maanantai 30. maaliskuuta 2015

15 PIENTÄ TIETOA

IMG_3047
1. Mä viihdyn kameran eessä ihan sairaan hyvin ja voisin keikistellä erilaisissa asennoissa tuntikausia. Ennen oli ongelmana aina kuvauspaikka, mut nykyään omalla autolla pääsee hyvin erikoisempiin paikkoihin kuvailemaan ja hätätapauksessa oma kotikin käy hyvin, kun täällä on aika vaaleepainotteista. En tiedä mistä mä innostuin olemaan kameran toisella puolella, sillä lapsuuskuvissa olin se epäkuvauksellisin tyyppi, jonka hymy näytti lähinnä irvistykseltä. Niin, ja allekirjoittaneen rippikuvana oli kuva musta silmät kiinni?! :-D Sanoin äitille, että valitsis musta jonkun kuvan ja se otti sit sellasen, ööh… 

2. Oon muuttanut kotikotoota, jossa äiti valmisti ruuan kaks kertaa päivässä ja pesi mun pyykit päivittäin. Nyt omassa kodissa asuessa on edelleen sellasia arkipäiväsiä juttuja, joita en vaan jostain syystä haluu/osaa tehdä ja niitä on esimerkiks tiski- ja pesukoneen käynnistäminen ja tankkaaminen. Teen kyllä kaikki muut kotityöt tiskaamisesta ikkunoitten pesuun, mut noitten koneitten käynnistys on musta kamalaa. Mulla oli myös yli kolme vuotta skootteri, jolla ajoin päivittäin ihan sairaasti, mut en koskaan tankannut sitä ite… Voin vannoa, että kun saan ajokortin, niin mä en tosiaan oo se tankkaaja! 

3. En oo koskaan kärsinyt ulkonäköpaineista, mut auta armias jos joku omistaa täydelliset luonnolliset kulmakarvat, niin katon niitä sellasella sydänemoiji- katseella. Mun omat kulmakarvat on hankalat tapaukset, ihan liian ohuet ja kaikenlisäks eripariset - jonka aiheuttaa syvät kuopat molempien kulmien yläosassa. Oon jopa miettinyt jonkun täyteaineen ottamista noihin kuoppiin, jotka näyttää siltä, kuin en ois nyppinyt kulmakarvojani koskaan. Voi, kunpa näkisitte mun luonnolliset kulmakarvat ilman nyppimistä, ne on nimittäin iskältä perityt ja ihan hirveät. 


IMG_3049


4. Mulla on jaksoittaisia kausia, jolloin tykkään ainoastaan tietyistä asioista ja niitä löytyykin sit vaatekaappi tai koti täytenä. Nyt kaiken pitää olla timanttista ja mahdollisimman kimmeltävää, joten oon hommannut kristallikruunuja, timanttimekkoja ja uusia koruja ties kuinka paljon. Tavallaan on ärsyttävää, että mulla on tällasia kausittaisia mieltymiskohteita, sillä hetken päästä en enää tykkää niistä yhtään ja sit on kasapäin tavaraa siltä kaudelta hankittuna. Toisaalta taas en ajattele asiaa noin, sillä oon niin vaihtelunhaluinen ja tavarat saa aina myytyä tarvittaessa eteenpäin :-) 

5. Olin vielä yläasteiässä tosi pinnallinen ja hävettää ees myöntää, mut ajattelin silloin ulkonäön kertovan kaiken kyseisen ihmisen luonteesta. Nyt musta on tullut paaaljon avoimempi, enkä enää tuomitse henkilöitä ollenkaan ulkonäön perusteella. Tästä voin kertoa loistavan esimerkin, kun mun uus pomo näki mut töissä ja kyseli jotain turhanpäiväsiä juttuja musta. Vastailin niihin ja se vastas monesti: "Mitä? Sinäkö? Mutta sinähän näytät niin kiltiltä? Et sinä ole voinut tehdä sitä? Ai oliko vanhempasi mukana? Ai eikö? Mutta sinähän näytät niin jalat maassa- tyypiltä? Olet niin viattoman näköinen?". 

6. Vaikka musta voikin saada blogin perusteella kuvan, että shoppailisin paljon ja kevein perustein, niin tässäkin asiassa on jyrkkä kääntöpuolensa. En nimittäin tykkää yhtään tuhlata rahaa ruokaan, välttämättömyyksien ostamiseen ja kulutustavaraan. Pihistelen maidon ostamisessa, sillä siihen uppoo ihan törkeet määrät rahaa ja ostan aina kaupan halvinta ruokaa. Jos kuukauden ruokaostokset maksais yli kakssataa euroa, niin saisin varmaan hepulin! Sen lisäks kauhistelen summaa, jotka kavereilla uppoo baareihin ja pidän sitä maailman typerimpänä kohteena tuhlata rahansa. 

IMG_3055
7. Oon ihan koukussa siihen "Valheen vangit"- sarjaan, vaikka se saa mut ärsyyntyneeksi. Jään aina miettimään, ettei tollasta voi ihan oikeesti tapahtua ja mietin, että kenen näkökulmasta ne jutut on kerrottu ja miten kaikkien ajatukset on saatu esille? Puhumattakaan siitä, et kuinka paljon välissä on väritettyä tietoa? Miten nillä päähenkilöillä on riittänyt pokka tuoda ne telkkariin? Vai onko niitten sukulaiset kertonut sen tarinan medialle? Miksei tällasia asioita kerrota?!

8. Mua naurattaa meiän suku, sillä kaikkien parisuhde- ja seurustelujutut menee samalla kaavalla. Mamma on alottanut seurustelun 18-vuotiaana, äiti 16-vuotiaana ja mä 14-vuotiaana - siksi mua naurattaakin, et mun tuleva lapsi tapaa tulevan miehensä 12-vuotiaana… :-D Tän lisäks ollaan kaikki muutettu aikasin pois kotoota ja muilla on ollut jo tyttäret mun ikäsenä, joten tässä asiassa oon vähän hitaampaa tyyppiä. 

9. Mulla on ollu paha migreeni jo lapsesta asti, oon syönyt kasapäin lääkkeitä ja vasta puoli vuotta sitten ymmärsin ilmaisen lääkkeen siihen: jokailtainen viiden minuutin hieronta. Lopetin kerran viikossa hierojalla käymisen ja siirryin siihen, että iltasin joku hieroo mua ennen nukkumaanmenoa. Se on ehkässy kaikki migreenit, enkä käytä enää lääkkeitä kuin stressimigreeneihin. Tottakai silloin tällöin puhkee hirveä pääkipu, mut ei enää sellasia, joita ei lääkkeillä sais hoidettua. 

IMG_3056
10. Rakastan edelleen sitä tapaa, kun joku piirtää selkään kuvioita. En haluu koskaan arvata, että mitä sinne piirretään, vaan se pelkkä hipsutus on musta niin kivaa. Samoin tuntuu niin ihanalta, kun hiuksiin tehdään kampauksia, harjataan ja letitetään. Kampaajalla ollessa se shampoon hierominen on se paras juttu ja toivon välillä, ettei se hetki loppuis milloinkaan. 

11. Syön hirveen epäterveellisesti nykyään ja oon huomannut, että käytän mun lihomattomia geenejä hyväksi tässä. Joskus koitettiin syödä sadalla eurolla kuukaudessa ja kattoa, että onko noin vähällä mahdollista elää ja lopputuloksena oli se, että molemmat äksyili toisilleen jatkuvasti nälkäsinä… Tän jälkeen ollaan tajuttu pitää tollaset "ruokakauppareissu ei saa maksaa yli sataa euroa"- logiikat kaukana, vaikka mahdollisimman edullisesti yritetään silti syödä. Tai no, voishan toi onnistua, jos me ei leivottais kaks kertaa viikossa suklaakakkuja ja muita herkkuja aamupalaksi… Pfft.

12. Oon varmaan maailman epäliikunnallisin tyyppi, sillä vihaan sitä. Tän takia kaikki yllättyykin, kun kuulee mun harrastavan lentopalloa, vaikken kovin tosissani pelaakaan. Oon harkoissa paikalla kerran kuukaudessa ja käyn jokaikisenä harkkapäivänä taistelun itteni kanssa, että menisin sinne :-D Yläkerran naapurit on varmaan kuullut kyllästymiseen asti sitä "eeeeii, mä en millään jaksa mennä harkkoihin…. yhyyyy, tänään mua ei vaan huvita…. okei, mä meen…… mut tuo mulle evääks kaks palaa suklaakakkua, jotta jaksaisin……". Mä yhdistän liikunnan automaattisesti sellasille tyypeille, jotka haluaa pudottaa painoaan, saada enemmän lihaksia tai haluaa hyvän kunnon. Mä en kuulu noista mihinkään ryhmään, joten se motivaatio liikkumiseen on aika pieni.

IMG_3058
13. Kuulun varmaan siihen vähemmistöön, joka edelleen kirjottaa viikon tapahtumat paperiseen kalenteriin. Siinä on musta jotenkin nostalginen fiilis, sillä inhoon niitä puhelimen kalentereita (käyttääkö sellasta oikeesti muka joku?) ja sen monimutkaisuutta. Musta on ainakin sairaan kivaa kirjottaa käsin työaikataulut, kavereitten näkemiset ja mahdolliset muut menot - niitä on paljon helpompi seuratakin, kun kaikki on järjestyksessä.

14. Vaikka näytän ehkä ulkonäöltäni sinisilmäseltä ja helposti höynäytettävältä, niin mä en oo sitä. Haluun olla mahollisimman oikeudenmukainen ja vaadin myös, että mua kohtaan ollaan sellasia. Muutamat työnantajat on yrittäny huijata mua palkka-asioissa, kunnes oon lähettänyt niille viestit erilaisista lakipykälistä ja sen jälkeen oon saanut osakseni kiukkusia viestejä sekä pelännyt mahdollisia potkuja. Krhh, tälläkin hetkellä on menossa hirveet taistelut siitä, että mun pomo haluais alentaa mun palkan monella sadalla eurolla kuukaudessa ihan yhtäkkiä - ja voitte arvata, etten todellakaan oo samaa mieltä! Niin, tosiaan se sama pomo, joka totesi "mun näyttävän niin kiltiltä ja viattomalta (ja näköjään tietämättömältä omista oikeuksistani)" haha :-D 

15. Kauniit kuvat on mun heikko kohta, voisin nimittäin selata tuntikausia weheartit- sivua, pinterestia tai tuntemattomien instagrammeja. En tiedä miksi, mut se on mulle sellasta rentouttavaa tekemistä. Sen vuoksi tykkäänkin ettiä päivittäin uusia mielenkiintosia blogeja, sisustusideoita ja muita hömppäjuttuja. Samaistuuko joku?

12 kommenttia:

  1. samaistun näistä toosi moneen :D Tää oli muutenkin kivapostaus!

    VastaaPoista
  2. ihana postaus, tosi moni kohta yllätti ainakin mut! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heräs mielenkiinto, että mitkä asiat yllätti? :-) Musta näitten keksiminen oli nimittäin hirveen vaikeeta ja tuntu, että näistä kohdista tuli sen takia aika tylsiä, mut kiva jos miellytti!

      Poista
  3. Haha ihana postaus! :-D Samaistun myös tosi moneen... Vaikutat niin upealta persoonalta <3 :-)

    www.sofialaurent.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon :-) Ihan sairaan häiritsevää, etten tiiä mihin juttuihin oot samaistunut, mun uteliaisuus haluis tietää!

      Poista
  4. Apua kuinka voinkaan samaistua moneen asiaan! :-) Vaikutat ihan huippu avoimelta ja ihanalta persoonalta Noora :-)

    Ihanaa alkavaa viikkoa! <3
    http://emmppu.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, olipas piristävä kommentti :-) Kiitos paljon ja kivaa alkavaa viikkoa sinnekin!

      Poista
  5. Ansaitsisit jonkun "vuoden paras blogi" palkinnon :-) ! tätä vaa on aina niin kiva tulla lukemaan ja kuvat....siis wou!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, tää kyllä ilahdutti :-) Oon ylppäreitten jälkeen alkanut panostaa enemmän blogiin ja tuntuu niin palkitsevalta kuulla, että se näkyy sinne ruudun toiselle puolelle asti!

      Poista
  6. oi, olipa kiva lukea tätä postausta kun vasta löysin blogisi! :) itse taas en osaa olla kovinkaan luontevasti kameran edessä, aina tuntuu että asento tai ilme on jotenkin väkinäinen :D ehkä pitäisi vaan harjoitella enemmän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, kiitos paljon! Haha tuttu fiilis, tolta musta tuntu muutama vuosi sitten… Siihen ei auta muu kuin olla kaks kertaa enemmän kuvattavana, joten tsemppiä vaan :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)