maanantai 10. elokuuta 2015

UUDEN VIIKON HÖLMÖILYT

IMG_9926
IMG_9748
IMG_9880
IMG_0113IMG_0099
IMG_0105
Voi että mä tykkään näistä aurinkoisista säistä, kun aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. En tiedä onko syy auringon, mut mulla on ihanan kevyt ja huoleton fiilis pitkästä aikaa. Oon ostanut ensimmäiset taulut meille kotiin, makoillut töissä ruokatunnilla auringonpaisteessa lukien, syönyt jätskiä joka päivä ja välillä pariinkin otteeseen, kuunnellut kivoja kesäbiisejä, siivonnut vaatekaapin perinpohjaisesti ja viimein luopunut niistä pienistä lempparivaatekappaleista ja käynyt isovanhempien luona hemmoteltavana. Mun päivää ei onnistunut pilaamaan ees se, kun töissä sattui pieni onnettomuus ja sen takia aika koominen tilanne. En halua tuoda työpaikkani nimeä blogiin, mut oon töissä todella isossa lehdessä ja siellä työskentelee about viissataa ihmistä samassa rakennuksessa. Oon aina pelännyt yhtä tiettyä syövyttävää pesuainetta, sillä sitä täytyy pumpata isosta tynnyristä ja se letku valuttaa aika paljon. Kaikenlisäks sitä osui kerran lattiaan ja se syöpyi sekunnissa vitivalkoiseksi, vaikka oli alunperin musta. Usein oon ajatellut, että milloinkohan mulla käy isompi vahinko sen kanssa, sillä läheltä-piti-tilanteita on tullut monia. No, mä pumppasin pesuainetta pienempään astiaan ja en edes muista mitä siinä kävi, mutta yhtäkkiä tajusin mun housujeni olevan ihan litimärät siitä syövyttävästä pesuaineesta. Juoksin vessaan, otin vauhdilla housut pois iholta (ja onneksi oon sellanen vilukissa, että pidän omia housuja vielä työhousujen alla, jotta se ehkä vähän lievitti tilannetta!) ja sen jälkeen pesin itteni lavuaarissa. Selvisin ainakin toistaiseksi säikähdyksellä nopean toiminnan ansiosta, sillä ainakaan vielä mulle ei oo tullut palovamman kaltaisia rakkuloita, kuten mun työkaverilla pari viikkoa sitten. Sen jälkeen istuin hetken paikoillani, mutta alkoi vähän naurattamaan... Eihän siinä muuten mitään, mutta mä en voinut laittaa niitä housuja enää jalkaani, eikä vessassa ollut ketään muita. Mullla oli työpäivä vielä kesken, enkä halunnut tulla pelkillä alusvaatteilla pois. Siinä mä sit odottelin, että joku tulis vessaan ja hakis mulle toiset housut haha… 

11 kommenttia:

  1. Aivan ihania kuvia taas :) tuun sun blogista aina niin hyvälle tuulelle! Apua, voin vaan kuvitella kuinka monta kertaa mulle sattuis jotain tuommoista, jos työssä käsittelisin tuollaisia aineita... Onneks sulle ei käyny pahasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon :-) Ihana kuulla, vaikka viimepäivinä onkin ollut vähän negatiivisempia postauksia kuin yleensä! Haha, pelkäsin muutenkin tota ainetta ja sit piti vielä käydä näin… Arvaa uskallanko koskea siihen enää uudelleen, varsinkin kun se säiliö on muakin isompi. Onneks ei käynyt pahemmin, vaikka äsken huomasin kyllä ihoon tulleen kämmenen kokoisen läiskän, joka ei tosin ainakaan vielä satu.

      Poista
  2. Ihanan pirteitä ja kesäsiä kuvia!! :) Jäi vaivaamaan mieltä, että miksi lehden toimituksen tiloista löytyy tollasta ainetta ja miten se on noin asennettu se säiliö, että valuu helposti yli? Kamalaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Anna! Mun työpaikka on niin iso, että samassa tilassa suunnitellaan sekä painetaan lehti. Siellä painopuolella on ihan törkeen likasta, kun koneista roiskuu lehtiin painettavaa väriä ja luonnollisesti ne painajat tahraa kaikki koskemansa ympäristöt, kun menee esimerkiksi vessaan, taukotilaan tai ylipäätänsä kotiin sieltä painopuolelta :-D Ne värit ei lähde millään muulla pois kuin sillä (vaarallisella) myrkyllä ja siksi joudun olemaan ihan päivittäisessä kontaktissa sen kanssa. Voi arvaa, onko mun ihoon jämähtänyt pinkkiä, sinistä ja keltaista väriä vaatteiden läpi ja ne ei tietenkään lähde kuin kulumalla pois, sillä sitä ainutta tehoavaa ainetta ei voi käyttää haha… Ja siis se säiliö on pumpattava, jonka toisessa päässä on letku, mut sieltä tulikin sit kerralla jostain syystä isompi määrä, joka roiskui sit suoraan mun päälle. Onneksi ei mennyt kuitenkaan silmään, jolloin vahinko olisi ollut huomattavasti isompi :-)

      Poista
    2. Herrajestas millanen työpaikka sulla! Arvostan kovasti, sillä uskon, eten ite kykenis tollaseen riskialttiiseen työhön, joten ei saa muuta, kun ihailla! :) Inhottavia tollaset tahrat, toivottavasti ei mitää kamalan suuria oo suhun jäänyt! Ja pelkkä ajatus siitä et sitä ainetta ois silmii joutunut! Onneks ei nii käyny!

      Poista
    3. Aluksi mä ajattelin, että se on liian haastava mulle, kun pomo siirsi mun työkohteen toiseen paikkaan. Meinasin ekana päivänä soittaa sille ja pyytää siirtoa ns. helpompaan kohteeseen, mutta halusin olla vahva ja näyttää mihin musta olisi! Tottakai vaikeuksia on ollut ja oon tarvinnut paljon apua, mutta en pidä sitä enää vaativana työnä :-) Haha ei niitä tahroja oo yleensä kuin pitkiä viivoja käsissä tai koko polvi mustana.

      Poista
    4. Ei voi muuta kun kadehtia sitä, miten rohkee oot! Nostan kyllä hattua ihan älyttömästi! :)

      Poista
    5. Haha, no kiitti :-) Mä oon jo niin tottunut tähän, ettei tunnu enää missään liata käsiä värien vuoksi tai huomata hiuksissa olevan öljyä! Enkä mä oo täällä enää kuin tän kuun loppuun ja sit mut siirretään uuteen paikkaan. Oisin kyllä mielelläni jatkanut, sillä täällä on kiva yhteishenki ja aika rento meininki :-D

      Poista
  3. hei Noora, voisitko tehä sellasen ison työpaikkapostauksen jossa kerrot missä kaikkialla oot töissä/oot ollu? Tuntuu et oot jo tyylii vuoden aikana ollu vaikka missä, ja jotain vinkkejä työnhakuun ois kiva saada :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm… Mitä kaikkea sä haluaisit mun kertovan niistä työpaikoista? :-) Niitä kun on aika paljon, mm. kahvilatyöntekijä, kerhonohjaaja, mll:n hoitaja, siivooja, asiakaspalvelija, lastenleirin vetäjä, lastenhoitaja, grillityöntekijä, varastotyöntekijä, yksityisperheiden työntekijä, sitten olin kaalimaalla kaks vuotta kesätöissä kuten myös vanhainkodissa ja ainakin isosena. Mulla on kyllä sellanen olo, että taisin unohtaa tästä jotain! Noi on kuitenkin tollasia perus "alemman"luokan töitä, joihin pääsee aika helposti töihin ilman minkäänlaista koulutusta :-) Voin kyllä tehä postausta, jos vähän tarkennat tätä sun kysymystäs ja kerrot, mistä erityisesti haluisit tietää.

      Poista
    2. Tiesin, että jotain unohtui listasta, nimittäin päiväkotitätinä olo ja au pairina! :-D Toivottavasti muistin nyt kaikki, mut aikamoinen lista jo nyt muistaa noi kaikki cv:hen.

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)