perjantai 9. tammikuuta 2015

NOSTALGINEN FIILIS

IMG_0062
IMG_0173
IMG_8045IMG_9683-001
IMG_0408IMG_0359



…nimittäin niistä blogiajoista, kun yhteen postaukseen laitettiin kymmenen ihan satunnaista kuvaa viimepäiviltä, jotka ei liittyneet millään tavalla toisiinsa. Ja sitä, miten niitten postausten lopussa oli aina muutamat sen hetken lempparibiisit linkitettynä ja sitä kautta löysi päivittäin itelleenkin uusia kappaleita kuunneltaviks. Muistan, kun Annika-O ja se punapäinen Colour Me oli ekat blogit, joita aloin seuraamaan ja oli niin jännää käydä kattomassa, että onks niiltä ilmestyny uusia postauksia. Noitten lisäks yks ikilemppari oli Kristan ja Jennin pitämä High- Street style blogi, jonka lopettamista oon kerenny surkutella moneen otteeseen, mut onneks Krista bloggaa vieläkin uudessa osoitteessa.

Toi oli sitä aikaa, kun en ollu kuullukaan yhteistyöpostauksista blogeissa tai tiennyt Indiedaysistä. Mulla on vaan yks sana liittyen tohon ihanaan aikaan, nimittäin aitous! Ne tyypit, jotka kirjotti blogia, teki sitä ihan vaan ittensä takia ja jokaikinen postaus kerto niiden elämästä. Seurasin joskus neljääsataa blogia, mut sen jälkeen, kun yhteistyöpostaukset otti jonkunlaisen ylilyönnin, niin se määrä tippu varmaan viiteen. Meni yksinkertasesti hermot, kun lempparimuotibloggaajat alko tekemään postauksia kahen euron sheivereistä tai vessapaperista (ihan oikeesti, tääkin on koettu moneen otteeseen) saadakseen ne veloituksetta ja hyötyäkseen blogista mahollisimman paljon. Oon käyny kurkkaamassa, mitä noihin blogeihin kuuluu nykyään ja no, tällä kertaa jokaikinen postaus käsitteli mainospostausta ja ne entiset aidot tavalliset postaukset oli ihan tipotiessään.

Tekisin mitä tahansa, jos saisin ne kunnon blogiajat takasin, kun ei enää tavoteltu sitä materiaa blogin laadun kustannuksella. Mulle on ihan okei, jos bloggaaja hyötyy laadukkaasta blogistaan saamalla tavaroita ilmaiseksi, mut se ei saa vaikuttaa blogin yleislaatuun millään tavoin. Harva tohon enää onnistuu ja se on musta oikeesti harmi ja kertoo kyllä ihan kirjottajasta itestäänkin persoonana :-( Mä en ikinä viiti mennä kommentoimaan tällasiin blogeihin negatiivisesti, mut oon nähny satoja kommentteja muilta lukijoilta, jotka on ystävällisesti huomauttanu tietyn blogin tason laskeneen ihan hurjasti, kun jokaikinen postaus on pelkkää mainospostausta. Ja yleisimmin bloggaaja vastaa "Älä sitten lue enää mun blogia, jos ei miellytä. Haluun korvausta tehdystä työstä (haha eli niistä kuudesta postauksesta kuukaudessa, joista viis on yhteistyöpostauksia)..". No, mielipiteensä kullakin siitä, mikä on oikein ja mikä ei. Rehellisesti sanottuna, mä kyllä haluaisin tietää, jos mun blogin laatu laskis tosi radikaalisti ja toivon, että kertoisitte sen :-) Onks täällä muita, jotka muistaa noi ajat about viiden vuoden takaata?

6 kommenttia:

  1. Mä en blogeja lueskellu vielä viis vuotta sitten, mutta tiiän enemmän kun hyvin mitä tarkotat:D Luen paljon blogeja ja jotkut tietyt on kyllä menny niin paljon huonompaan suuntaan. Postaustahti on hidastunu ja ne harvat postaukset on niitä melkein väkisin väännettyjä yhteistyöpostauksia, missä tuotteet/vaatteet esitellään no on tää ihan kiva-tyylillä. Onneksi ihan kaikki (suositut) blogit ei oo tähän lähteny, mutta mua ainakin harmittaa ne blogit, jotka on oikeesti ollu hyviä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, oon ihan samaa mieltä sun kanssa. Jos oon alottanu lukemaan ihan kokonaan muotipainotteista blogia, niin enhän mä nyt jatkossa haluu sieltä lukea mainospostauksia vessanraikastimista, jääkaappimagneeteista tai hammastahnasta, kun se ei liity mitenkään siihen muuhun blogiin. Harmi kyllä, että mitä suositumpi blogi on, sitä varmemmin sen taso laskee, kun tajutaan voivansa käyttää blogia hyväkseen tavaroiden haalimiseen… :-( Kiva kun kommentoit sun mielipiteen!

      Poista
  2. Mulla on ihan samanlaisia ajatuksia kuin sullakin! Nykyään hyviä blogeja on harvassa ja ite skippaan mielelläni kaikki mainos -postaukset. Ite tykkään just tälläsistä sekalaisista postauksista ja usein eksyessäni suositumpiin blogeihinmä uppoudun mieluusti niihin kolme vuotta vanhoihin postauksiin - uudempia en yleensä jaksa ees selailla.
    Vitsit kun saiskin elää vielä joskus sellasta kunnon "vanhanaikasta" blogiaikaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki skippaan ne mainospostaukset myös, koska niissä ei oo yksinkertasesti mitään luettavaa ja monesti oon nähny bloggaajien väsäävän niitä ihan väkisin asioista, jotka ei heitä kiinnosta pätkääkään… :-D Vanhat blogitekstit on niin huippuja ja täynnä kunnon asiaa, ilman sitä pientä *toteutettu yhteistyössä- leimaa. Hävettää vähän myöntää, mut tässä ylppärikiireessä luen joka päivä Krista Kuparisen vanhoja blogipostauksia monta tuntia, sillä se on varmaan yks parhaimmista bloggaajista ikinä! Kantsii kurkata, jos lifestyle kiinnostaa :-) Ihana, kun jätit kommenttia! Musta on kiva kuulla muittenkin mielipidettä tähän asiaan. PS. Sulla on niin kiva blogi, oon käyny melkein päivittäin lukemassa ja selailemassa vanhoja postauksia heh…

      Poista
  3. Koko teksti on niin totta! Muutamat yhteistyöpostaukset sillointällöin ei haittaa (teen niitä itsekkin!), mutta kyllä mäkin kaipaan semmosta aitoa meininkiä ja aivan normaalia arkea postauksiin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä, jos ne yhteistyöpostaukset on periaatteessa "huomaamattomia" ja sulautuu hyvin siihen blogin tyyliin :-) Kiitti kommentista!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)