perjantai 27. maaliskuuta 2015

Q&A PART 3/4

Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana? No en varsinaisesti riitaantunut, mut tiet menny ihan päinvastasiin suuntiin kahen entisen hyvän kaverin kanssa. Nykyään ei olla missään tekemisissä ja oon huomannu, että ne "huonot" ystävät putoo matkasta pois ja ne todelliset jää jäljelle loppujenlopuks. Oon tosi tarkka muutenkin siitä, millasesten ihmisten kanssa vietän aikani ja nykyään haluun olla vaan niitten mukavien tyyppien seurassa, joiden tiiän oikeesti välittävän musta. Voin paljon paremmin näin, kun oon vähän tarkempi kavereistani ja ei tuu enää sellasia epämiellyttäviä tilanteita. 

Mikä on kallein juttu minkä oot ostanu? Varmaan tää Macbook tai sit järkkäri! Aluks mua vähän arvelutti laittaa noin isoja summia molempiin, mut noi on kyllä osottautunu hyviks ostoksiks. Järkkäri on kohta neljä vuotta vanha ja pelkään tosiaankin sitä päivää, kun se simahtaa lopullisesti, vaikka se vielä toimiikin virheettömästi. Macbookkia voisin ylistää maailman ääriin asti, sillä se on ihan törkeen nopea, helppokäyttöinen ja sen saa yhdistettyä puhelimeen tosi kätevästi. En enää vaihtais tätä normaaliin kannettavaan mistään hinnasta, tää on jotenkin tosi hyvä nimenomaan bloggaavalle tyypille. 

Onko sulla liikaa vaatteita omasta mielestäs? Ei oo, karsin vaatekaappia pari kuukautta sit niin reilulla kädellä, että vaatekaappi ammottaa nykyään tyhjyyttään. Muistan vieläkin sen hetken, kun äiti oli vienyt mun vaatteet uuteen kämppään mun ollessa jenkeissä ja ne ei mahtunu kaikki tohon vaatekaappiin. Nyt niitä on tosiaan niin minimaalinen määrä, että ne mahtuu parille pienelle hyllylle. Pitäis itseasiassa myydä tostakin minimaalisesta määrästä tarpeettomat eteenpäin joku päivä, sillä jotkut ei oikeen oo enää mun tyylisiä. Haluaisin ihan sairaasti kaupunkilomalle Berliiniin, Amsterdamiin tai Lontooseen shoppailemaan, mut töitten takia en tuu pääsemään vielä pitkiin aikoihin. 

Tykkäätkö asuu suomessa? No jaa, enpä erityisemmin. Jos mulla ei olis niin ihania perheenjäseniä, niin luultavasti asuisin jo ulkomailla jossain eksoottisessa paikassa. Tää kylmyys tekee mut ainoastaan kiukkuseks, korkeet verot ärsyttää ja tykkään enemmän ulkomaitten avoimesta kulttuurista. Vaikka muualla maailmassa joutuukin maksamaan terveydenhuollosta enemmän, on siellä kuitenkin palkka usein 2-3 kertaa parempikin kuin täällä. Sen lisäksi musta on ihan naurettavaa, että jotkut työttömät on mieluummin kotona "ilmaisten" tukien kera kuin hakeutuis töihin.Tiedän varmaan viis tollasta tyyppiä ja en ees kirjota tähän, että mitä mieltä oon tollasesta. Hyvä asia on kuitenkin se, että mulla on niin surkee kielitaito, niin täällä tuun aina ymmärretyks omalla äidinkielelläni. 

Tuomitsetko ihmisiä ulkonäön tai rodun perusteella? Rodun perusteella en tuomitse koskaan, enkä varsinaisesti ulkonäönkään perusteella. Paremmin mua kuvaa se, että teen paljon päätelmiä ulkonäön perusteella ihmisen luonteesta. Saatan esimerkiks ajatella "Onpas tolla tytöllä tyylisilmää ja ihana ulkonäkö, se on varmaan ihan sairaan mukava luonteeltaan", vaikkei ulkonäkö tietenkään kerro koko totuutta luonteesta. En tiedä lasketaanko tää ulkonäön vuoksi tuomitsemiseen vai turvallisuussyihin, mut kierrän kyllä kauempaa, jos nään samalla puolella tietä vähän epämääräisemmän näköisen tyypin ja epäilen, ettei sillä oo se kaikkein selkein mielentila päällä. 

Ootko uskovainen, kuulutko kirkkoon? Oon ja kuulun kirkkoon. En tosin oo tässä suhteessa todellakaan sellanen, että toisin oman uskoni näkyville esimerkiks somessa tai käymällä kirkossa vapaa-ajalla. Mä ite ajattelen niin, että jokasen on parempi uskoa/ olla uskomatta ihan omassa hiljasuudessaan ja toitottamatta sitä muille. Tai mua ainakin ärsyttää sellanen, että esimerkiks facebookissa jatkuvasti tuodaan omaa uskoaan esiin tilapäivitysten muodossa, mut jokanen tietysti omalla tavallaan, jonka kokee itelle parhaimmaks :-) 

Mitä vaatetta et voi kuvitella laittavas ylle? Huonosti istuvia farkkuja, tosi avonaista paitaa, Ed Hardyn- vaatteita, printtipaitoja, tuubitoppia olkaimellisten rintsikoitten kanssa (oh why, miksi mä nään tätä yhdistelmää teini-iän ohittaneilla aikusilla…) tai sellasta Spirit Storen makkarankuorennäköstä toppia/mekkoa, jonka alaosa on sellanen löysä. 

Olitko suosittu yläasteiässä? Meiän yläasteesta ei voinu oikein sanoa jonkun olevan suosittu, sillä kaikki oli vähän kaikkien kavereita sen pienestä koosta johtuen. Enemmän sanoisin ehkä, että tunnettu (krhhh.. mun ja mun parhaan ystävän nauru kuulu varmaan koulun toiseen päähän, kun päästettiin juttu valloilleen) kuin suosittu. 

Mitä teet ensimmäisenä aamulla? Juoksen pesemään naaman ja sillä aikaa, kun naaman puhdistusaine vaikuttaa, niin väsään itelleni aamupalaa ja selaan instagrammin läpi. Yleensä siinä käy kyllä niin, että saadessani aamupalan valmiiks, on puhdistusaine jo kuivunu mun naamalle kovaks tahmaseks kasaksi :-D 

Mitä syöt yleensä päivän aikana? Oh no, mä en kehtaa ees myöntää, miten epäterveellisesti syön… Aamupala on mun ainut "tavallinen" ateria, jolloin syön kotona leipää/muroja/jugurttia. Töissä syön toisen aamupalan, sen lisäksi päiväruuan, välipalan ja vielä iltaruuan. Eli koko päivä kuluu nutellan, mansikoitten, pensasmustikoiden ja kalkkunan parissa haha. Saa nähdä, milloin oon ihan totaalisen kyllästynyt duuniruokaan, mut sinne on vaikeeta ottaa omia eväitä mikron puutteen vuoksi. 

Paljonko teillä menee rahaa asumiseen? Hmm.. No ite asumiseen menee noin kuussataa euroa, mut siihen päälle lisätään vielä ruuat, laskut, bensat, autopaikka, välttämättömät kuukausittaiset ostokset ja sellaset. Meillä menis joku yheksänsataa euroa ihan välttämättömyyksiin, jossa ei oo mitään ylimäärästä laskettuna. Yleensä ostetaan kuitenkin puuttuvia huonekaluja/sisustusjuttuja, jotka saa summan nousemaan reilusti yli tonnin kuukaudessa. Blaah, toivottavasti kesään mennessä täällä ois kaikki pikkujutut kunnossa, ettei jouduttais vielä kesälläkin käyttämään hirveitä summia sisustukseen.

Lempi alkoholijuoma (jos juot:D) En oikeestaan juo melkein ollenkaan enää, koska en tykkää alkoholin mausta. Sour Apple on kuitenkin ihan okei, jos siihen sekottaa litran omppumehua ja puol litraa kivennäisvettä haha… Terkuin tyttö, joka inhoo hiilihappoa, kaljaa, sitruunanmakua, appelsiinijuotavia, väkeviä alkoholeja ja oikeestaan mitä tahansa. 

Harrastuksesi? Pelaan lentopalloa pari kertaa viikossa, mut en kilpailumielessä. Aluks mulla oli harkat kolmesti viikossa ja musta tuntu sillon, että se vei kaiken vapaa-ajan, joten vaihdoin harkkamäärää pienemmäksi. Haha oon varmaan meiän joukkueen laiskin, kun haluisin vaan pelata jatkuvasti, enkä tehä lihaskuntoja ja sellasia… Tää on se syy, miks skippaan yleensä maanantaiharkat (=lihaskuntoharkat) ja oon paikalla vaan perjantaisin, kun pelataan koko joukkueen voimin. 

Kuinka paljon kulutat päivässä aikaa kännykällä/koneella? En tiiä yhtään, varmaan pari tuntia. Jos postaan, niin voi vierähtää helposti monta tuntia siihen kuvienmuokkaus ja tekstirumbaan. Pakko myöntää, että oon niin koukussa blogeihin, instagrammiin ja askiin… Se on musta niin rentouttavaa lukea sellasta "turhanpäivästä" hömppää tai syventyä lukemaan mielenkiintosia tekstejä jonkun elämästä, että lähes jokainen bussimatka kuluu puhelin kädessä. 

Random asiat mitä vihaat? Pesemättömiä hampaita, pahanhajusta hengitystä muilla ihmisillä, sellasta kaksnaamaisuutta (esimerkiks puhuu pahaan sävyyn jostain ihmisestä, mut kuitenkin sitä nähdessä se esittää sen edessä parasta ystävää), valehtelua ja sitä, että kaverit hylkää ystävänsä seurustelun alottamisen myötä ja kaverisuhteille ei ookaan enää niin paljoa kiinnostusta. Jos haluu saada mut repimään hiukset päästäni, niin kannattaa tehdä kolmea viimeisintä. Pliis, älkää oikeesti.

Poltatko? En todellakaan. Oon niin jyrkkä mielipiteeni kanssa, et musta jokanen tupakoiva ihminen on idiootti ja itsekäs. Harvoin ajattelen jonkun ihmisen olevan ruma (tai oikeestaan en ajattele koskaan näin pelkän ulkonäön perusteella), mut monesti kaupungilla kävellessä ajattelen "onpa kaunis tyttö" ja sen jälkeen nään sillä tupakan kädessä ja se kauneus katoo samantien. Tää on harmillista esimerkiks kavereitten kanssa, sillä ajattelen ihan samalla tavalla heistäkin. En kuitenkaan koskaan moralisoi kavereita heiän omasta valinnasta vapaa-ajallaan, vaikka se tapa rumentaakin heitä ihmisenä ihan hirveesti. Sen lisäksi mun pää ei oikeen kestä tupakanhajua, vaan mulle tulee paha migreeni, joka vahvistaa mun ajatusmaailmaani tupakoinnin kamaluudesta. Oon nähny muutamat tutut sairaalan sängyssä, tuomiona keuhkosyöpä ja elinaikaa muutama tunti. Viime kerralla mietin tuhannesti, että miksi ihmeessä joku tekee noin itelleen? En mä voinu pidätellä kyyneleitä, kun viimeisenä mun lähimmäisen elotuntina hänen keuhkonsa petti ja niistä alko vuotaa niin paljon verta, että se pursus suusta ulos... Maksaisin mitä tahansa, ettei mun lapsi ikinä tekis sitä elämänvalintaa. Tää on varmaan jyrkin mielipide, jonka oon blogissa sanonut ja ekaa kertaa pelottaa vähän myöntää tällasta negatiivista mielipidettä ääneen. 

Käytkö töissä? Käyn joo, oon kahessa työssä tällähetkellä: toisessa osa-aikasena ja toisessa kokoaikasena. Oon ollu myös MLL:llä kolme vuotta ja teen siellä keikkaluonteisesti töitä lähinnä viikonloppuisin muutaman tunnin kerrallaan. Sen lisäksi oon töissä pikaruokaravintolassa, joten jos jollain turussa asuvalla tulee tylsää kesäpäivänä, niin tulkaa ihmeessä moikkaamaan mua töihin kauppatorille! Oon siellä ainut työntekijä, joten hiljasina aikoina on vähän tekemisen puutetta.

Ookko hakenu kesätöitä?mihin? Oon kesätöissä myös samassa paikassa kauppatorilla. En haluu sanoa työpaikan nimeä netissä, jottei googlehaut tuu suoraan tähän osoitteeseen, mut mun yksityisessä instagrammissa lukee se kommenteissa :-) Toivottavasti ymmärrät mun pointin, mut ainoona työntekijänä kaikki haut yhdistyy suoraan muhun.

Miten peität tummat silmänalukset? Sellasella Maybellinen kultasella kynällä, joka ei oo kovin hyvä. Ei mee kuin pari minuuttia, niin tummat silmänaluset kuultaa ikävästi meikkivoiteen alta, joten en suosittele sen ostamista. Jos jollain onkin suositella jotain hyvää meikkituotetta, niin vinkkailkaa ihmeessä! Mulla on aina hirveen tummat silmänaluset, vaikka nukkuisin miten paljon ja näkisittepä mut silloin, kun oon vielä väsynyt… En voi ees sanoin kuvailla niitten tummien rinkuloitten määrää silloin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)