lauantai 28. toukokuuta 2016

MILTÄ TREENAAMINEN TUNTUU NYT

IMG_9160
IMG_9163
IMG_9152
IMG_9162
Mulla on takana nyt tasan kymmenen salikertaa, jonka merkkinä kymppikortti meni umpeen. Oon treenannut circuitissa 1-2 kertaa viikossa, riippuen omista menoistani. Salille meneminen on yksi tahtojen taistelu, sillä en koe sitä omaksi jutukseni. On ollut niitä päiviä, kun oon jäänyt sänkyyn makaamaan, enkä oo mennyt sinne väkisin. Mutta myös niitä päiviä, kun en olisi millään halunnut mennä ja silti menin. Se treenaaminen ei vaan luonnistu, vihaan hikistä fiilistä ja sitä, kun ei enää jaksaisi tehdä yhtään enempää ja joku huutaa, että täytyy jaksaa vielä viimeiset minuutit. Oon myös innolla oottanut, milloin koen ne treenin jälkeiset hyvän olon tunteet, mutta tähän mennessä en oo kertaakaan kokenut hyvää fiilistä harjoituksen jälkeen. Mun viimeisellä circuitkerralla istuin auton rattiin treenin jälkeen ja kirosin kaikki mahdolliset kirosanat, kun fiilis oli niin huono ja ärsyyntynyt. Asenteesta se ei oo kiinni, sillä mä meen kyllä salille ihan hyvällä mielellä, mutta tuntuu, että endorfiinin sijasta mun kehoon purkaantuisi pelkkiä vihamolekyylejä urheillessa :-D Vaikka mä lähin tavottelemaan hyvää vartaloa sinne, niin ei se kyllä oo kaiken sen kiukun arvosta... Se siitä kesävartalosta, mulla on pavlovaa jääkaapissa oottamassa, haha! Mun pitäisi kyllä jotain liikuntaa koittaa harrastaa ja löytää se oma juttuni, mutta saa nyt nähdä, että mikä se juttu olisi.

12 kommenttia:

  1. Ihanaa kuulla välillä toisenlaisiakin mielipiteitä liikunnasta, yleensä kun kuulee vaan sitä hehkutusta miten hyvä olo on treenaamisen jälkeen. Ihanaa, että olet noin rehellinen! Itsellä on samanlaiset fiilikset varsinkin salilla käymisestä. Mutta salilla käyminen ei ole ainoa tapa liikkua ja vaikka se ei tuntuisi hyvältä niin joku muu liikkumistapa voi tuntua :) esim zumba, jooga tai pyöräily. Löydät varmasti itsellesi sopivan liikuntamuodon! :) kiitos ihanasta ja aidosta blogista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollakseni ihan rehellinen, niin mä oon joskus tuntenut jopa huonoa omatuntoa siitä, etten oo tykännyt suurimmasta osasta liikunnasta. Kaikki muut on hehkuttanut sitä hyvänolon tunnetta treenin jälkeen ja jotenkin on tuntunut itestäänkin siltä, ettei liikunnasta saisi olla pitämättä. Mitäpä sitä kieltämään, ei kaikki voi tykätä samoista jutuista :-) Melkein ainoat liikuntamuodot, joista tykkään, on pallopelit - ja niitä on aika hankalaa pelata yksinään. Olipas kannustava ja kiva kommentti, mulle tuli tästä superhyvä mieli! Kiitos paljon kommentoinnistas, nää nostaa blogimotivaatiota vielä korkeemmalle ♥

      Poista
  2. Oon aika uusi lukija, ja tykkään sun blogista myös superpaljon! :) Ikävää jos ei tuo salihomma napannut, mutta mä uskon myös että ihan varmasti löydät jonkun mieluisan lajin! Se on aivan totta, että liikkumisen ei todellakaan joka kerta tulisi olla mitään pakkopullaa. En tiedä teidän paikkakunnasta, olisko teillä jotain höntsäpallopelivuoroja tms jos ne kerran kiinnostaa? Tai olisko sulla sellasia kavereita jotka tykkäis myös käydä pelailemassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, kiva kuulla :-) Ihanaa, kun kommentoit ja tulit kertomaan oman mielipiteesi! Asun aika pienessä paikassa ja täällä on mun muistaakseni vaan miesten höntsävuoroja, mutta täytyy laajentaa harrastusmahdollisuuksia vähän kauemmaskin. Olin yhen vuoden harrastuslentopallossa mukana, mutta siellä oli liikaa teoriaa, kun olisin vaan halunnut pelata rennosti. Saa nyt nähdä, josko syksyllä alottaisin jossain uuden harrastuksen parissa tai keksittäisiin poikaystävän kanssa jotain, silloin olisi enemmän motivaatiota lähteäkin :-)

      Poista
  3. Ai että, joku on kerrankin samoilla fiiliksillä! Tuntuu, että kaikki vaik hehkuttaa aina salilla käymisen hienoutta ja sitä fiilistä treenin tai lenkin jälkeen. Itselläkin vielä löytämättä se 'oma' juttu, mutta esim frisbeegolf, sulkapallo tai tennis tuntuu enemmän hauskanpidolta kuin itse urheilulta vaikka liikuttua tuleekin. Myös pyöräretket kesäisellä maaseudulla on huippuja! Onnea oman lajin etsintään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kuulla, että meitä on muitakin, jotka ei koe sitä hyvänolon tunnetta liikunnasta. Jokaikinen mun lähipiiristä hehkuttaa liikuntaa ja oon ollut oikeesti ainut, joka on vihannut sitä :-D Jo pienestä asti vihasin, kun käytiin koko perhe pyöräilemässä ja vihaan pyöräilyä edelleenkin. Kiitos kuitenkin kommentista, toivottavasti me molemmat löydettäisiin se oikeesti mieluinen laji!

      Poista
  4. Ihanan rehellinen postaus! Vaikka ite oonkin niitä, ketkä tykkää salilla käymisestä niin todellakin ymmärrän, että kaikkia se ei nappaa :-D Mä ite inhoon esimerkiks ryhmäliikuntoja yli kaiken enkä oo koskaan saanut niistä mitään iloa revittyä, mut onneks mun ei tarvikkaan. Jokainen tekee just sitä mistä ite tykkää, ja säkin varmasti löydät sen oman juttus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, rehellinen on juurikin se juttu, jota mä blogipostuksissani haluun tuoda julki :-) Aijaa, kaverit on yrittänyt houkutella mua ryhmäliikuntatunteihin, kun niistä ei kuulemma "voi olla pitämättä", joten saa nähdä miten käy. Kiva kuulla sunkin mielipidettä, mut oot kyllä ihan oikeessa!

      Poista
  5. Mä tiedän kanssa tunteen. Salilla käyminen ja kaikki muut ähisijät siellä meinaa lähinnä ärsyttää :D liikkumisen nimenomaan ei kuuluis olla pakkopullaa, ja vaikka se itse lähteminen olis vaikeeta, niin viimestään tekemisen pitäis olla kivaa :) mut kannattaa muistaa, että on monia muita lajeja, joilla vahvistaa lihaskuntoa! Ite oon ollu niin onnekas, että oon löytäny omani :)

    http://elamaatangolla.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helpottavaa kuulla, että täällä onkin monia, jotka on kokenut samanlaista fiilistä liikunnan suhteen! Puhut asiaa, oon samaa mieltä itekin :-)

      Poista
  6. Jännä juttu :D Mulla kestää aina n. 3 kertaa saada rutiinit kasaan kun taas aloitan salituksen. Sen kolmen päivän jälkeen on iso tarve päästä salille, muuten päivä on tyyliin pilalla haha :D

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, aijaa! Hauska kuulla, miten paljon ihmisillä on eroja tässäkin asiassa :-D

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)