perjantai 10. heinäkuuta 2015

ON MUN SYNTYMÄPÄIVÄ

IMG_7832
monetasut
IMG_7847
IMG_8601
IMG_7835
IMG_8457
IMG_7843
Kömmin unisena pois kääriytyneenä lämpimään syliin, kunnes muistan tänään olevan syytä juhlaan. On mun syntymäpäivä. Vuodessa on yksi juhla, jota rakastan ylitse muiden ja se on tämä päivä. Päivä, jolloin tunnen itteni prinsessaksi ja kaikki sujuu ihanasti. Oon jälleen pikkutyttö, joka ei pysy paikoillaan, koska on niin paljon koettavaa. Ryntään jääkaapille kurkistamaan mun syntymäpäiväkakkua, sillä edellisenä iltana mulla oli keittiökielto, enkä voinut päästää uteliaisuuttani valloilleen. Siellä odottaa kolmen kilon suklaakakku, jossa on kokonainen kilollinen mansikoita päällä ja palavia kynttilöitä, jotka saan puhaltaa neljältä aamuyöllä. Saan lämpimän halin, pusuja poskelle ja oon niin innoissani jo nyt tulevasta päivästä! Kävelen aamuviideltä ulos ovesta, hypin auringonsäteitä kohti ja kuuntelen musiikkia kuulokkeista. Hyppään bussiin ja odotan innolla, että muistaako mua viisikymmentä vuotta vanhempi työkaveri tätä päivää, mutta turhaan huolestuin. Töissä kajautan kahvitauolla ilmoille: "hei tytöt, tiedättekö mikä päivä tänään on" ja saan monet onnittelut syntymäpäivän kunniaksi. Töistä päästessäni alan kihartamaan hiuksiani ja suihkuttelemaan hajuvettä ympäriinsä, sillä olin saanut ohjeeksi olla viideksi valmis, jolloin olisi yllätyksen vuoro. Kävellään illalla Turun katuja pitkin, kunnes yhtäkkiä pysähdyt ja ilmoitat meille olevan pöydän varattuna tähän puoli kuudeksi. Oon aina kovaäänisesti toitottanut, kuinka paljon rakastan tunnelmallisia ravintoloita, joiden pöydässä palaa kynttilä - joten olin yllättynyt, että olit jo etukäteen ilmoittanut tarjoilijalle siitä pyynnöstä. Syödään varmaan ensimmäistä kertaa pitkän kaavan mukaan, aloittaen ihanasta alkuruuasta: mustekalasta. Vietetään seuraavat kaksi tuntia jutellen ja syöden, kunnes lopulta poistutaan hymyillen, mutta kylläisinä ulos. Ostetaan jätskikioskilta mun lempparijätskiä ja myöhästytään sen takia bussista, sillä eihän meitä päästetä niiden kanssa sisään. Kotona nautin siitä, kun saan nukkumisseuraa puoli kaheksalta ja käperryn harvinaiseen kellonaikaan syliin. Mä rakastan tätä päivää. 

Jokainen syntymäpäivä on ollut niin erilainen, viime vuonna se näytti tältä ja edellisvuonna tältä
(mun piti julkaista tää jo melkein kuukausi sit, mut muistin tän vasta muutama päivä sitten haha)

6 kommenttia:

  1. Paljon onnea vielä näin jälkikäteen! <3 ihanalta kuulostaa synttäripäiväsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Syntymäpäivät ei voi olla huonoja, kun koko päivä on niin maaginen, vaikkei tekisikään mitään erikoista!

      Poista
  2. Mistä ootte löytänyt vaaleanpunaisia ilmapalloja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ebaystä tilasin ne, kun maksoi alle euron ja ne toimitettiin suoraan kotiovelle 50 ilmapallon paketissa :-)

      Poista
  3. Ihana synttärisankari <3 :-) Ebay on kyllä paras!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ja niinhän se hintaluokaltaan on, mut laadultaan en sanoisi hah :-D

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)