perjantai 8. tammikuuta 2016

PERJANTAIN HYVÄT ASIAT

IMG_4453IMG_4174
IMG_4350IMG_4503
Vapaapäivä migreenin vuoksi. Kävin eilen lääkärissä kysymässä uutta lääkettä migreeniin, kun vanhat ei enää auttaneet. Luulin lääkärin kirjoittaneen uuden reseptin, mutta hän ilmoittikin kirjoittaneensa mulle sairaslomaa pariksi päiväksi. Oon ollut tosi väsynyt lähiaikoina, joten ihanaa saada ottaa nää pari päivää rennosti. Toivottavasti uusi lääke auttaisi kunnolla ja saataisiin tää sairaus tasapainoon. 

Oon nähnyt tällä viikolla kavereita kaikkina muina päivinä kuin eilen ja on ollut virkistävää vaihtaa kuulumisia niin monen tyypin kanssa. Monesti on hankalaa saada aikatauluja yhteen, mutta tää viikko meni aika kivuttomasti sen osalta. Kohta pitäisi pakata tavarat ja suunnata Anniina luokse. 

Tiedossa on kiva viikonloppu ja paljon yökyläilyä! Meiän piti mennä laskettelemaan pikkusiskon kanssa, mutta eihän tuolla tarkene toppavaatteilla ees pienen kävelyn verran, joten siirrettiin sitä vähän myöhemmäksi. Tiedossa on uintia, puolentoista tunnin keilavuoro, leffailta, luisteluvuoro kolmeksi tunniksi ja sunnuntaina meen kotikotiin pariksi päiväksi. 

Sain 15 euroa korkoa tilille, kun olin pitänyt rahoja siellä vuoden. Vaikka summa on noin pieni (ja jouduin tosta maksamaan 4,50 euroa veroja), niin kyllä toi odottamaton kymppi silti lämmitti mieltä. Samalla huomasin, että mun palkka oli tullut viikon etuajassa, jee! Vielä oottelen toista palkkaa, jonka pitäisi olla tilillä ensi viikolla. 

Kirjotin pitkän postauksen luonnoksiin valmiiksi, enkä malta oottaa, että voin julkaista sen teiän luettavaksi! Ihan vielä ei oo kuitenkaan sen aika, vaan se on ajankohtainen vasta parin viikon päästä.

Kun ulkona on älyttömän kylmä, mutta on pukeutunut niin moneen päällekkäiseen huppariin, ettei tunne edes kylmyyttä. Vielä kun löytäisin jostain ne oikeesti lämpimät talvikengät pitkävartisina, niin oisin enemmän kuin ilonen. 

12 kommenttia:

  1. Voih, kurja kuulla mihreenistä, toivottavasti muutama vapaapäivä helpottaa särkyä edes pikkuisen :( Sun viikonloppu kuulostaa aivan mahtavalta, itsekin haluaisin kovasti luistelemaan ja viikonloppuna siihen olisi mahdollisuuskin, eli pitääpi suostutella ystävä kanssani jäälle ;) Mukavaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, kyllä ne lääkkeet tehosi kaheksan tunnin jälkeen, mutta maanantaina aion käydä lääkärin juttusilla uudelleen. Toi kaheksan tuntia on nimittäin aika pitkä aika, joten kokeilisin mielelläni muitakin lääkkeitä, jos jollain muulla olisi nopeampi tehoamisaika :-) Toivottavasti saat luisteluseuraa, hyvää viikonloppua sinnekin!

      Poista
  2. Kakkupala on aina hyvä asia! Ja korot on aina tosi jees, itellekin tullut jotain mutta surkuttelin rahamäärää joka meni japanissa, että en muistanut katsoa määrää. Ihanan positiivinen postaus taas :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on, tosin en tiedä onko se sitä vielä kymmenennen kerran viikon sisään :-D No mutta oli varmaan ihanat hetket siellä maailman toisella puolella, joten ei kannata surkutella rahan menoa!

      Poista
  3. Mä sain 19 senttiä korkoa XDDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ei vitsit :-D Mäkin sain kakkostililleni 5 senttiä, mutta siitä en onneksi joutunut maksamaan veroja.

      Poista
  4. Moikka Noora. Aluksi haluan sanoa että oon aina tykänny sun blogista. Kuvat ja tekstit, molemmat kivoja, osaat ehdottomasti kuvata ja kirjoittaa. Tiedän että susta tullaan kuulemaan blogimaailmassa, vielä korkeammalla kun tällä hetkellä. Mut yks asia mikä alkanut vaivaamaan, ei liity minun elämään milläänlailla, mutta kuitenkin.
    Näin jokunen viikko sitten jonkun anon laittaman kommentin sulle liittyen sun ja Joonaksen asumisjärjestelyihin. Haukuit anonan "mauttomasta" epäilystä. Tämän jälkeen, (en tiedä oliko eri vai sama ano) laitto sulle uutta viestiä, ja kysyi miten tä järjestely nyt on järjestetty, ja miksi. Vastasit tosi ympäripyöreesti, etkä oikeastaan juurikaan kysymykseen.
    Se on selvää, että sä asut teidän "vanhassa" yhteisessä kodissa. Sun kaikki kuvat kotioloista, on sieltä. (Näin voin sanoa, koska olen seurannut ja lukenut sun blogia monta vuotta). Ja sä olisit varmasti myös sanonut, jos olisit muuttanut muualle. Siihen et vastannut, mihin Joonas muutti? Vanhempiensa luokse? Tuskin toista asuntoa oli järkevä vuokrata, kun teillä on hyvä ja kiva kaksio. Tämän jälkeen kun "muutitte erilleen", kirjotit useita postauksia missä Joonaskin esiintyi, ja liittyi kotiinne. Tämän lisäksi, kuvan minkä laitoit instagrammiin susta ja Joonaksesta ylppärilakeissa "aion sisustaa SUN asuntos....".
    Myönnä Noora. Tai älä ainakaan hauku kommenttia ja minua, jos olen oikeassa. Armeija maksaisi asumisen ainakin Joonaksen osalta. Miksi Joonas olisi muuttanut vanhempiensa luokse takaisin? Tai muuttanut toiseen asuntoon? Tai miksi sanot asuntoa missä asut, niin Joonaksen asunnoksi? Oon samaa mieltä kun ensimmäinen ano oli. Sä "muutit" tietosi vanhempiesi luokse, ja joonas on ainut vuokralainen. Silti sä asut siellä. Mä en ole "vihainen" tästä vaihtoehdosta, ainoastaan siitä, miten sä vastasit ympäripyöreesti, ja todella tylysti ja melkein haukkuen ihmiset jotka kysyivät asiaa.
    Jos totuus on eri kuin tämä, kerro se.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä reagoit niin kärkkäästi ja uteliaasti, että taidan jättää kokonaan vastaamatta tähän kommenttiin :-) Ihan vaan siksi, että itekin alussa sanoit, ettei tää liity sun elämääsi millään tavalla.

      Poista
    2. Ei hyvää päivää :D no, tämän jälkeen uskotaan että me "kaikki anot" oltiin oikeassa. Kannattaa miettiä mitä nettiin kirjoittaa, jos ei ole pokkaa sitä sitten perustella ja kertoa faktoja pöytään. Hyvää vuotta ja toivottavasti oot ajatellu loppuun asti mitä teet, kun rahat niin vähissä mutta kaikkeen on mahdollista tuhlata ja matkoja varailla. Ainiin, eipä puoleen vuoteen tarvitse vuokraa maksella. Kasva aikuiseksi.

      Poista
    3. Ajattele niin, jos se tuo sulle mielenrauhan. No joo, kyllä kolmesta duunista saa ihan hyvin palkkaa, että voi varata matkoja silloin kuin huvittaa ja mennä shoppailemaan, vaikkei palkkapäivä olisikaan samana päivänä. Jos mulla olisi rahat vähissä, niin en jäisi tarkoituksella työttömäksi ja olisi varannut just kolmea ulkomaanmatkaa kahen kuukauden sisään. Harmi vaan, että kyllä mä joudun vuokraa yhä makselemaan, kuten oon maksanut jo puolitoista vuotta. Olisi aika kätevää, jos mut vapautettaisiin vuokranmaksusta, pitääkin alkaa selvittämään sellaista vaihtoehtoa. Mä oon kuitenkin edelleen sitä mieltä, että mä en oo velvollinen jakamaan omaa tai poikaystävän asuinpaikkaa netissä julkisesti. En yleensä hauku puolituttuja, mutta älyttömän typerää olettaa, että mun pitäisi laittaa faktoja tiskiin tai todistella jotain asiaa omasta elämästäni. Sähän oot naapuripaikkakunnalta ja törmännyt muhun muutamankin kerran, joten miksi kirjoitat anonyymikommentteja täällä? Lähetä viestiä ja pyydä päästä mun luo kahville, jotta näät mun todellisen asuinpaikan, kun se sua ihmetyttää noin paljon. Matkakaan ei oo pitkä, mutta ehkä sä ajattelit voivasi kysyä nimettömänä asiaa, jota et kasvotusten kehtaisi :-)

      Poista
  5. Ei hyvää päivää tuon anonyymin kommentoitiin! Eiköhän jokainen käytä rahansa mihin lystää.. Jotkut toki vähän tai enemmän epäjärkevämmin, mutta so what. Eiköhän aikuset ihmiset osaa käyttää rahansa taloudellisemmin ja jotkut osaavat säästääkkin, niinkuin vaikka sinä esimerkiksi. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ehottomasti samaa mieltä :-) Muut mun ikäset saattaa asua kotona, enkä mä heitäkään kritisoi siitä, että heillä menee paljon rahaa "turhuuksiin" esimerkiksi baarissa käynteihin, ravintolalaskuihin, shoppailuihin yms - joihin mulla ei taas mee lähes ollenkaan.

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)