaan kahet muutkin kynttilänjalat, mut ne tulee vilahtamaan kuvissa myöhemmin.

IMG_0147Oon kuolannu tätä Kartellin Bourgie- lamppua vaikka miten pitkään, mut järkyttävä 150 euron hinta on aina jarruttanut mun ostopäätöstä. Yks kerta toi oli kuitenkin pienessä alessa, joten Kodin1:stä tais kuulua pieni piipittävä "Jooonas… Voidaaanhan me ostaa tää söpö lamppu? Ei tää maksakaan kuin satasen enää? Pliiiis?". Vasta jälkeenpäin sain tietää, että se on merkkilamppu, kun tota alko vilahtelemaan monissa blogeissa. Tästä saattaa huomata sen, etten mä tosiaankaan oo sellanen merkkien perässä kulkija :-D

shop1
Oikeesti tän mekon etuosa roikku tuolla alhaalla löysänä röyhelönä, joten muokkasin vähän ton ulkonäköä. Haha, pitäis ehkä silittää toi ennen ompelemista!

shop
Kuukauden kamalimmat ostokset. Tilasin ton XXS-kokosen takin netistä toiselta puolelta maailmaa, mittasin kaikki koot iteltäni moneen otteeseen, mut silti se oli järkyttävän iso?! ÄRGH. Mulla on 31cm olkapäät, kun esimerkiks Suomessa XS:ssä on lähes poikkeuksetta 37cm olkapäät. Mistä mä löydän takit, kun tähän asti oon käyttäny lastenpuolen 146cm- kokosia takkeja? Suututtaa. En saa palautettua enää tota takkia, joten se jää näköjään kaappiin pölyttymään. Ja toi toisen mekon piti olla myös XXS kokoa, mut helma yltää polviin asti. Se on onneks (toivottavasti) suhtkoht helppo pienentää.

IMG_9971En tosiaan tiiä, mikä pakkomielle mulla on ostaa noita sydänkuvioisia puujuttuja? :-D Niitä löytyy meiltä kotoa about kakskyt kappaletta ja taidan olla ainut tässä taloudessa joka ymmärtää niiden tarpeellisuuden.

IMG_0428
Mun ei pitäny esitellä tässä mitään arkipäiväsiä ja pieniä ostoksia, mut ostin yks päivä niin söpön kuumemittarin, että oli ihan pakko ottaa se tähän mukaan :-) 

IMG_0419Kahet uudet farkut, sillä havahduin yks päivä siihen, että omistan vaan yhet farkut (ja niissäkin jättikokonen reikä pepun kohalla). Löysin kuitenkin sattumalta River Islandilta yhet täydelliset farkkulegginssit ja ne onkin ollu päällä lähes päivittäin.

IMG_9788
Oon näköjään hehkuttanut tätä mun punavalkoraita- rakkauttani niin moneen otteeseen, ettei oo syytä selitellä näitä tyynyliinoja enempää! Meillä itseasiassa on jo tän kuvioiset pussilakanasetit, mut tässä on pienempää raitaa ja ne sopii ihanasti ihan tollasenaankin sänkyyn.

IMG_9821
Nää oli Ellokselta aikamoinen heräteostos, sillä nää vaan näytti niin kivoilta, että oli pakko ostaa. Ja mätsäs hyvin tohon alempana olevaan hökötykseen.

IMG_9984Tää kristallinmuotonen hökötys oli musta hauska, vaikken sen oikeeta käyttötarkotusta ostaessa tiennytkään! Oon käyttäny sitä hedelmäkippona ja välillä laittanut muutaman kynttilän sisään.

IMG_0414
Bikbokin alelöytö jollain kympillä, jonka löysin vahingossa. Ennen sovituskoppia sain kuulla aika monet "Et kyllä varmasti osta tota"- fraasia, mut sovittamassa ajatukset olikin ihan päinvastaset onneks.

IMG_9759
En oo omistanu aiemmin yksiäkään arkinilkkureita, joten 26 euron hinnan jälkeen en miettiny kauaakaan ostamista, vaikkei nää vielä ne mun ettimät täydelliset yksilöt ookaan. Ainut huono puoli noissa(kin) on se, että mun nilkat on niin pienet ja laihat, että jalka hölskyy jopa paikoillaan seistessä!

IMG_9874En tiedä miks, mut en oo koskaan kattonu Sinkkuelämää telkkarista. Katottiin kaverin kanssa eka osa niillä vahingossa ja samana iltana tilasin kaikki tuottarit meille kotiin postissa… Tuun vähän jälkijunassa tänkin asian kanssa, enkä ymmärrä kuinka oon voinu välttyä ton näkemiseltä?


IMG_9270
Stradivariuksen takki ois mun ehdoton lemppari, kunhan vain raaskisin maksaa viiskymppiä ton lyhentämisestä ompelijalla. Koitin sitä itekkin mun huonoista ompelutaidoista huolimatta, muttei se onnistunut tavallisella ompelukoneella. Hitto, mä haluaisin vaan yhen kerran mennä kauppaan ja ostaa takin/housut/mekon ja se ois oikeenkokonen mulle. Tai sit vaan lihon ne kymmenen kiloa, jotta oisin ees kokoa 32. Eniten mua ärsyttää, että oon omasta mielestäni ihan normaalikokonen tyttö, mut kauppojen koot sanoo jotain ihan muuta. Miksi ne pitää suunnitella pyöreille ihmisille, miksi on olemassa XL-kauppoja, joista löytyy vaatteita ainoastaan lihaville? Miksei samanlaista oo mun kokosille?!

8 kommenttia:

  1. Miten kivoja nuo lyhdyt! Ja toi valkonen paita on kyllä aika täydellinen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon samaa mieltä, kiitos :-) Tekis mieli käyttää loppuelämä tota paitaa, toivottavasti löydän samankaltasia lisääkin!

      Poista
  2. ihanan ihania juttuja! varsinkin toi mekko ja paita...pukee sua tosi hyvin, varsinkin toi valkonen jotenki :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon :-) Ihana kuulla, sillä mä rakastan käyttää valkosia vaatteita ja voisin pukeutua pelkästään niihin. Harmi vaan, ettei nää Suomen loska- ja kurasäät oikeen kannusta pukeutumaan siihen väriin :-D

      Poista
  3. Täällä yks sielunsisko, joka varmasti ymmärtää ton koko-ongelman! Niin raivostuttavaa, kun löytää jonku täydellisen vaatekappaleen ja se roikkuu päällä, vaikka oiski se pienin koko. D-: Oot Noora niin ihana, jaksan aina naureskella noille sun ja Joonaksen shoppailukeskusteluille! Miksei miehet vaan tajua, että täydellinen lamppu/kynttilänjalka/lakanasetti ymsyms on vaan pakko saada, oli hinta mikä hyvänsä? :-D

    Oot yks lemppareista ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ounou, tossa kokojutussa varmaan toivoisit, ettet nimenomaan ois sielunsisko… :-D Niinku tossa tekstissäki sanoin, niin musta on niin iso vääryys, että lihaville kyllä löytyy vaatteita - mut ihan peruskokoja hoikemmille ei sit tosiaankaan. Jos mä pystyisin lihoomaan, niin lihottaisin itteni kyllä niin pulskaks, ettei tulis koskaan enää ongelmia sovituskopeissa haha.

      No, miehet nyt on tollasia… Niille ois ihan okei omistaa asunnossaan pelkkä sänky, sohva ja jääkaappi. Joonas nyt on vähän semmonen perässäkulkija, mitä mun sisustusshoppailuihin tulee: se laahustaa perässä, eikä oikein omista mielipidettä mistään hökötyksestä. En edes kysy siltä nykyään, kun ostan jotain kotiin meiän yhteiseltä tililtä, koska sille kaikki on aina ihan ok :-D Paitsi se, että käytin kerran 250 euroa kynttilänjalkoihin ja sydänkoristeisiin ja tulin kotiin viiden muovipussin kanssa hahahah… Mulla on meneillään kauhee kriisi tän meiän kodin kanssa, kun puuttuu niin kamalasti tavaraa sekä ennenkaikkea se kodikkuus ja sen takia se ei ookaan varmaan viittiny rajottaa mua tän tavaramäärän kanssa, vaan on antanu mun ostaa kaikennäköstä "turhaa". Että enemmän ne on mun kaveripojat, jotka ei voi ymmärtää meiän olkkarin kristallilampun tärkeyttä, kynttilänjalkojen ideaa tai sitä, miksi sisällä täytyy olla lyhtyjä.

      Haha voi vitsit, toi kommentti oli ihanku mun itteni kirjottama! :-D Pystyin samaistumaan koko sydämelläni, kiitos kun kommentoit.

      Poista
  4. Moi! Ihan ekaks haluun sanoa et mun mielestä sulla on tosi kiva blogi ja aivan upee tyyli!! :)) Oot näyttäny aika paljon noita sisustusjuttuja täällä, ja oliski tosi kiinnostavaa jos tekisit postauksen teidän asunnosta kuvien kera. Jos vaan ois mahdollista? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Inhoon tällähetkellä meiän kotia, sen vihreitä seiniä, kamalaa sohvaa (josta pidin kyllä kolme kuukautta sit ostohetkellä krhmm…), rikkinäistä eteistä ja sitä, että täältä puuttuu kodikkuutta. Seinät on ihan tyhjillään, koska en yksinkertasesti löydä kivoja juttuja tänne :-D Oon kyllä kuvannu tästä kodista ihan sairaan pitkän postauksen, mut jättäny julkasematta sen, koska en pitäny niistä kuvista. Aion ja haluisin kyllä tehä sellasen, heti kun tää koti ei näytä enää niin keskeneräiseltä. Kiva kun kommentoit ja kiitos ehdotuksesta ja kehuista :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)