keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

MILTÄ ARMEIJA ON TUNTUNUT

IMG_6674
IMG_6873
IMG_6764
IMG_6689
IMG_6707IMG_6799IMG_6714
IMG_6752IMG_6822IMG_6720
IMG_6806
IMG_6728
En oo tainnut kertoa yhtään fiiliksiä armeija-ajasta ja ollaan sentään puolessa välissä sen loppumista! Sieltä pamahti mun toivoma puoli vuotta ja oon supertyytyväinen siihen. Mun juonittelujen takia tää toinen osapuoli ei joutunut siellä vuotta viettämään, mutta en kehtaa kyllä kertoa, että miten mä sen asian sain onnistumaan, haha… Vielä joulukuussa luulin, että tästä keväästä tulisi älyttömän rankka, kun arki muuttuisi niin paljon ja ei voisikaan jutella milloin tahansa. Oon luonteeltani aika stressaaja, joten kerkesin nähdä pahimmat kauhuskenaariot päässäni, kuinka makaan sängyssä pienessä mytyssä ja oon ihan murheen murtamana. Ajattelin, että mulla olisi yksinäistä ja en osaisi nukkua yksin. Nyt mua lähinnä naurattaa ja hävettää, että miten suhtauduin asiaan silloin. Ensimmäisestä armeijapäivästä lähtien asia on ollut mulle täysin okei, en oo itkenyt kertaakaan tai maannut pienessä mytyssä sängyssä. Tottakai välillä on tullut hetkiä, jolloin oon miettinyt, kuinka kivaa olisi jakaa tää hetki poikaystävän kanssa - mutta varsinaista ikävää ei. 

Oon nähnyt paljon kavereita, kirjoittanut blogia niin paljon kuin oon jaksanut, lukenut kirjoja, nukkunut x-asennossa sängyssä, tanssinut peilin edessä hassuina hetkinä, saanut syödä kokonaisia kakkuja yksinäni ja viettänyt paljon aikaa tulevaisuudesta haaveillen. Oon soittanut repeatilla niitä lemppareita tyttömäisiä biisejä ja ylipäätänsä nauttinut tästä ajasta. Tuntuu, ettei arki olisi muuttunut mitenkään, sillä eihän me ennenkään paljoa nähty, vaikka yöt pyrittiinkin viettämään yhessä. Tää armeija-aika on ollut aika kivaa, enkä voi ymmärtää, miten tää voisi olla vaikeeta. Mun kohdalla ei oo ollut todellakaan "selviämistä" tai vaikeeta oottaa viikko tai kaksi, että nähään seuraavan kerran armeijan vuoksi! Niitä näkemisiä oottaa ihan eri tavalla ja nyt tuntuu siltä, että oltaisiin rakastuttu toisiimme uudestaan. Aina perjantaisin on niin paljon kerrottavaa toisillemme, että jumitutaan sängylle makoilemaan ja käymään läpi koko viikon hauskimmat kuulumiset. On myös paljon enemmän hellyyttä ja läheisyyttä, kun tietää toisen pukeutuvan taas armeijan vihreisiin sunnuntaina.

Joten teille, joilla on lähiaikoina tiedossa sama kohtalo, älkää stressatko siitä! Te pärjäätte kyllä, jos asennoudutte oikein (ja vaikkette asennoituisi, niin siitä tulee silti ihan mielettömän helppo elämänvaihe, jos ette oo supertakertuvaisia tyttöystäviä). Nauttikaa siitä, se on vaan kerran elämässä ja kaikki jatkuu kyllä armeijan jälkeenkin. Totta puhuakseni täytyy kyllä myöntää, että oon aika hyvin onnistunut skippaamaan kaikki armeijahöpötykset ja ainoat mieleen jääneet sanat on rynkky, tetsaus, karvalakki sekä alikki… Että terkkuja vaan sinne, täällä oleva tyttöystävä ei oo ollut kauhean kiinnostunut kuulemaan, kuinka ihmisiä tapetaan :-D Kolmen kuukauden päästä saan aika kivan synttärilahjan, nimittäin sinä päivänä koko armeija on suoritettu ja on aika startata uudet kujeet elämässä. En malta oottaa, sillä meillä on kesälle niin kivoja suunnitelmia ja muutoksia, että päivät tuntuu menevän ihan hujauksessa! 

6 kommenttia:

  1. Pakko kysyä, kun alkoi häiritsemään :-D Olet puhunu miten olitte 6 vk erossa ilman että näitte jne. Mutta kun katsoi postauksia, ja instagram kuvaa minkä sinä/joonas lisäsitte viimeinä päivänä kun näitte, ja sitä verrattiin siihen päivään kun näitte ekaan kertaan, näytti että kuvasta on 4vk. Pieni juttu, mutta häiritsee silti. Sama kun tuo siun asumisjuttu ( ei se, vaan se miten et myönnä totuutta).. :-/

    Mutta ihania kuvia, ja olette näyttävä pari! Tuo takki sopii siulle tosi hyvin :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori nyt vaan, mutta mun on puolestani pakko kysyä sulta, että miksi sä puutut noin millintarkasti mun elämään? On aika huolestuttavaa, että tutkit mun elämääni niin tarkasti, että meet mun poikaystävän profiiliin asti kattomaan, milloin ollaan viimeksi lisätty yhteiskuva? :-D Kuten tekstissäkin kirjoitin, niin nähtiin viimeksi kuusi viikkoa sitten. Kävin ihan sua varten tarkistamassa instagrammissa mun viimeisen kuvatekstin (jossa mainitsen asiasta) ja siinäkin luki sama kuus viikkoa. Joonaksen instagramkuva on lisätty viis viikkoa sitten ja joitain päiviä päälle, mut se ei lisännytkään sitä samana hetkenä, kun nähtiin pikaisesti. Onko sillä oikeesti joku suurempi merkitys sulle, että kauanko me oltiin näkemättä? Jatkossa voit kyllä luottaa mun sanaani blogiteksteissä (inhimillisiä virheitä lukuunottamatta) ja vaihtaa ehkä pikkasen rennommalle otteelle mun blogin lukemisen. Mulle ei tulis mielenkään olla niin idiootti, että jankkaisin jonkun toisen osapuolen kanssa siitä, että missä se mun mielestä asuu.

      Kiitos kuitenkin kehuista!

      Poista
  2. No voi että mitä kuvia♥ Mulla alkaa vasta heinäkuuussa toi, mutta odotan kyllä jo mielenkiinnolla! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ihanuus ♥ Hyvin se menee, otat siitä täysillä kaiken irti ja teet rakastamias asioita :-)

      Poista
  3. Tosi kiva kuulla että armeija-aika on mennyt hyvin eikä suurempia ikäväkohtauksia ole tullut! :) Muistan viime talvena kun jouduin olemaan kolme viikkoa erossa poikaystäväni (haha, kuulostaapa pieneltä verrattuna teidän tilanteeseen :D), mutta loppupeleissä sekin aika meni tooosi nopeasti vaikka aluksi muuta pelkäsinkin. Välillä siitä omasta ajasta jopa nautti kun sai tehdä omia juttuajaan ihan rauhassa :) Ihania kuvia teistä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon itekin aika yllättynyt, että miten kivuttomasti ja helposti arki on lähtenyt sujumaan, vaikka luulin mulla olevan kamala kevät edessä :-D Onneksi armeija-aika on ollut positiivinen yllätys ja mun olisi ollut mahdotonta esimerkiksi ukea pääsykokeisiin, jos Joonas ois ollut täällä häiritsemässä. Se ei koskaan malta olla hiljaa, vaan höpöttää mulle jatkuvasti ja vielä enemmän silloin, jos pyydän olemaan puhumatta! Eihän se mitään luksusta oo tietenkään olla erossa toisesta, mutta tässäkin on isot hyötynsä :-) Oot kyllä oikeessa, sun poikaystävä on onnekas saadessaan sunkaltaisen tyttöystävän, sillä vaikutat niin sydämelliseltä. Kiitos paljon ♥

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)