sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

KOTIHAAVEILUA

sda
Kollaasit21
Ollaan asuttu tässä asunnossa jo melkeen kaheksan kuukautta ja tää ei tosiaankaan miellytä mun silmää vielä. Tiiän kyllä tarkalleen, minkälainen se mun ihanneasunto olis, mut jotenkin sellasta on yllättävän vaikeeta rakentaa pala palalta valmiimmaksi. Kutsun meiän asuntoa kunnon poikamiesboksiksi (…mikä saa kylläkin jokaikisen täällä kävijän aina nauramaan), sillä en tykkää seinien tyhjyydestä, parvekkeen betonilattiasta, seinien suurista raoista, keittiön kaakeleista tai siitä, että tää ei vaan tunnu vielä läheskään valmiilta. Koti on mulle kuitenkin se tärkein paikka maailmassa, joten haluaisin sen miellyttävän myös omaa silmääni. Metrin pitunen ostoslista tän kodin kunnostamiseen on jo tehty, mut sen toteuttaminen edellyttäis varmaan lottovoittoa tai ainakin jotain olematonta työpaikkaa. Oon kuitenkin ilonen, ettei me ostettu muuttaessa tavaroita "ensimmäisessä kodissa minkään ei tarvii sopii toisiinsa, kunhan löytyy halvalla"- logiikalla, vaan satsattiin ekoista kuukausista lähtien opiskelijabudjetilla kivoihin juttuihin. Ainut virheostos on toi meiän jättikokonen beige divaanisohva, jota oon alkanut yhtäkkiä vihaamaan. Ostin sen joskus syyskuussa ja se oli silloin sairaan kiva, mut nyt oon kehittänyt vihasuhteen jokaseen beigeen sohvaan ja haluaisin siitä eroon, kun ei se oikeestaan ees sovi tänne värinsä puolesta. Oonkin yrittänyt myydä sitä netissä, jotta voisin ostaa tilalle pari valkosta kangassohvaa, joista oon unelmoinut ties kuinka kauan.

Kollaasit20
Joskus tulevaisuudessa haluun rakentaa ite oman taloni ja päättää kaikki materiaalit lattiasta kattoon. Seinien haluun olevan ihan vaaleenharmaat, lattioitten joko valkosta lautaa tai ihan tummaa parkettia ja joka puolella ois jättikokosia ikkunoita. Kaikki kalusteet ois vanhahtavia valkosen sävyissä, kylpyhuone poikkeis suomalaisesta tyylistä ihan täysin pienellä vesiputouksella ja tunnelmallisella sisustuksella poreammeineen ja terassi ois varustettu tollasella kuvan riipputsydeemillä. En haluais kuitenkaan kovin isoa taloa, vaan muutaman huoneen ainoastaan. Oon jo miettinyt, minkälaisen valaistuksen haluun tulevaan saunaan, minkä väriset keittiöntasot tulee olemaan sekä kaikennäköstä pientä yksityiskohtaa. Tykkään hirveesti tyttömäisestä sisustuksesta, joten meiän koti on luultavasti täynnä lyhtyjä, valtavan kokosia kristallikoristeita, tunnelmallisia kynttilöitä, valkosia isoja peilejä, pieniä sydänkoristeita ja tuoreita kukkia - joten valitettavasti mun tulevaisuuden miehen täytyy hyväksyä se tosiasia, ettei sillä oo hirveesti sanavaltaa sisustuksessa… Siinä suhteessa oon kyllä päässy helpolla, sillä en oo kuullut minkäänlaista vastarintaa tän asian suhteen, vaan pääasia kuulemma on: "Osta sit mitä haluut, ei oo kiva kuunnella kokoajan valitusta siitä, ettet tykkää tästä kämpästä."

Tästä tulikin mieleen se sanonta, että kun nainen on onnellinen, niin on myös mieskin. Tota kuulen aika usein tältä toiselta osapuolelta vitsinä ja kuulemma asiat menee just niin, että kun mulle antaa periks tällasisssa jutuissa, niin meiän suhdekin voi paremmin, kun oon yhtä hymyä loppuajan. Kaiken tän ajatteleminenkin saa mut ihan innostuneeks ja onnelliseks, kun tiiän että vielä joku päivä mulla on oikeasti se unelmakoti.  En millään malttais oottaa, että ois se h-hetki, kun saisin vihdoin alkaa suunnittelemaan tätä projektia kasaan! 

Kollaasit19
Meiän sisustus on nyt pääosin valkosella teemalla, olohuoneessa on sen lisäks toisena värinä hopea ja tykkään niitten yhdistelmästä ihan sairaasti. Luojan kiitos tässä asunnossa on ihan tumma parkettilattia, jotta tää mun valkopainotteisuus ei häiritse silmää. Tää on kaksio kuudellakymmenellä neliöllä ja mä oisin pärjännyt ihan hyvin neljälläkymmenelläkin, sillä tätä tyhjää tilaa tosiaan riittää! Pohjaratkaisu on muutenkin vähän hassu, sillä meiän vessa ja parveke on tosi isoja ja ne on yhteensä samankokosia kuin makuuhuone kokonaisuudessaan. Mun päivistä kuluu aina paljon aikaa Pinterestin selailuun, sillä en voi vastustaa noita ihanien kotien kuvia ja niitten herättämää inspistä. Vaikka se metrin pituinen ostoslista oottaa niitten asioitten ostamista, niin on kuitenkin yks asia, mikä jarruttaa siinä.

Nimittäin ollaan suunniteltu muuttoa lähemmäs keskustaan ja siihen viimiseen vuokra-asuntoon, jossa tullaan koskaan asumaan ennen oman kodin rakentamista. Sen kodin kriteerit on tosi korkeella, sillä en haluu enää inhota esimerkiks keittiön värimaailmaa koko sydämestäni. Sen lisäks tää on tosi iso asunto Turussa kaksioksi, sillä ne on yleensä just jotain 40 neliötä isoja ja vähän jännittää ostaa mitään tänne nyt, jos kuitenkaan ne jutut ei mahdu seuraavaan asuntoon. En kuitenkaan tiedä, miten tän suunnitelman käy, sillä vuokrasopimus loppuu heinäkuun alussa ja uus kämppä pitää olla löytynyt viimeistään syyskuuksi Joonaksen armeijan takia. Toi syksy on just hulluinta aikaa ettiä kämppää, kun sitä tekee tuhannet muutkin opiskelujen perässä ja vuokrien hinnat on silloin ihan törkeen kalliita. No, saa nähä mitä käy! Tuun kuitenkin päivittelemään ehkä joskus keväämmällä lisää tästä projektista ja siitä, miltä meiän kodissa silloin näyttää. Vielä mä jatkan tän kutsumista kuitenkin poikamiesboksiksi, ennenkuin oon täysin tyytyväinen tähän ikuisuusprojektiin haha. 

4 kommenttia:

  1. Voi miten ihana postaus taas! <3 Hei sellanen kysymys siulle, että miten saat nuo kuvat noin isoiksi, ja ton siun kuvan tuolla sivussa isoksi myös? Itelläni on hirveitä ongelmia aina ton ulkoasun asettelujen kanssa, kun en meinaa millään saada niitä kohilleen:-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Karoliina :-) Oon itekin temppuillu ulkoasun kanssa ja päätin vaihtaa pari postausta sit isompiin kuviin, vaikka se sai edelliset postaukset nyt näyttämään rumilta… Nyt mulla on koko blogi 1380 pikseliä, sivupalkki 430 pikseliä ja lisään kuvat 800 pikseliä leveinä. En tiiä mitä kautta lisäät kuvia, mut kantsii lisätä flickrin kautta ja ottaa niistä se 640 koko, mut postausta kirjottaessa muuttaa se haluamaas leveyteen ja muuttaa suurinpirtein samassa suhteessa korkeuttakin. Vaikee asia selittää, kun en tiiä sun blogin mittoja, mut toivottavasti autto ees vähän :-) Jos sulla jäi kysyttävää, niin vastaan mielelläni enemmän!

      Poista
  2. Tykkään ihan älyttömästi sun sisustusmaustas!! Niin inspiroivia kuvia nää. :)

    Mun blogissa olis sulle pieni haaste suoritettavaks. :)
    http://sonjatuuliak.blogspot.fi/2015/03/the-liebster-award.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi ei! Et ehkä usko, mut olin just avannu kaks sekuntia sit ton postauksen ja huomasin lopussa linkin omaan blogiini - hassu sattuma :-D Kiitos paljon, alan väsäilemään sitä lähiaikoina ja yritän saada elvytettyä tän kuolemaisillaan olevan blogin ennenkuin on liian myöhäistä…

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)