sunnuntai 20. joulukuuta 2015

KUVATTAVANA OLEMINEN

IMG_3461
IMG_3488
IMG_3463
…on sitä, että seisoo sormet jäässä kahenkymmenen asteen pakkasilla ja yrittää saada julkaisukelpoista matskua blogi puolelle. Tietenkin ilman takkia, koska eihän kukaan jaksa kattoa koko talvea asukuvia saman talvitakin kera. Ihme kyllä en oo pahemmin flunssassa lähes koskaan.

…on tuttua naapureille, jotka seuraa ikkunoista bloggaajatytön touhuja ja sitä, kun se saattaa viilettää kymmenen kertaa sisälle kuvauskertojen välissä. Välillä naapurit saattaa taputella vierestä tai puolestaan odottaa meiän kuvaussessioiden loppumista, jotta uskaltaisi mennä ohi. Muutamat on vihellelleet, jos mulla on ollut asukuvissa korkkarit ja hame ja siinä kohtaa on kyllä vähän hämmentynyt fiilis.

…turhauttaa, kun kuvaaja ei kerro kuvien epäkohdista. Saatan luulla, että kuvista tuli hyviä, kunnes kamerasta näkyy 200 otosta otsa huulipunassa ja naama mutrulla. Kun kyselee, että miksei kuvaaja maininnut mitään, niin vastaus on tuttu: en kiinnittänyt huomiota :-D Sanokaa, etten oo ainut tällaisen ongelman kanssa?! Ja vieläpä, kun yleensä se on nimenomaan poikaystävä, joka ne kuvat ottaa.

…ei oo mitään ilman ympäriinsä pyörimistä, kun yrittää ettiä hyvän valon ja kaikenlisäks valita taustan, joka ei olisi harmaa. Yleensä kuvat epäonnistuu 90% valotuksen takia ja 10% huonon naamapäivän vuoksi. En tietenkään pistäisi pahitteeksi, jos mulla olis ammattitasoinen valokuvaaja ottamassa kuvia.

…on sellaista, kun kuvia kattoessa huomaa ripsiväriä olevan olemattomasti ja tietenkin koko kuvaussessio pysäytetään siksi ajaksi, kun juoksen kotiin laittamaan vähän mustaa silmien ympärille. Tää oli tuttua juuri näissä kuvissa, sillä näytin ihan meikittömältä rotalta alunperin! 

…saattaa välillä olla maailman helpoin juttu, että minuutin kuvat on yhdet blogihistorian parhaimmat. Välillä aikaa saattaa mennä tunti, eikä yksikään kuvista miellytä mun silmää. En tiiä mitään turhauttavampaa, kun meikata ja laittaa hiuksiaan kuvia varten, jotka ei kuitenkaan onnistu. 

…on niin palkitsevaa, jos löytää kivan kuvauspaikan ja kaikenlisäksi kuvat näyttää hyvältä kamerasta katottuna! Rakastan laittaa onnistuneet kuvat koneelle, siirtää ne flickriin ja sen lisäksi kirjoittaa pitkä teksti niiden kuvien rinnalle. Nyt on kyllä vähän ikävä tätä fiilistä. 

…tarkoittaa villiä keikistelyä jokaisessa kulmassa, jotta joku keikistely onnistuisi ja näyttäisi hyvältä :-D En ymmärrä sellaisia tyyppejä, jotka vaan seisoo paikoillaan koko kuvausreissun ajan ja saa kuvansa silti onnistumaan. Mulla ainakin on parempi puoli ja tietyt asennot imartelee toisia enemmän.

Ps. Minkä takia eilisen aikana hävisi ihan älyttömästi lukijoita bloggerin kautta? Joku muukin oli ihmetellyt tätä, joten en siis ollut näköjään ainut "hävikin" huomaaja :-D 

12 kommenttia:

  1. Hahahha joo mullakin!! Pelästyin et niinkö huonosti mulla nyt menee ahahahaah. Varmaan jotain vanhentuneita käyttäjiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sama juttu! Ajattelin mun blogin tason laskeneen oikeen urakalla, ennenkuin kuulin muillakin käyneen niin :-D Helpottavaa kuulla, ettei lukijoiden häviäminen liity siihen mitenkään, vaan on joku bloggerin oma juttu.

      Poista
  2. Joo mä huomasin kans et monelta oli lukijoita hävinny. Mä olin onnekas ja mun lukijapalkkiin ei tullu muutoksia :'D

    Tosi kaunis toi huulipuna, sopii sulle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, etten oo ainut :-D Mut jossain sanottiin, että jos on tuore blogi, niin sellaisista ei jostain syystä olisi hävinnyt lukijoita. En tiiä onko väitteessä perää (tai että onko sulla ylipäätänsä tuore blogi), mutta jossain blogiryhmässä sanottiin niin. Kiitos!

      Poista
  3. Haha tuo kaikki on niin tuttua:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niistä tunnistaa bloggaajan tytön, haha! :-D

      Poista
  4. Mä jouduin ainaki ettimään kaikki mun lukemat blogit uudestaan ku "en ollu kirjautunu sisään" ja "en ole tilaaja" :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä ihmettä blogger nyt sekoilee… :-D Toivottavasti asia korjaantuis pian!

      Poista
  5. Joo mulla ollut toi sama asukuvien kanssa että "mikset sanonut että mulla oli vasen olkain vinossa!?" niin perus "en huomannut.." :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti tiiän tunteen vähän liiankin hyvin :-D

      Poista
  6. Olen lukenut blogeja ja katsonut muutamia dokumentteja joissa blogi alkaa hallita elämää. Asioita tehdään siksi että saadaan hyviä kuvia tai tekstejä. Mietin monesti blogiasi lukiessani että teetkö asioita vain siksi että voit tehdä em. Asioita. Tunnin tälläytyminen blogikuvia varten muuttuu pian koko päivän kuvaussessioiksi ja seikkailut ulkomailla menettää merkityksensä kun alkaa elää vain blogille. Todellinen onnellisuus jää taka-alalle. Ihmisten todellisessa elämässä sanomilla asioilla ei ole yhtä suurta merkitystä kuin blogitekstien kommenteilla. Be careful!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedostan noi asiat itekin, mutta ei syytä huoleen :-) Mä kirjotan tätä blogia puhtaasti omaksi harrastuksekseni, en kuulu mihinkään portaaliin, enkä hyödy tästä rahallisesti/materiaalisesti. Tykkään tästä blogitouhusta ihan valtavan paljon, mutta en silti elä pelkälle blogille. Harvoin kaivan edes järkkäriä esille, vaan kerran viikossa saatan räpsiä muutamat kuvat ja niistä riittää postausmateriaalia tulevaksikin päiviksi! Mulle kirjoittaminen on niin luontevaa, että sellanen pitkä teksti saattaa syntyä pienestä ajatuksesta viidessä minuutissa ja se on valmis julkaistavaksi. Kuvien eteen joudun näkemään enemmän vaivaa, kun (varsinkaan asu)kuvat ei synny yhtä helposti. Yleensä siksi, että ulkona on kylmä ja mukavuudenhaluisena en haluu pomppia ulkona yhtään enempää kuin on pakko :-D Muut kuvat otan yleensä kotoa, mutta en todellakaan tee suursiivousta blogikuvien vuoksi. Mä oon onnellinen näin, enkä vois kuvitellakaan, että laittaisin blogin onnellisuuden tai aitojen tunteiden edelle. Asukuviin menee aikaa talvisin tasan viis minuuttia, meikkaamiseen kymmenen minsaa ja that's it - ei siis tosiaankaan puhuta suuremmista ajoista tai siitä, että koko elämä olis omistettuna blogille. Monesti jätän järkkärinkin kotiin, jos meen viettämään iltaa jonnekin ja osaan kyllä tehdä niin ilman huonoa omatuntoa!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)