maanantai 2. toukokuuta 2016

LENTOLIPUT VARATTU BARCELONAAN

ass
Mua vähän naurattaa, miten just muutama postaus sitten tokaisin, ettei olla koskaan matkustettu poikaystävän kanssa rantalomalle ulkomaille. Ja samaan syssyyn taisin sanoa, ettei mun tarkoituksena oo enää lähteä reissuille lähiaikoina, mutta jos yhtään tuntee mun luonnetta, niin tietää mun olevan helposti innostuva. Tajusin, että Joonas pääsee armeijasta ensi kuussa ja me molemmat ollaan siinä vaiheessa työttömiä, mikä on täydellinen ajoitus lähteä reissuun rahatilanteesta huolimatta. No okei, täydellistä hetkeä tuskin on olemassakaan, sillä aina on joko liian vähän rahaa ja paljon aikaa - tai sitten on rahatilanne kunnossa, mutta koulut tai työt estää reissaamisen. Päätettiin (vai pitäisikö sanoa mun päättäneen, kun laitoin viestiä armeijaan "mennään Barcelonaan mun synttäreitten jälkeen, varaan liput nyt") kuitenkin lähteä, kun on mahollisuus meiän ihkaensimmäiseen ranta- ja kaupunkilomaan. Oon siitä aika innoissani, sillä mä oon halunnut käydä Barcelonassa ikuisuuden ajan! Poikaystävä on usein kysynyt, että mikä pakkomielle mulla on siihen kaupunkiin, mutta kysytäänkö mieluummin näin, että mihin kaupunkiin mulla ei olis palavaa halua päästä? :-D Rakastan kohteita, joissa pääsee rannalle, mutta samalla on hyvät shoppailumahdollisuudet ja tää on just sellainen paikka. 

Lähetään siis reissuun kuukauden päästä kesäkuussa, kaksi päivää mun synttäreitten jälkeen. Me ei olla ehditty vielä suunnittelemaan tätä sen enempää, mutta silloin on varmaan ihana nauttia toisen seurasta viikon verran, kun ollaan totuttu näkemään pari viikonloppua kuukaudessa. Jeee, oon niin innoissani! En tiedä uskooko mua kukaan (varsinkaan lähimmäiset), mutta tän reissun jälkeen aion oikeesti pyrkiä laittamaan rahat matkakohteiden sijasta pankkiin ja aikuistua vähäsen. Tää on sellainen matka, jonka jälkeen aloitan elämässä uudet tuulet ja keskityn hetkeksi muihin asioihin matkojen varaamisen sijasta. Mun tilin saldo on aika kehnolla mallilla, joten ainakin seuraavat puoli vuotta mä haluun ainoastaan saada oman talouteni kuntoon ja säästää muutamaan isompaan hankintaan. Meillä on alkamassa yksi jättisuuri säästöprojekti heinäkuussa, joten pidetään peukut pystyssä sen onnistumiseksi.

Vinkkejä ja näkemisen arvoisia paikkoja saa ehdottomasti suositella! 


                                                                                                                                                                           Kuva Pinterestista

16 kommenttia:

  1. Sagrada Familia -niminen katedraali kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa!! Sinne tosin pitäneet varata liput etukäteen, mikä me huomattiin tuurilla... ihan valtavan kokoinen katedraali ja näkemisen arvoinen paikka vaikka hieman rahaa viekin. Itse kävin muutama viikko taaksepäin juurikin Barcelonassa ja tuo paikka jäi helposti mieleen... suosittelen myös kulkemista metrolla: helppoa ja varsin halpaa, sekä pisin metron odotteluaika taisi olla 4 minuuttia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, kiitos mielettömästi vinkistä! Netin kautta on vaikea päättää, että mihin menisi, joten on kivempi kuulla yksittäisen henkilön suositteluja mieluummin :-) Täytyy kirjoittaa ylös, jotta muistetaan paikka vielä ens kuussakin.

      Poista
  2. Eikää kuulostaapa ihanalle! ♥ kylläpä kelpais tännekin joku pieni reissu johonkin lämpimään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollaan oltu yli viis vuotta yhessä, eikä olla ikinä käyty kunnolla ulkomailla, joten ehkä oli aikakin :-D Vaikka mä oon innoissani tästä, niin Joonas taitaa olla vielä enemmän innoissaan, kun se on koko seurustelemisen ajan ollut kotona, kun mä oon reissannut kavereitten kanssa maailmalla. Matkojen varaaminen on tehty liian helpoksi, joten jos töistä/koulusta irtoaa vähän lomaa, niin käytä ihmeessä tilaisuus hyväksi!

      Poista
  3. Ei vitsit, kuulostaa ihanalta!:) Itsekin haluan päästä ehdottomasti joskus Barcelonaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ollut mullekin sellainen paikka, jossa on ehottomasti käytävä :-) Oon kuullut siitä pelkkää hyvää, enkä ikinä negatiivista (paitsi taskuvarkaista puhuttaessa), joten pakkohan se on käydä omin silmin kattomassa! Voi olla, että siitä tulee uusi lempparipaikka maailmalla, sillä mulla on aika kovat odotukset siitä.

      Poista
  4. Barcelona on ihan mahtava paikka! Paljon shoppailumahdollisuuksia ja nähtävyyksiä. Ite tykkäsin ainakin tosi paljon kaupungista ja haluaisin sinne pian uudestaan. Mun mielestäni Sagrada familia oli näkemisen arvoinen,vaikka sisällä en käynytkään.. Sekä Gaudin talot olit omalla tavallaan hienoja. Olisin myös halunnut käydä park Guellissa,mutta aika ei riittänyt siihen,kuitenkin uskon että seki on varmasti hieno paikka,no ens kerralla sitten :) Lisäksi tietty ruoka oli hyvää :D ja lämmin ilma <3 mut voin sanoo et eniten Barcelonasta saa irti,kun kävelee siellä pikkukujilla ja ihastelee niit kaikkia rakennuksia :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, tää kommentti kasvatti omaa matkustusintoa entisestään, joten kiitos vinkkien jakamisesta! Mun täytyy myöntää, etten oo vielä edes tutustunut Barcelonan tarjontaan kunnolla, joten siksi kaikki ehdotukset on tervetulleita :-) Oon aika avoin kaikelle tekemiselle, sillä löhöilyloman lisäksi olisi kiva saada jotain tekemistäkin. Netistä ei ikinä tiedä, että onko yleiset vinkit oikeasti hyviä vai meneekö jalka edellä kuoppaan ja siksi tykkään enemmän yksittäisten henkilöitten mielipiteistä!

      Poista
  5. Voi juku, kuulostaa niin ihanalta :-) Barcelonasta on kyllä kehkeytynyt semmonen pakollinen matkustuskohde, varsinkin kun oon kuullut pelkkää hyvää siitä kaupungista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa ihanalta, mutta toivottavasti lomasta myös tulee ihana, eikä kohdata (ainakaan suuria) vastoinkäymisiä. Välillä nimittäin tuntuu, että vastoinkäymiset ja ongelmat seuraa mua aina ulkomailla, joten tää voisi olla poikkeus sääntöön :-D No samat sanat, en oo koskaan kuullut kenenkään sanovan siitä huonoa sanaa, vaikka yleensä kaikki maat jakaa mielipiteitä laidasta laitaan.

      Poista
  6. Vitsit oon kanssa menossa kesällä Barcelonaan! Ihanaa, että muut jakaa täällä vinkkejä niin saan itekin ihan sattumalta osani :D miten monta päivää aattelitte olla reissussa? :) onko tiedossa jo joitain muita juttuja tai paikkoja mitä aattelitte tehdä tai mennä katsomaan näiden kommenteissa mainittujen juttujen lisäksi? Mun on ainakin päästävä vähintään kahtena päivänä edes hetkeksi rannalle ruskettumaan ja uimaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva kuulla! Ollaan viikko, kun ei budjetti antanut myöden olla kauempaa hotellihintojen takia :-D Kun totuin siihen, että Balilla hotelliyö maksoi 2€-5€, niin kuudenkympin yksittäisyön hinta kyllä hirvitti, haha… Varattiin kompromissina joku airnb:n huone reissun ajaksi, mutta sekin maksoi monta sataa euroa ja voin kertoa, että tätä tyttöä hirvitti maksaa se lasku. Oon kyllä sellanen pihistelijä matkustellessa, sillä haluun aina halvimman mahollisen majoituksen ja se on sellainen asia, jossa mä säästän (ja kulutan sitten ne rahat shoppailuun, haha). Me ei olla oikeestaan kauheesti suunniteltu tätä, mutta ykkösprioriteettina on vaan nauttia toistemme ajasta ja viettää sellaista parisuhdeaikaa. Hyvänä kakkosena tulee ehottomasti shoppailu ja rannoilla makoileminen, sillä mä oon tartuttanut mun shoppailuhimon Joonakseenkin. Ulkomailta löytyy aina niin erilaisia vaatteita ja Balilla mua harmitti hirveesti, kun olisin halunnut ostella Joonakselle sellasia tyylikkäitä vaatteita, mutten voinut balilaisten kokojen vuoksi. Nyt, kun mä oon makutuomarina mukana matkassa, niin saattaa olla molempien lompakot aika miinuksen puolella reissun jälkeen :-D Olisin halunnut käydä lisäksi huvipuistossa, mutta sen nettisivut paljastikin karun totuuden huvipuiston tylsistä laitteista ja hylättiin se suunnitelma. Oon siis vaan kysellyt vinkkejä, jotta saataisiin meiän löhöilylomaan jotain suunniteltuakin shoppailun ja auringon ottamisen lisäksi! Joka tapauksessa kivaa reissua sulle, kun oot menossa ja toivottavasti siellä on hyvät säät silloin :-)

      Poista
    2. Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Pääasia varmasti kuitenkin se, että saa olla sen toisen kanssa :) toivotaan myös hyviä ilmoja sinne, varmasti on yhtä lämmintä tai todennäköisemmin jopa lämpimämpää kun Suomessa!

      Poista
    3. Totta, oot oikeessa :-) Jos multa kysytään, niin lämpöasteet saisi olla siellä kolmenkympin lähettyvillä, haha!

      Poista
  7. Piti vielä myös kommentissani mainita,että taskuvarkaista ei ollut meijän reissulla vaaraa.. Meijän porukasta keltää ei ainakaa varastettu mitään tai ei myöskää nähty et keltään ois varastettu mitää,kun kaduilla kuljettiin. Mut suosittelen et jos esim. kannat laukkuu mukana,ni kantsii pitää sitä edessä ettei sivulla :)
    - Barcelonan ylistäjä ano xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kuulla, mutta ikinä ei valitettavasti voi olla liian varovainen… Lomareissuilla olisi vielä kurjempaa joutua ryöstetyksi kuin Suomessa ja siksi taidan pitää sielläkin sellaista pientä kukkaroa mekkojen alla :-D Oon tehnyt niin jokaisella lomamatkalla ja eipä oo pelkoa, että tulisi ryöstetyksi. Kiitos kuitenkin muistutuksesta!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)