lauantai 21. maaliskuuta 2015

PISIN POSTAUS AIKOIHIN

IMG_2851
IMG_2828
IMG_2895
Oon pahoillani, että viivyin muutaman viikon kokonaan pois blogimaailmasta, mut ne hetket tuli kyllä tarpeeseen. Ylppärilukeminen sai mut voimattomaks ja kiukkuseks, sillä olin alottanut lukemaan ihan liian aikasin ja nyt viimisinä viikkoina en vaan yksinkertasesti saanut luettua stressin takia. Jouduin kirjottamaan mulle itelleni kaks lukion vaikeinta ainetta ja en päässy alustavista ees läpi, joten taustalla oli kokoajan ajatus siitä, etten pääsiskään ylioppilaaks tänä keväänä. Ei siinä muuten mitään, mut äiti on jo järkännyt juhlat pitopalvelusta, mekko on tilattu toiselta puolelta maailmaa, sukulaiset on ostanu lahjaks yhen ulkomaanmatkan (…joka pitää käyttää samana vuonna kuin se on ostettukin) ja multa puuttu vielä pakollisia lukiokursseja kasasta. Äikässä ja ruotsissa sain kuitenkin nostettua tasoani ylöspäin, mistä oon ihan sairaan ylpeä. Ennen sain äikästä kahta pistettä tekstitaidoista, mut nyt ne lähti alustavina muutaman pisteen korkeempina ja saan kiittää äikänopea, joka jakso sinnikkäästi lukea mun ylimäärästä extrapinoani. Pitkä matikka taas meni odotetun surkeesta pikkuriikkisen paremmin, mutten jaksa tuntea huonoa omatuntoa lukion vaikeimmasta aineesta, vaan toivon sen menevän ees kompensaatioilla läpi. Muutamasta ekasta pitkän matikan kirjasta jaksoin lukea kaavalaatikot läpi, mut sen jälkeen mun opiskelu oli pitkälti opetustv:n kattomista ja Jannen juttujen kuuntelemista. Alustavat pisteet saan tietää viikon päästä, enkä millään jaksais oottaa sinne asti…

IMG_2878
IMG_2850
Lähetin samoihin aikoihin monia satoja hakemuksia työpaikasta, jotta saisin varmuuden siihen, että pitäisinkö välivuoden vai olisiko mun pakko hakea tulevassa yhteishaussa johonkin. Sain jatkuvasti niitä "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun"- viestejä ja meinasin repiä jatkuvasti hiukset päästäni. Pääsin haastatteluihin monesti ja ne piti mun toiveikkuutta yllä, kunnes joku toinen sai sen paikan ja mulle tuli taas tuttu fraasi tekstarilla. Olin jo lainannut pääsykoekirjat kirjastosta, vaikken ees tiennyt mua kiinnostavaa alaa, mut jollain kumman lykyllä sain duunipaikan päivää kolme päivää ennen ylppäreitten loppumista! Työsopimusta ei oo vielä kirjotettu, mut tiistaina ois ensimmäinen kunnon työpäivä. Oon vähän uhkarohkee, sillä en tiedä yhtään kauanko voin työskennellä siellä (nimittäin talvisin työskentely ei oo mahdollista, eikä työnantaja osannut kertoa työajasta yhtään sen enempää), mutta päätin silti pitää välivuoden. Sen aikana haluun olla työelämässä niin paljon kuin on mahdollista, jotta saisin elvytettyä mun kuihtuneen säästötilin ennalleen ja saisin lisää työkokemusta eri aloilta. 

IMG_2923
IMG_2838
IMG_2717
En osaa edes kuvailla, miten onnellinen oon tällähetkellä, kun tulevaisuus näyttää ees vähän valoisammalta! Ryntäsin ostamaan kaupasta kasan kesävaatteita ja puin mekon päälle, vaikkei ulkona ollut kahta astetta lämpimämpää. Jäädyin kuvausreissulla ihan siniseks, mut mua nauratti silti, sillä en oo voinut keskittyä blogiin kunnolla moniin viikkoihin ja tuntu hyvältä tehdä se nyt. Mulla on ollu ihan kamala ikävä tätä touhua, enkä joudu toivottavasti pitämään noin pitkiä taukoja enää! Aion ottaakin nyt tavoitteeks postata aktiivisemmin kuin parina viime kuukausina. 

8 kommenttia:

  1. Niin ihania kuvia! Toi opetus tvn tuijottaminen on mulle niin tuttua, selviydyin pelkästään sen turvin ekanvuoden pitkän matikan. Pidän sulle peukut pystyssä noitten ylppärien suhteen:) Ainiin ja kiva kun sulta tulee taas postausta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin koko lukion pitkää matikkaa "turhaan" ensin lääkishaaveitten takia ja sit jouduin vielä kirjottamaan sen, koska se oli heikoista arvosanoista huolimatta mun vahvin pitkä aine. Nyt en todellakaan haluu enää lääkikseen ja kaduttaa ihan törkeesti, miten paljon tohon aineeseen on mennyt rahaa ja aikaa... Mut helpottavaa kuulla, etten oo ainut opetustv:n suurkuluttaja, kun opettajat meni vähän liian nopeeseen tahtiin, enkä pysynyt perässä niillä heprean tunneilla hah :-D Kiva kuulla sun pitävän, kiitos paljon!

      Poista
  2. Oi ihana mekko,mistä se on ? :--)
    ja pidän sulle peukkuja noiden yo-tulosten suhteen,niitä täällä kans ite jännitellää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan hulluna mekkoihin ja rakastan tollasia arkisempia, joita voi käyttää missä tahansa näyttämättä ylipukeutuneelta :-) Toi on viikko sit H&M ostettu ja voin kertoa, et käytän ton varmaan ihan puhki, enkä ees rikkinäisenä haluu luopuu tosta… En oo varmaan koskaan stressannu mistään yhtä paljon kuin ylppäreistä, joten mä pidän sulle myös molempien käsien peukut pystyssä - toivottavasti saat hyvät paperit!

      Poista
  3. Kommentoin vanhaa postausta sori mutta pakko kysellä ton ihananvärisen laukun perään - mistä se on? näyttää meinaan tosi kivalta tässä asussa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on Zarasta vuos sit ostettu, joten en valitettavasti usko sitä myytävän enää… :-( Tykkäisin tosta paljon, mut sen päälle kaatu vahingossa kynsilakanpoistoainetta ja siinä on iso musta läikkä nykyään, mikä ei lähde pois. Eikä vanhoihin postauksiin kommentoiminen haittaa yhtään: kommentoi jatkossakin, jos jää kysyttävää tai haluut muuten vaan sanoa jotain!

      Poista
  4. Aa harmi! Kiitos kuitenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mitään, ois ollu kiva olla avuks :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)