torstai 22. lokakuuta 2015

YSTÄVÄKIRJA

SUOSIKKI…

Kaupunki? Suomesta ehdottomasti Naantali! Mä oon melkein varma, että jos sieltä löytyisi kiva tontti, niin mä ostaisin sen ja rakentaisin sen päälle tulevaisuuden taloni. Se on ihanasti veden äärellä, suhtkoht lyhyen matkan päässä Turusta ja muutenkin hyvämaineinen seutu. Käytiin siellä pienenä monesti ja edelleen se on mulle sellainen jokakesäinen juttu käydä siellä vaikka illallistamassa auringonlaskun aikaan. 

Lomakohde? Tää on tosi vaikea, sillä oon matkustanut hirveen vähän sellaisiin mun unelmapaikkoihin ja siksi tähän astisista kivoin on ollut varmaan Kreeta tai Boston. Nyt kuitenkin, kun kolmen ja puolen kuukauden päästä lentokone nousee yläilmoihin, niin oon ihan varma, että vastaisin silloin tähän Bali. Siitä tulee mun elämäni hurjin seikkailu ulkomailla, sillä en oo koskaan käynyt missään eksoottisessa lomakohteessa! Whii, can't wait :-) Kirjottelen tällä hetkellä paria matkustamiseen liittyvää postausta, joten kannattaa tsekata ne, jos aihe kiinnostaa enemmän. 

Biisi? Mulla ei oikeen oo, sillä kuuntelen aina uusia biisejä, kun aukasen Spotifyn. Jos mulla on paha mieli, niin laitan Lil Rainin - Adore you- biisin soimaan. Tai jos kaipaan sellaista "pystyn mihin vaan"- fiilistä, niin ehdottomasti Kaija Koon Vapaa. Yleisimmin kuitenkin etin mahdollisimman tuoreita biisejä, sillä ne kuulostaa silloin paljon paremmilta, kun ei tiedä yhtään kuinka se biisi lähtee menemään. 

Ravintola ja annos? Suosikkiravintola on varmaan DiTrevi, jossa oon käynyt kerran syömässä synttäreillä tai sitten Tintå. Oon niin kamalan nirso, etten melkein koskaan maista uusia ruokia, mutta tylsästi entrecote punaviinikastikkeen kanssa, unohtamatta tietenkään jääkylmää kokista! En ees muista, että olisin syönyt moniin vuosiin ravintoloissa jotain muuta kuin pihviä. 

Juoma? Mä rakastan jääkylmää kokista ihan ylitsepääsemättömän paljon, mutta juon sitä tosi harvoin. Ehkä just siksi kokis maistuu niin hyvältä, kun se ei oo sellainen jokapäiväinen juttu. Tykkään kans paljon sitruunanmakuisesta vedestä sen raikkauden takia. 

Leffa? Tähtiin kirjoitettu virhe, Haikein terveisin tai muu vastaava itkuleffa :-D Ei mulla oo mitään ultimatelempparia, sillä 99% en jaksa kattoa leffoja loppuun tai edes jatkaa ekan kahenkymmenen minsan jälkeen. Harva leffa on ylipäätänsä niin hyvä, että syvennyn kattomaan sitä.

Sarja? Mä en oikein kato telkkaria, mut Valheen vangit on koukuttanut mut. Ja samalla se saa myös mut raivon partaalle, kun mietin, kuinka tyhmiä ihmisiä maapallon päältä oiken löytyykään. Toi sarja saa epäilemään omaa sukuaan ja lähipiiriäänkin, että "onneksi" viiminen jakso tais just tulla ulos telkkarista.

Kirja? Oon sellainen, että tykkään lukea kaikki kirjat yhen kerran ja that's it. En tiedä lemppareista, mut hyviä on ollut 1096 päivää, Tähtiin kirjoitettu virhe ja Laura-sarja! Siitä on niin pitkä aika, kun oon viimeksi lukenut kirjoja, että pitäis varmaan käydä kirjastossa joku päivä ihan vaan syksyn kunniaksi. Pienenä luin varmaan kymmenen kirjaa viikossa, mutta nykyään tekosyynä on liian usein, ettei olisi aikaa… 

Asu? Joku pitkähihainen mekko, paljaat sääret, iso timanttikoru ja korkkarit. Talvisin mustat farkut, valkoinen neule, pidempi takki ja oikein muhkea huivi. Pukeudun oikeestaan kunnolla vaan kerran viikossa, kun oon menossa johonkin Joonaksen tai kavereitten kanssa. 

Meikkituote? Joe Blascon aine tummille silmänalusille on ihan ehdoton kombo valokynän kanssa. Tummat silmänaluset tekee ihmisesta jotenkin epäilyttävän ja vähän raskaan näköisen. Tykkään ite enemmän, kun silmien alla ei ole sataa mustaa rinkulaa, vaan katse näyttää raikkaalta ja puhtaalta. 

Hiustuote? Kaikki Aussien hoitsikat on ehottomasti ylistämisen arvoisia. Niitten jälkeen hiukset on niin pehmeät, että parempaa tuotetta saa ettiä. Lisäksi mä vannon muutamien hiusöljyjen nimeen, mä nimittäin vihaan karheita hiuksia. Tiiättekö sen tunteen, kun on esimerkiks just suoristanut hiukset ja niitä tekisi mieli hipelöidä ihan jatkuvalla syötöllä, koska ne on niin sileänpehmeät? Noista tulee samanlainen fiilis. 

IMG_0998
IMG_0984
Sovellus? Instagram, ehdottomasti! Välillä on vaikeeta miettiä, että vain yksi kuva päivässä tai muut menettää hermonsa muhun. Välillä tulee kyllä sellasiakin kausia, etten lisää pariin viikkoon yhtään mitään, kuten nyt. Seuraan siellä paljon sellasia tyyppejä, joista saan inspistä ja motivaatiota ja siksi on kiva käydä siellä usein. 

Instagrammaaja? Näitä on monta, mutta esimerkiksi @inkawilliams, @tuulavintage, @kenzas ja @angelicablick. Musta parhaat instagrammaajat on niitä, jotka matkustelee paljon ja lisää ihan kaikenlaisia kuvia eripuolilta maailmaa. En tykkää yhtään, jos instagramfeed on täynnä pelkkiä selfieitä, vaan haluun siellä olevan muutakin sen lisäksi. Oon oman feedini kanssa niin pakkomielteinen, että kahta selfietä ei esimerkiksi voi olla päällekkäin eikä vierekkäin ja kaikkien kuvien pitää sopia toisiinsa. Eron huomaa selvästi, jos vertailee niitä vanhimpia uusimpiin, haha! Oon tartuttanut tän pakkomielteenkin poikaystävään, joka myös pähkäilee, että seuraavaksi täytyy lisätä ruokakuva, jotta feed näyttäisi hyvältä. 

Aamurutiinisi? Riippuu ihan siitä, oonko aamu- vai iltavuorossa. Jos oon aamuvuorossa, niin herään kymmenen minsaa ennen bussin lähtöä, vedän työvaatteet päällä ja lähden siltä istumalta kävelemään bussipysäkille. Jos taas yövuoro, niin en pääse sängystä moneen tuntiin ylös ja koko päivä menee hukkaan. Kun oon iltavuorossa, syön epäterveellisesti, makaan sängyssä, mikään ei kiinnosta, migreeni puskee seinän takaa, oon aikaansaamaton ja ne ei yksinkertaisesti vaan tee mulle hyvää :-D Olisi mielenkiintoista tietää, että miksi reagoin niihin niin vahvasti. Joonas sanoo, että mun keholla kestää kauan sopeutua muutokseen ja kun mua riepotellaan yövuorojen ja aamuvuorojen välissä, niin en kerkee millään tottua muutokseen. 

Mitä vaatekaapistasi löytyy? Haha, tyhjiä henkareita ja tyhjää tilaa. Tällä hetkellä kahet (?!) ehjät farkut ainoastaan ja lisäksi paitoja. Mun housutilanne on aika surkea, mutta yritän kestää vielä talven yli tällä kokoelmalla. Mulla oli kolmannetkin housut, mutta ne sit meni ja repes pepusta kesken työpäivän eikä mulla tiettykään ollut varahousuja mukana… Siitä tuli 20cm pituinen iso halkeama ja kiva siinä sitten olla päiväkodissa töissä, haha. 

Mitä pakkaat mukaan matkalle? En yksinkertaisesti muuta kuin passin, lääkkeet sekä hammasharjan :-D Mä pakkaan aina tarkoituksella ihan olemattoman määrän tavaraa, jotta voin sit ostella paikan päältä jotain kivaa huolehtimatta siitä, että meneeköhän painoraja rikki. Lisäksi oon niin heikko, etten jaksaisi kantaa painavaa laukkua koko matkaa. Riippuu tietenkin ihan matkan pituudestakin ja mihin päin maailmaa oon menossa, esimerkiks Balille joudun raahaamaan kaikki desinfiointi- ja haavatarvikkeetkin. Mut kaupunkilomalle lähen matkalaukku aina tyhjänä tai pelkillä käsimatkatavaroilla. 

Mitä teet kotona, kun kukaan ei näe? En mitään sellaista, mitä en tekisi muutenkaan! Luen hirvittämät määrät uusia postauksia, hengailen ilman vaatteita ja hämmästytän naapureita, kirjottelen uusia tekstejä varastoon, kuuntelen musiikkia kovalla, löhöilen sängyssä - kaikkea sitä kuin poikaystävänkin kanssa. 

Mitä laukustasi löytyy aina? En voi vastata, että kotiavaimet löytyisi aina, sillä usein ne jää pöydälle ja luotan, että kyllä joku on kotona. Sieltä löytyy kuitenkin useimmiten karkkia, naamarasvaa, kukkaro, laturi ja kalenteri (sekä tietty satoja karkkipapereita laukunpohjalta). 

Viimeisin sisustusostoksesi? Tilasin eBaystä kuusi tekokukkaa, jotka tosin oli ihan litistyneitä, kun matkasi maailman toiselta puolelta tänne. Ennen siirsin noita tekokukkia sinne, mistä halusin ottaa kuvan, mutta nyt niitä on onneksi kaikkialla siellä, missä pitääkin.

Kotikaupunkisi paras paikka shoppailuun, syömiseen ja drinkeille? Pakko sanoa, että Hansa, vaikkei se oo tosiaan kovin kummoinen. Sieltä löytyy kuitenkin Zara, jota ei muualta täältäpäin löydy! Jos mä meen syömään, niin yritän aina ettiä uuden ravintolan, mutta esimerkiksi Di Trevi, Fonta ja Tintå on mun lemppareita. Tykkään mennä drinkeille vähän hienompiin paikkoihin, joissa on kiva tunnelma, joten luottaisin siinäkin kyllä johonkin jokirannassa olevaan paikkaan. Täytyy ehottomasti olla kynttilöitä, muuten koko paikka on tuhoon tuomittu, haha… 

Mitä ostoslistallasi on tänä syksynä? Tän säästölakon aikanahan en saisi ostaa mitään, mutta siitä on ilmeisesti pakko lipsua. Tarviin nimittäin B-hepatiittirokotuksen (joka maksaa keveät 200e…), lippiksen ja muuta matkaan liittyvää pientä. 

Paras tapa tuhlata 50 euroa? Ostaa uudet farkut, varata halpa menolento Eurooppaan tai käydä ihonpuhdistuksessa. Tapoja on monia, mut noihin mä sen useimmiten käytän. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)