tiistai 6. lokakuuta 2015

SÄÄSTÖKUURI

IMG_1292
IMG_2002
IMG_1308IMG_1999
IMG_1781
IMG_1278
Mun on pakko aloittaa säästökuuri. Havahduin todellisuuteen siinä vaiheessa, kun yhen kuukauden kauppalasku oli viissataa euroa. Kun oltiin opiskelijoita, niin kauppaan meni yli puolet pienempi summa ja ei me silloinkaan nälkää nähty. Päätinkin ottaa pienen haasteen ja kokeilla, että onko mahollista selvitä neljäsataa euroa vähemmällä eli käyttämällä kahen henkilön ruokiin viiskymppiä per naama. Niin, kuukaudessa! Tiedän jo etukäteen, että syödään varmaan jouluaattona koko kolmen kuukauden säästökuurin edestä tai ollaan laihduttu kymmenen kiloa, haha. Viikkobudjettina on siis 25e, mikä on ihan hullun vähän, sillä tuhotaan yks Oltermanni juusto viikossa, mikä jo yksinään maksaa seittemän euroa… Päätin kuitenkin, että joka viikko päätetään, mihin käytetään toi summa ja vaikka ruuasta puuttuisi oleellisin juttu, niin viikkobudjettia ei rikota.

Eka viikko takana ja vielä en oo kuollut nälkään! :-D Ollaan syöty itetehtyä pitsaa, mansikkarahkaa, jauhelihakastiketta ja perunoita, sipsejä, dajmkakkua sekä kanakastiketta. Säästökuurin tarkoituksena ei siis oo olla nälkälakossa, vaan syödä maha täyteen halvalla. Toinen meistä jää työttömäksi kahen viikon päästä ja mä käyn töissä vaan kääntymässä parin tunnin verran, joten ei toi viidensadan euron ruokabudjetti oikeen enää vetele. Ja jos rehellisiä ollaan, niin mulla on keväälle lisäksi niin kalliita suunnitelmia, ettei niiden toteuttaminen onnistu ilman tällasia toimenpiteitä. Tulee nimittäin aika kalliiksi mulle olla neljä kuukautta työttömänä, lähteä kuukaudeksi ulkomaille ja maksaa jollain ne kuivat leivänkäppyrät. Sanokaa mun sanoneen, mutta tuun hulluksi, kun aion kieltää iteltäni ihan kaiken tammikuun loppuun mennessä. Laitan palkan kokonaan säästötilille eikä euroakaan käytetä uuteen hammasharjaan, kynsilakkaan tai ties mihin turhaan. Mulla ei oo minkäänlaisia ongelmia olla käyttämättä rahaa, mutta jos sen tietoisesti kiellän iteltäni, niin johan tekis mieli ostaa vaikka mitä… Ehkä mulla on alitajunnassa jotain vikaa, haha. 

On ainoastaan muutamia juttuja, joihin saan käyttää rahaa: rokotuksiin, hotellien varaamiseen, lääkkeisiin, uuden iPhonen ostoon (jos vanha simahtaa, mutta en usko, että tää 3,5 vanha puhelin enää kauan hengittelee) ja Go Pron hankintaan (voi hitto, että ne on kalliita… varsinkin, kun akkua, muistikorttia, linssisuojusta, laturia tai yhtään mitään ei tule kameran mukana = täyttä rahastusta). Sanokaa mun sanoneen, mutta mun pää hajoaa tähän säästökuuriin varmaan kahessa päivässä. Toivotaan parasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)