maanantai 21. maaliskuuta 2016

UBUD

IMG_6263
IMG_6246IMG_6208
IMG_6222
IMG_6199
Mun ja Anniinan viimeisenä yhteisenä paikkana oli Ubud, jonka jälkeen toinen meistä suuntasi lentokentälle ja mä jäin vielä reissaamaan kymmeneksi päiväksi. Ubudia oli hehkutettu netissä ihan älyttömästi ja joka puolella luki, että jokaisen Balilla kävijän on käytävä siellä. Vaikka mä vannon rantakohteiden nimeen, niin ylistysten takia halusin käydä Ubudissa, jossa oli kuvattu Eat Pray Love- leffakin. En tiedä ootinko koko paikasta liikaa, mutta jotenkin mä en rakastunut siihen samalla tavalla kuin kaikkiin muihin paikkoihin, joissa käytiin. Ubud on siis kaupunkikohde siinä keski-Balilla. Nää on vahvasti mielipideasioita, sillä luin Ella Elersin blogia reissun aikana, sillä hän oli just ollut viikkoa aiemmin Balilla ja kirjoitti paljon reissupostauksia. Sieltä mun silmiin osui se, miten hän hehkutti (kaikkien muiden tapaan) Ubudia, muttei pitänyt ollenkaan Gileistä (joka taas oli mun ehdoton lempparini). Tässä tuli mun mielestä hyvin esille matkailun yksi haastavin puoli: miten valita netin perusteella hyvä reittikohde, kun pitää vaan luottaa tuntemattomien sanaan, sillä ei oo omakohtaista kokemusta niistä paikoista. 

En silti sano, että Ubud oli kamala paikka. Mulle tuli siitä mieleen sellainen pieni hipsterikylä, jossa oli paljon kaikenmaailman terveyskahviloita. Kuvissa näkyvä kakku on just sellaisesta terveyskahvilasta, kun halusin maistaa ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa raakakakkua. Syömisen lisäksi siellä oli paljon vintagekauppoja ja pieniä kuppiloita - ihan täysin erilainen meininki kuin muualla Balilla. Fiilis oli ennenkaikkea yksilöllisempi. Me käytiin kattomassa riisipelloilla ja näytettiin aika turisteilta, kun yritettiin kartan avulla löytää perille. Majoituttiin Ubudissa kolmen päivän verran ja käytettiin aikamme siihen, että kierreltiin järjettömän pitkää pääkatua ja poikettiin balilaisissa vintagekaupoissa ettimässä tuliaisia. Ihan hauska kokemus kuitenkin, ennenkaikkea erilainen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)