lauantai 4. huhtikuuta 2015

VIIMEAIKAISIA HANKINTOJA

IMG_3439
Tässä yks mun pitkään haaveilemasta jutusta, nimittäin istuva valkoinen bleiseri. Ootin bussia töitten jälkeen ja siinä samassa päätin kävellä kadun toiselle puolelle shoppailemaan ajan kuluksi ja oisitte nähny mun kiiluvat silmät, kun löysin tän! Jossain vaiheessa Bikbokissa ei ollut oikeen mun tyylisiä juttuja, mut nyt keväällä voisin ostaa jokaisen vastaan tulevan vaatekappaleen. Oikeen tarkkanäköset voi huomata tässä postauksessa olevan aikamoista piilomainontaa tiettyä kauppaa kohtaan - mut perusteluks mun on sanottava, että se ei oo etukäteen suunniteltu.

IMG_3561
Oon laiska päivittämään mun neulevalikoimaa ja se on kyllä näkynyt vaatekaappia kattoessa: kaikki neuleet on nukkaantuneita, kulahtaneita ja "käyttökelvottomia" minnekään muualle kuin kotioloihin. Etin pitkään sellasta siistimpää neuletta ja tän ostamisesta innostuneena pakkasin pari ikeakassillista neuleita, jotta voin viedä ne pois omista hyllyistä pölyttymästä.

IMG_3454
Töissä ollessani Bikbokin instagramsivuille laitettiin kuva tästä topista ja juoksin heti töistä hakemaan sen. Naurettiin myyjän kanssa sitä, että toi on kuulemma ollut ihan sairaan suosittu ja sen instagramkuvan jälkeen monet tytöt soitti ihan myymälään asti varatakseen tän. Sen kuultuani kerroin, että mäkin oisin soittanut, jos en ois ollut noin lähellä töissä.

IMG_3602
Mun vaatekaapin eka valkonen hame! Miks nää on ollut niin kivenkolossa Suomessa vai onko täällä tyypillisempää jättää vaaleet värit kauppaan ja tyytyä luottomustaan? Oon ettinyt pari vuotta tällasta ihan tavallista hametta, mut kaikissa on ollut joku juttu, joihin en oo ollut tyytyväinen.

IMG_3467
H&M:n raitamekko on ollut päällä jo muutamaan otteeseen ja haluaisin tollasia arkisia mekkoja useemminkin. Liian usein mulla on ollut jossain illanistujaisissa päällä joku mekko, jonka kanssa on tuntunut tosi ylipukeutuneelta muihin verrattuna, joten tän kanssa ei ainakaan pitäis sellasta ongelmaa olla.

IMG_3429
Parit valkoset balleriinat alennuksesta, kun ne maksoi vaan parikymppiä yhteensä. Mulla ei ollu ennestään yhtään valkosia kesäkenkiä, joten nää tuli "tarpeeseen" (haha, tekosyitä).

IMG_3414
Ihanaihana laukku, joka vihdoin neljän kuukauden jälkeen saapui. Tilasin tän tosiaan joulukuussa, mut koska tästä ei kuulunut mitään kuukauteen, niin tein valituksen ja he vastas lähettävänsä uuden laukun postissa. Sanoin silti haluavani rahat takaisin, enkä uutta laukkua ja muutaman päivän päästä rahat oli tilillä ja olin huojentunut. Kuitenkin eilen postista tipahti lappu saapumisilmoituksesta ja menin hämilläni postiin hakemaan sitä - tää laukku päätti tulla nyt! :-D

IMG_3622
Tää näyttää henkarissa jotenkin tosi jättimäiseltä, mut on huomattavasti kivempi päällä. Tää tuo kivaa pirteyttä tohon mun valkoseen vaatekaappiin ja haluisin jo pukea ton pelkästään balleriinojen kanssa. Tykkään jumpsuit- mallisista vaatteista muutenkin paljon, sillä ne muistuttaa vähän mekkoja, mut ei kuitenkaan vilauta paikkoja tuulisella säällä :-D Vaikka mä kuinka paljon mekkoja rakastankin, niin se jatkuva vilautusvaara on ärsyttävää.

IMG_3461
Parvekekalusteiden hommaaminen on alkanut ja meiän periaatteena on ollut päästä ilmaseksi - tai ainakin puolilmaiseksi, sillä ei tiedetä onko seuraavassa asunnossa parveke, eikä siks haluta ostaa turhaan kalusteita. Meillä on tossa kaks tällasta pientä sohvaa ja yks isompi, mut silti tilaa on yli puolet saman verran jäljellä, joten jotain pitää vielä keksiä.

IMG_3618
Käytiin äitin kanssa jossain outletissa Salo-reissulla pari viikkoa sitten ja siellä oli paljon kampaamotuotteita edullisesti. Halusin tän, vaikkei mulla ollut tän käyttötarkotuksesta pahemmin tietoa, mut ei tää mun kohalla ainakaan käyttämättömäksi jää. Oon aina innokas kokeilemaan uusia tuotteita, sillä en raaski koskaan maksaa meikki- tai hiustuotteista kymppiä enempää.

IMG_3645
Omistin ennestään vaan yhtä sävyä huulipunaa ja halusin jotain vaihtelua, niin kävin ostamassa Goshin huulipunan ja siihen sopivan huultenrajauskynän.
---------------------
En koskaan käy kirppiksillä, sillä mä en oikeen löydä niistä oman tyylisiä vaatteita ja suurimmaks osaks niitten koot on mulle isoja. On siis ollut helpompaa käydä vaan lähimmässä vaatekaupassa ettimässä vaatteita, kun tietää jo etukäteen, että sieltä löytyy aina mun oma koko. Sen lisäks ainakin täällä turussa myytävät vaatteet on usein viistoista vuotta vanhoja, kolmella sukupolvella olleita ja niin nukkasia, ettei niitä kehtais enää käyttää. Nyt halusin kuitenkin päästä siihen jättisuureen blogikirppikseen Helsingissä, joten ylipuhuin kaverin mukaan ja mukaan tarttu nää:

vaatteiiii
Ehdoton lempparilöytö on tää alunperin Bikbokista oleva mekko, joka maksoi vaivaiset 4e. En päässyt sovittamaan tätä missään ja meinasin jättää sen jopa ostamatta, koska tota oli vaikeeta kuvitella päälle. Multa meinas suu loksahtaa auki, kun myyjä kertoi ton kirppishinnan, sillä oisin valehtelematta voinut maksaa tosta käyttämättömästä mekosta kaupassa about satasen :-D Harmi, ettei turussa koskaan tee tällasia löytöjä!

IMG_3495
Tästä toisesta mekosta en erityisemmin tykännyt, mutta en päässyt sitäkään sovittamaan, joten kaveri päätti mun puolesta. Sen suusta kuului vaan: "Noora hei, toi ois ihan täydellinen sun päällä ja sopis sun vartalolle, kun se korostaa sun muotoja. Otat sen." ja kotona koittaessa toi todellakin sopi päälle täydellisesti. En voi uskoa, että noin summamutikassa olleet ostokset on ollut mun vuoden parhaimpia ostoksia (ja myös halvimpia).

IMG_3497
Vaikkei musta oo se mun väri vaatteissa, niin tää oli jotenkin tosi sulonen päällä. Se voi näyttää lyhyeltä, mut kuva hämää vähän ja todellisuudessa se oli just sopivankokonen arkimekoks kesällä.

IMG_3566
Mulla ei oo ennen ollut ihan tavallista mustaa clutchia, joten tää tuli tarpeeseen. Tonne mahtui ihan sairaasti sisälle ja olin innoissani siitä, sillä yleensä puolet mun tavaroista pullotttaa ulos laukusta ja fiilis on aika pelokas silloin :-D

IMG_3536
Kaks valkosta pitkähihasta ja mun rakastama punaraita- paita. Haluaisin tosta Marimekon paidasta vielä pitkähihasen version samalla kuosilla, mut en ikinä raaskis ostaa sitä täyshintasena…

IMG_3540
Kahet shortsit kesää varten, joista molemmat oli lastenpuolelta oikeesti. Oli vähän riski ottaa sen kokoset housut, mut onneks ne mahtui!

IMG_3598
Kolmas sairaan kiva mekkolöytö, jota pitää kyllä lyhentää parikymmentä senttiä ennen käyttöönottoa.

Pssst… Meinasin aluks kirjottaa tän postauksen otsikoksi "Viimeaikaisia valkosia hankintoja", sillä onhan tää mun ostossaldo aika mitäänsanomattoman värinen, haha!

2 kommenttia:

  1. ihania löytöjä! hei missä koossa ostit ton hm raitamekon? oon itsekin tosi pienikokonen ja viimeksi vilkasin sitä pikasesti ja koot näytti tosi isoilta.. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on XS ja mustakin toi näytti henkarissa tosi isolta, mut päällä se "pieneni" :-) Kannattaa koittaa, koska mäkin oon pienikokonen, mut toi oli kyllä positiivinen yllätys, kiitos!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)