lauantai 6. helmikuuta 2016

MUSTAVALKOISIA AJATUKSIA

IMG_2850
Taisin vähän huijata, sillä enhän mä oikeesti olisi malttanut pysyä kuukautta täältä pois :-) Ajastin kuukauden ajaksi muutamat postaukset, joita pitäisi ilmestyä kerran tai kaksi viikossa. Tää on ensimmäinen ajastettu postaus ja mun mielestä taisin tehdä näitä vajaat kymmenen valmiiksi. Jokatapauksessa, mä oon ihan hurjan onnellinen nyt, sillä pitkiin aikoihin musta tuntuu, että koko elämä (ja samalla välivuosi) on vasta edessä! Oon tehnyt monta vuotta töitä ja mun mielestä elämän kuuluu olla muutakin. Työnteko olikin hyvä lopettaa hetkeksi tähän ja kääntää katse kohti uusia seikkailuita. Muutama päivä sitten kävin vanhalla työpaikallani viimeistä kertaa palauttamassa työvaatteet ja vitsit, miten mä nautin siitä tilanteesta. Fiilis oli valtavan helpottunut, kun pääsin kamalasta duunistani pois. Viimeiset kuukaudet oli sellaista hampaitten puremista, että nyt voin vaan hymyillä onnellista hymyä ja todeta selvinneeni. Kun aloitin työt, niin kaikki uudet työparit sanoi mulle: "Noora, älä jämähdä tälle alalle niinkuin minä ja muut työntekijät. Maailma on täynnä parempia työpaikkoja." Tapasin yhden näistä työpareista muutama viikko sitten ja sanoin, että muistan edelleen hänen sanansa ja oon nyt lähdössä pois. Oon ajatellut sen olevan kohtaloa, että mun työ oli niin kamalaa, sillä muuten en olisi tajunnut lähteä pois. Mun elämäni tärkein valttikortti onkin ehkä ollut se, että oli jokin asia kuinka kamala tahansa, niin keksin siitä vähintään yhen positiivisen asian. Maailma on nyt avoinna mulle ja mun mieli suorastaan janoaa uusia kokemuksia! Haluun kulkea ympäriinsä silmät suurina, huomata pieniä yksityiskohtia ja keskittyä siihen, että olisin onnellinen. Loppujen lopuksi se on tärkeintä.

IMG_2849
Tällä hetkellä on kuudes helmikuuta ja meiän lennon pitäisi olla saapunut pari päivää sitten perille. Illalla pitäisi mennä tutkimaan paikkoja, kunhan ollaan ensin asetuttu aloillemme! Meiän suunnitelmina on viettää ensimmäinen viikko ihan vaan Balilla ja suunnata siitä sitten Nusa Lembonganille ja Gileille toiseksi viikoksi. Gilit on meille molemmille koko reissun kohokohta, joten oon niin innoissani sen näkemisestä. Tää kuukauden breikki arjesta on pyhitetty pelkästään rentoutumiselle, ajantajun hävittämiselle, onnellisuudelle ja lämmöstä nauttimiseen. Suomesta käsin oli vaikea sanoa, että millainen meidän lomasta tulee, mutta vannon kertovani kaikki meiän matkasta, kun oon päässyt kotiin! En uskaltanut ottaa macbookia mukaan, sillä en halunnut kantaa monen tuhannen euron edestä matkatavaroita mukanani. Järkkärin ja ikivanhan puhelimeni nappasin mukaan, mutta siinä onkin kaikki kalliimmat jutut, joista pitäisi huolehtia. Älkää siis ihmetelkö, että postauksia ilmestyy silti, vaikken koneen ääressä olisikaan koko kuukautena. Tein hullusti töitä, jotta sain tavallisten postausten lisäksi vielä ajastettua koko kuukauden ajaksi postauksia, sillä en halunnut kuukauden blogihiljaisuutta. Matkan aikana tuun kuitenkin päivittämään instagrammia ihan valtavasti, joten sieltä voi tsekkailla matkakuulumisia @nooraheinonen - nimimerkin avulla! Jos ei päivittäin ilmesty kuvia, niin sitten on kyllä tapahtunut jotain, sillä tollaisista maisemista on kyllä pakko nappailla otoksia kameran muistikortille, haha. Pahoittelen siis jo etukäteen, jos kaikki paratiisikuvat herättää kovan matkakuumeen, joka ei helpota ;-) 

IMG_2917
Toistan itteäni liian monta kertaa, mutta koskaan aiemmin en oo tuntenut tällaista onnellisuuden ja huolettomuuden tunnetta. Suomessa piti jatkuvasti huolehtia siitä, että vuokra on maksettu, likaiset vaatteet on laitettu pesukoneeseen ja käyttää puolet vapaa-ajastaan töiden tekemiseen. Reissun aikana ei oo velvollisuutta huolehtia mistään muusta kuin omaisuudestaan sekä turvallisuudestaan, mikä kuulostaa aika ihanalta ajatukselta. Saa nähdä, että koenko henkisen taantumisen kuukauden aikana, kun voin tehdä mitä tahansa mieleen juolahtaakaan! Tietysti mua huolettaa, että mitä ihmettä sitten teen, jos esimerkiksi pankkikortti varastettaisiin, mutta luotan hyvään onneen (ja piilotin toisen pankkikortin mukaan laukkuun). Äiti onneksi hoitaa kaikki laskut Suomesta käsin ja rahojen siirtämisen tilille, jotta mun ei tarvii kantaa koko tilin verran rahaa mukanani. Nyt taidan kuitenkin kaivaa bikinit esille ja suunnata Jimbaranin rannalle nauttimaan elämästä. Pitäkää peukut pystyssä, että täällä maailman toisella puolella kaikki sujuu hyvin. Ihanaa, pirteetä ja onnellista viikkoa teille! 

2 kommenttia:

  1. Ihana et sun blogiin tulee juttuja vaikka ootkin siel lämmössä ja ottamassa rennosti : ) <3 Toivottavasti saat ladattua akkuja ihan kunnolla <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että siellä tykätään :-) Olis ollu vähän tylsä hiljentyä kuukaudeksi, joten nää harvat postaukset oli parempi vaihtoehto. Kiitos paljon, siihen mä täällä pyrin, että tulisin rentoutuneena takaisin!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)