sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

METSIEN TYTTÖ

IMG_8652IMG_8663
IMG_8674
Kollaasit30
IMG_8834
IMG_8816
IMG_8789
IMG_8795
Kaikki bloggaajat tietää sen fiiliksen, kun keksii jonkun hyvän kuvauspaikan, mutta paikanpäällä ei onnistu yksikään kuva. Sen jälkeen hyppää turhautuneena jonnekkin viereiseen risukasaan, josta saakin yllättävän hyvät kuvat, vaikka oli menettänyt jo kaikki toivonsa onnistuneista otoksista. Mä voin ainakin myöntää, että turhaudun nopeesti, jos kuvaaja ei millään meinaa ymmärtää millaisia kuvia haluaisin tai ei saa asetuksia säädettyä oikein. Oon jo monesti meinannut laittaa mun vakkarikuvaajan johonkin valokuvauskurssille, sillä joudun edelleen säätämään asetukset jokaisen kuvan jälkeen. Niin ja kysyessäni: "Millaisia kuvia nyt tulee, onko hyvä valoitus?" -  vastaus on yleensä pelkkä olankohautus :-D Oon muuten harkinnut laajakuvaobjektiivin ostoa, joilla kuvista tulisi vielä eläväisempiä ja erityisesti asukuvat sais ihan uudenlaista potkua. Vuosi sit ostettu 50mm on ollut ihan älyttömän kovassa käytössä ja mun suosikki, mutta kuvat alkaa olla aika samanlaisia ja kasvokuvat noudattaa tiettyä (tuttua ja turvallista) kaavaa. Saa kuitenkin nähdä, että raaskinko mä todellisuudessa koskaan tuhlata puolta omaisuuttani yhteen objektiiviin, mut toivossa on hyvä elää. 

6 kommenttia:

  1. Mä käytän nykyään melkeen pelkästään laajakulma objektiivia! Se vaan tuo sitä jotain kuviin, vaikka ottais kuvia jostain ihan perus jutuista. Kallishan se on, mutta mulle on käyttöä löytynyt ainakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon itseasiassa kattonut useesti, että sulla on kivoja kuvia just sen ansiosta :-D En vaan millään raaskis tuhlata tällä hetkellä siihen rahaa, vaikka sen osto paljon houkutteliskin… Mun koko kesä on ollut ihan täynnä (rahan)menoja ja siksi kaikkien ostoksien tekeminen tuntuu erityisen vastenmieliseltä, kun jotain pitäisi saada säästöönkin. Sun kommentti ei kyllä yhtään auttanut päätöstä, sillä kaipaan jotain uutta omiin kuviini ja tykkään ihan sairaasti sillä objektiivilla otetuista kuvista!

      Poista
  2. Nättejä ja onnistuneita kuvia näin ulkopuolisen silmissä! :)
    Ja oi voi, tiedän paremmin kuin hyvin tuon tunteen, kun tuntuu, ettei kuvaaja tunnu ymmärtävän, millaisia kuvia haluaisia ja millaisesta kuvakulmasta :D
    -Anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anna :-) Haha voi ei, toi on niin turhauttava fiilis! Varsinkin, jos on laittautunut pitkään ennen kuvaushetkeä ja nähnyt paljon vaivaa, eikä kukaan onnistu ikuistamaan kuvia just siltä päivältä…

      Poista
  3. Tuttu tunne kyllä täälläkin! :D Mutta tosi ihania kuvia oot kyllä saanut aikaiseksi! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ounou, kiva että muutkin voi samaistua kuvausprobleemiin :-D Välillä tuntuu, että oisin ainut niistä kärsivä, kun muitten blogit vaan huokuu hyvälaatuisia ja nättejä kuvia. Kiitti Tuuli!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)