perjantai 18. joulukuuta 2015

MAAILMAN IHMEELLISYYS

IMG_3773IMG_3782
IMG_3793
Yks mun lempipuuhista on selata Instagrammia ja kattoa kauniita kuvia. Yritän ettiä sieltä aina tuntemattomia ihmisiä, joilla on ihan mieletön elämänilo ja jotka etenee elämässään - sillä se luo muhunkin motivaatiota. Mun mielestä on ihana selailla ihmisten kuvia, jotka toteuttaa unelmiaan ja pääsee näkemään mahollisimman paljon maailmaa. Mä ihailen ihmisiä, jotka on rohkeita fiksulla tavalla, uskaltaa avata kiinni olevat ovet ja hypätä kohti tuntematonta. He hymyilee niin aidolla hymyllä, tehden just sitä rakastamaansa asiaa ja nauttii unelmistaan. Haluun olla myös sellainen: tyttö, jonka tekemisiä kukaan ei täsmälleen ymmärrä, mutta kaikki tietää tekojen olevan tehty sydämen avulla ja aidolla antaumuksella. 

Kysyin poikaystävältä, että mikä mussa on se kaikkein rakastettavin juttu. Vastaukseksi sain, että mun vilpitön aitous kaikkea tekemääni kohtaan ja se, että ilman mua hän ei olisi tehnyt puoliakaan tekemistään asioista. Oon se pirullinen tyttö, joka pakottaa muuttamaan yhteen, vaikka ei olisi rahaa kunnolliseen ruokaan, tulemaan ulkomaille, vaikka on työttömänä, hakemaan opiskelemaan unelma-alaansa, vaikkei millään saisi aikaiseksi. Mitä läheisempi ihminen, sitä enemmän potkin pepulle, jotta asiat menis eteenpäin. Kukaan ei tuu hakemaan kotoa töihin, matkustaminen ei onnistu ilman rahaa, eikä ihminen ole välttämättä onnellisimmillaan neljän seinän sisällä. Mä oon luonteeltani sellanen, että joko rakastan tai vihaan jotain asiaa, välimuotoja ei oikeestaan oo. Mulla meni kauan ennenkuin ymmärsin, että voin tehä elämälläni oikeesti ihan mitä tahansa. Jos haluan, voin kerätä tavarani ja muuttaa Afrikkaan vuodeksi, eikä kukaan estele. Pystyn jättämään opiskelut tähän ja elää ilman koulutusta, jos näen sen paremmaksi vaihtoehdoksi. Voin ottaa säästötililtä kaikki rahat ja lähteä kiertämään maapalloa ja tulla takaisin just silloin, kun tuntuu siltä. Tai jos se ei tunnu oikealta, niin voisin kävellä pankkiin ja pyytää asuntolainaa, sillä oon täysi-ikäinen. Mulla voisi olla lapsi ja olisin silloin 19-vuotiaana äiti jollekin mua paljon nuoremmalle. Maailma on niin täynnä vaihtoehtoja, että ihmettelen suuresti niitä, jotka ei tartu niihin.

Tottakai siihen, että pääsee elämässään eteenpäin tarvitsee rahaa. Mutta mä oon yrittänyt ajatella aina niin, että rahaa tulee aina lisää, mutta kokemuksia ei ehkä toista kertaa. Jos nyt tuhlaan vitosen, se vaatii puoli tuntia ja mulla on taas se sama summa takataskussa. Monesti oon saattanut miettiä, että onko järkevää käyttää paljon rahaa johonkin elämykseen, mutta oon päätynyt siihen tulokseen, että on. Yritän olla miettimättä rahankäyttöäni sen kummemmin, jos vastapainona saisin kokea asioita, jotka saa mut tuntemaan itteni onnelliseksi. Monille voi olla vaikeaa ymmärtää mun elämäntapaa - mutta mun on taas vaikea ymmärtää heitä, joille elämä omassa kodissa on kaikkein tärkeintä, eikä sen ulkopuolinen elämä kiinnosta ollenkaan. Maailma on ihan täynnä kauniita paikkoja, upeita ihmisiä, uskomattomia kokemuksia ja jännitystä, etten malta oottaa pääseväni toteuttamaan kaikkia haaveitani. Haaveilen aina isosti ja vähän epärealistisen suuresti, mutta oon sitä mieltä, että ilman haaveilua ei voi saavuttaakaan mitään. 

6 kommenttia:

  1. Hyvin sanottu! Oon niin samaa mieltä sun kaa :) Haha mun suosikkipuuhaa on kans matkabloggaajien yms ig-kuvien selailu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ihana kuulla :-) Ammattitasosten instagramprofiilien selaaminen on ihanaa, mutta samalla oma arki alkaa näyttää niin tylsältä siihen luksuselämään verrattuna, haha!

      Poista
  2. Olet tyttö, jonka teot ovat täydellä sydämellä ja aidolla antaumuksella tehtyjä!

    VastaaPoista
  3. mmmm sushia <3 Tuli kauhea sushinhimo. Ei voi muuta sanoa kuin että taas on aivan yliupeita kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha aijaa, mä en taas tykännyt siitä yhtään, kun maistoin :-D Kiitti!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)