tiistai 22. joulukuuta 2015

JOULUISIA FAKTOJA

Etin pienenä kaikki joululahjat etukäteen ja yksi parhaimpia hetkiä oli löytää ne hyvissä ajoissa ennen joulua. Silloin tiesi, että on ollut tarpeeksi kiltti, kun paketeista löytyi oma nimi. En kuitenkaan koskaan avannut niitä, vaan halusin vaan löytää ne. 

Mulle tuli ihan yllätyksenä viime vuonna, että muilla ihmisillä on tapana käydä saunassa jouluaamuisin. En oo aiemmin kuullutkaan tällaisestä, sillä mulle saunominen on niin arkinen asia. 

Toinen kummallinen juttu on mun mielestä se, että muut syö jouluruuan vasta myöhään illalla?! Meillä kotona se syödään aina kaheltatoista, eikä tulis mieleenkään oottaa koko päivää nälkäisenä iltaan asti. Tää on mulle ehottoman tärkee juttu ja varmasti vietän loppuelämäni joulut perheen kanssa ihan vaan siksi, että ruoka on tavalliseen aikaan. 

Ruuasta puheen ollen, mä en oikeen tykkää jouluruuasta. Erityisesti laatikot on aika vastenmielisiä, joten mun lautaselta löytyy joulusin kalaa, herneitä ja lihapullia - ei mitään ihmeellistä siis. Muistan, kun pienempänä isovanhemmat pakotti mut maistamaan joululaatikoita ja mun piti joka vuosi keksiä jokin juoni, jolla voisin välttää niitten syömisen. Pari vuotta sitten otin ensimmäisenä ruokaa, juoksin ruokapöytään, laitoin laatikot servettiin lautaseltani ja heitin ruualla täytetyn servetin takkaan palamaan. Haha, mua naurattaa tää edelleenkin :-D Oon aina ollut se tyttö, joka on kätkenyt pahat ruuat mieluummin vaikka taskuun kuin on syönyt niitä… 

Kirjoitin viimeks joulukortteja yläasteella, mut sen jälkeen en oo tainnut lähettää yhtäkään. Olisi kiva jonain vuonna muistaa kaikkia joulukorteilla!

Ostan kaikkien joululahjat jo marraskuussa, jotta joulukuun voin ottaa ihan rennosti. Siksi ihmettelenkin vuodesta toiseen niitä, jotka on päivää ennen joulua hirveessä paniikissa, kun ei löydy kellekään lahjoja. 

Oon istunut joulupukin sylissä jokaisena vuotena sen jälkeen, kun synnyin. Tänäkin vuonna meille tulee joulupukki ja varmasti meen taas syliin. Haha, joulupukki parka!

Mun mielestä valkoinen joulukuusi on niin nätti, että ihastelen aina muiden kotipostauksia, joissa se näkyy. Voi olla, että tulevaisuudessa meiltä löytyy myös sellainen perinteisemmän sijasta. 

Oon tehnyt jo muutaman kuukauden seittemänpäiväistä työviikkoa, koska en saa mun päätyöstä tarpeeksi tunteja. Nyt oon 35 tuntia viikossa töissä niin, että teen jokaisena päivänä noin 5 tuntia töitä. On aika raskasta, kun ei oo käytännössä yhtäkään vapaapäivää, mutta muuten ei riittäisi rahat elämiseen. Joulun vuoksi saan kuitenkin kolme palkallista vapaapäivää ensimmäistä kertaa elämässäni, josta oon ilonen. Nää vapaat tulee tarpeeseen :-) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)