keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

TÄMÄN KEVÄÄN TAVOITTEET

IMG_5952
♥ Lukea ihan täysillä pääsykokeisiin ja suunnitella tän projektin eteneminen hyvin. Eilen julkaistiin materiaali ja aloitan lukemaan ensi viikon maanantaina, sillä vielä aikaeroväsymys on sen verran iso, etten pysyisi hereillä puolta tuntia kauempaa. Tuun kirjottamaan tästä vielä tarkemmin, kunhan oon saanut omat ajatukset selvemmiksi! Haluun kuitenkin uhrata suurimman osan ajastani koulupaikan saamiseen, sillä pakkohan mun on myöntää, että ootan aika paljon opiskelijaelämää. Vielä hetki sitten oisin ollut valmis viettämään kaks välivuotta, mutta yhtäkkiä motivoiduin hirveesti pääsykoemateriaalin ilmestyttyä. Pitäisi pikkuhiljaa alkaa väsäämään jonkinnäköistä lukusuunnitelmaa, joten jos jollain on hyviä vinkkejä, niin kuulisin enemmän kuin mielelläni. Mä toivon, ettei mun pääsykokeisiin lukeminen vaikuta blogiin millään tavalla, vaan saattaisi ehkä jopa nostaa postaustahtia?

IMG_5958
♥ Pitkään on myös tuntunut siltä, että mun blogi pysyisi paikallaan, eikä kehittyisi. Tän kevään tavoitteena onkin postata paljon enemmän, kirjoittaa monipuolisempia postauksia ja toivottavasti ottaa seuraava askel eteenpäin. Oon alkanut kirjoittaa kalenteriin tietyille päiville postausideoita niiden päivien tueksi, jolloin on vaikeaa keksiä itse aihetta. Yleensä aiheen keksiminen ei tuota mitään ongelmia, mutta tuntuu lohdulliselta, kun takataskussa on muutamat postausideat jo valmiina. En oo tainnut kertoa, mutta mut hyväksyttiin yhteen blogiportaaliin kesällä, mutta se blogiyhteisö ei tuntunut lainkaan omalta ja jäin sitten mieluummin omaan blogialustaan. Mun mielestä olis unelmien täyttymys kirjoittaa työkseni, oli se sitten blogia tai lehtiin erilaisia kolumneja. Oon pikkutytöstä asti tykännyt kirjoittamisesta ja silloin kirjoittelinkin pieniä novelleja vihkoihin. Toinen salainen haave on ollut kirjoittaa joskus kirja, mutta ehkä sen aika on muutaman vuoden päästä! Mä tiiän jo, että mistä aiheesta kirjan kirjottaisin, mutta vielä se tuntuu liian isolta palalta purtavaksi. 

IMG_5971
♥ Haluun aloittaa terveellisemmät elämäntavat ja mun iki-inhokin harrastamisen eli liikunnan. Mä oon jo pitkään ollut sellainen liikunnanvihaaja, että ei oo tullut tosiaankaan liikuttua ollenkaan moneen vuoteen vapaaehtoisesti. Nyt on kuitenkin oman vartalon kanssa sellainen ahdistuskausi, että haluun aloittaa liikkumaan säännöllisesti ja tavoitteellisesti. Pähkäilen vielä, että ostanko kalliin jumppa- ja salikortin lähikuntosalille kilometrin päähän vai lähes ilmaisen salikortin Turun keskustaan. Kun juttuhan on se, että oon tasan kerran elämässäni ollut salilla ja siksi mua nolottaa, kun en osaa tehdä siellä yhtään mitään. Kaikki laitteet on ihan tuntemattomia mulle ja siksi treenaaminen keskustassa ei kauheesti houkuttelisi. Lähikuntosalille olis niin lyhyt matka, että treenit ei jäisi ainakaan sen takia vetämättä, mutta se hinta on moninkertainen keskustan saliin verrattuna… Saa nähdä, että mihin vaihtoehtoon päädyn, sillä mä tarttisin ihan kädestä pitäen avustusta, jota en netistä liikkeitä kattelemalla saisi. 

IMG_5957
♥ Itsetunnon kohottajilla mennään, sillä oon tekemässä superisoa uudistusta vaatekaappiin ja aion vihdoin aikuistua heittämällä ne teinimekot pois kaapista. Kaapista ei löydy mitään puettavaa ja en rehellisesti sanottuna ees tiiä, että miten oon päästänyt vaatekaappini noin epäkäytännölliseksi. Mullahan on jäljellä enää yhdet (kyllä, ei ollut kirjoitusvirhe) farkut, sillä kaikki muut on hajonnut. Lisäksi oon ajatellut, etten voi ostaa neuleita enempää, mutta tarkempi tutkiskelu osoitti, että suurin osa niistä on ostettu viisi vuotta sitten. Ei siis ihme, ettei puettavaa löydy päälle! Ainut juttu, joita mulla on vaatekaappi täynnä, on sellaiset pikkutopit ja niillä ei Suomen kylmyydessä kovin pitkälle pötkitä… Usein oon kauhuissani, jos tuhlaan yli sata euroa yhteen shoppailukertaan, mutta tässä kuussa aion ihan luvan kanssa vetää överiksi ja ostaa paljon vaatteita. Yleensä tässä vaiheessa kyllä käy niin, että kaupoista palaa tyhjien ostospussien kanssa kerrankin, kun olisi antanut itelleen luvan ostaa täytettä vaatekaappiin. Oon lähdössä kolmen viikon päästä Berliiniin, joten tosiaankin toivon tuhlaavani siellä niin paljon rahaa, että vaatekaappi ei enää itke tuskaansa! Haluun myös laittautua enemmän, sillä se kaunistaa niin mielettömästi, mutta laiskana tyyppinä jaksan meikata pari kertaa kuukaudessa. Joten, ei enää niitä kymmenen vuotta vanhoja lökäreitä ja likasia hiuksia kaupungille, vaan tästä lähtien alan liikkumaan vähän laitetumpana. Laitettuna on aina niin kiva fiilis, joten siksi on vähän hassua, etten tee sitä useemmin. 

IMG_5968
♥ Edellinen kuukausi oli niin överi rahankäytön suhteen, kuten lomalla kuuluukin, mutta nyt on aika vähän nipistää kukkaronnyörejä ja säästää. Ensinnäkin siksi, ettei sitä rahaa tuu lisää mistään tällä hetkellä, mutta myös tulevaisuutta varten. Mun asuntosäästötilin tän vuoden tavoitteesta puuttuu vielä pari tonnia, matkatililtä toinen samanlainen summa ja "huonon päivän tilillä" ei oo yhtään rahaa. Mulla on monta eri tiliä, sillä musta on kivempi säästää jotain tiettyä tavoitetta varten kuin yhelle isommalle tilille. Se lisää motivaatiota säästämiseen, kun näkee tarkalleen, että paljonko vielä puuttuu tavoitesummasta rahaa. Oon myös vuoden sisällä pitänyt yhtä tiliä matkatilinä ja kerännyt sinne paljon rahaa, jotta voin varata lentoja maailmalle milloin tahansa, miettimättä onko siihen varaa. En nimittäin halua, että kun yhtäkkiä tulee täydellinen tilaisuus lähteä ulkomaille, niin huomaan tilin olevan tyhjä. Lähiajoille ei oo kylläkään suunnitelmissa mitään ulkomaanmatkoja sen Berliinin ja Riikan reissun lisäksi, joten toivottavasti kerkeen säästää hyvin ennen syksyä :-) Yksi syy, miksi ootan opiskeluja niin paljon, on pitkät ja runsaat lomat. Ne nimittäin tarkottaa mulle automaattisesti kaupunkilomia ja onhan opiskeluista paljon helpompi saada irtiottoja kuin työelämästä.

8 kommenttia:

  1. Mihin kouluun siis haet?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo vielä ihan selkee juttu, mut ensimmäisenä hakuvaihtoehtona on toimintaterapian opinnot Turussa :-) Tässä on vielä vähän mietittävää, sillä haluisin opiskelupaikan tosi kovasti, mutta en olisi valmis muuttamaan minnekään pohjoiseen sen perässä. Harmi juttu sinäänsä, sillä toimintaterapiaa voi opiskella vaan Turussa, Oulussa, Jyväskylässä ja Helsingissä - ja noi kaksi keskimmäistä alkaa olemaan jo sen verran kaukana, etten haluaisi asua siellä. Yritän vielä parissa viikossa tutkia sosionomin opintoja vähän tarkemmin, mutta oon kuullut niistä lähipiirissä sen verran huonoa, etten tiedä onko sekään mua varten :-D Mutta ihan sataprosenttisesti panostan nyt siihen toimintaterapiaan ja katon, että minne se vaihtoehto mut vie!

      Poista
  2. Ihania tavoitteita! :) Mäkin päätin et tänävuonna kehitän mun blogia ihan toden teolla eteenpäin! <3 JA ihanat kuvat täs ^_^ <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, kiva kuulla sun tykänneen! Sittenhän ollaan samassa veneessä, toivotan siis tsemppiä blogin kehittämiseen sullekin :-) Mulla ainakin auttaa kovasti, jos oon ihan kirjaimellisesti listannut tavoitteet ylös, niin niistä on helpompi pitää kiinni.

      Poista
  3. Ihanat kuvat, jälleen kerran! Oot niin positiivisen ja iloisen oloinen persoona, tsemppiä tavoitteisiin! :)

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :-) Ihanaa, että blogin perusteella välittyy tollainen kuva!

      Poista
  4. Ihania kuvia ja hyviä tavoitteita :) Paljon tsemppiä pääsykokeeseen lukemiseen ja muihinkin juttuihin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Marjukka! Tsemppiä niihin tarvitaankin, sillä mulla ei oo pienintäkään aavistusta, että miten mä aion ton pääsykoemateriaalin saada tankattua sataprosenttisesti muistiin :-) Eiköhän se siitä ajan kanssa, vaikka vähän kyllä jännittää luku-urakan aloittaminen maanantaina.

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)