torstai 9. kesäkuuta 2016

18 X JATKA LAUSETTA

En ymmärräettä miksi niin monet kirjoittaa "kuulema", kun se on kieliopillisesti ihan väärin. Sanan väärinkirjoittaminen ärsyttää mua ihan älyttömästi! Oon lukenut tätä väärinkirjoitettua sanaa niin paljon, että hetken aikaa jopa mietin, että oonko mä ollut väärässä "kuulemma"- sanani kanssa :-D 

Seuraavaksi ajattelinviettää iltani töissä lastenhoitopuuhissa. Nukutin pojan kasilta ja oon töissä vielä kolme tuntia, jotka aattelin käyttää ajan tuttuun tapaani blogipostauksia väsäten. Oon käynyt pari kertaa tässä perheessä ja lähtiessään pojan äiti sanoi, että voin syödä kaapista herkkuja, mikä oli musta aika ihanasti ajateltu. Tulin jotenkin superhyvälle mielelle siitä, että muhun suhtaudutaan noin anteliaasti ja vieraanvaraisesti.

Viime aikoina…oon ollut niin stressaantunut tulevaisuudesta, että oon käpertynyt pieneen myttyyn sänkyyn ja uhonnut, etten nouse sieltä koskaan. Stressi tekee musta ihan voimattoman ja mun keho tarvitsee säännöllisen arjen voidakseen hyvin. Tääkin on yksi syy, minkä takia haluaisin jotain pysyvää elämääni, kuten just koulupaikan muutamaksi vuodeksi. 

En osaa päättääettä rakastanko enemmän säästämistä vai uusien vaatteiden ostamista. Ihan todella vaikea valinta, sillä teen molempia aika tasapuolisesti. Tuun hurjan iloiseksi, kun löydän hyvin istuvia ja kauniita vaatteita, mutta samalla vähän inhottaa tuhlata niihin niin paljon rahaa. Mutta on sekin tunne ihana, kun saa säästötilille jonkun isomman summan tavoitteen täyteen. 

Noloa myöntää, muttamulla on tajuttoman huono nimimuisti. Ei siis kannata ottaa henkilökohtaitsesti, jos en muista tietyllä hetkellä jonkun nimeä. Hyvä nimittäin, jos muistan oman perheenjäsenteni nimet. Töissä tää on aika kiusallista, varsinkin päiväkodissa, jos meen sinne yheksi päiväksi sijaistamaan. Itseasiassa siellä on sattunut monta noloa juttua, kun mut on laitettu kuudeksi tunniksi 30 uuden lapsen sekaan ja iltapäivällä jokaisen lapsen äiti on kysellyt, että mitenkäs just heiän lapsella on tänään mennyt. Siinä vaiheessa tekisi mieli sanoa rehellisesti, etten muista nimiä ja kasvoja tosiaankaan yhen päivän jälkeen. 

IMG_7580
Viikko sittenvietin rauhallista sunnuntaita, kävin kotona ja kuuntelin pikkusiskon höpötyksiä. Oon viikonloppuisin niin väsynyt, että haluun silloin viettää rauhallisia ja rentoja hetkiä. Yleensä oon viikonloppusin ihan vaan kotona, kun haluun kerätä voimia seuraavaan viikkoon. 

Kaikista pahinta onistua nälkäisenä bussissa/töissä, jossa ei oo mahdollista syödä mitään. Vatsa kurnii, ajatus ei kulje ja haaveilee vaan ruuasta. Mä tarviin toimiakseni aina ruokaa ja jos yksikin ruokailu jää välistä, niin oon ihan omissa maailmoissani kiukkusena. Silloin ei tosiaankaan kannata istua viereen, eikä varsinkaan ruuan kanssa.

Muistan ikuisestikun sain pari viikkoa sitten uuden auton ja luulin jonkun varastaneen sen mun nenän edestä. En muistanut omaa rekisterikilpeäni ja oon muutenkin maailman surkein tunnistamaan automerkkejä. Olin just tulossa shoppailemasta ja parkkipaikalla näin autoni ja kävelin sinnepäin. Pari metriä ennen näin jonkun kipuavan sinne auton sisälle ja se lähti suoraan mun nenän edestä pois :-D Olin ihan kauhuissani, kunnes tajusin kurkata, että näkyykö etupenkillä mun ostospusseja. Niitä ei näkynyt, joten tajusin, ettei kukaan oo varastanutkaan mun autoani. Hetken päästä löysin sen parin metrin päästä siitä, missä silloin olin… Hyvä, etten kerinnyt pysäyttää sitä autoilijaa, haha.

Salainen taitoni onanalysoida ihmisiä ja heiän käytöstään. Oon ihan mestari tässä, sillä maailma tuntuu paljon turvallisemmalta, jos kaikelle löytyy syynsä. Mun mielestä käytöstavat, vaatetus ja ulkoinen olemus kertoo ihan mielettömän paljon ihmisestä ja hänen luonteeltaan.

Jos saisin yhden toiveen se olisiopiskelupaikan aukeaminen lähiaikoina. Kolmen viikon päästä tulee kirje ensimmäisestä koulusta ja elokuun puolessavälissä selviää toisen koulupaikan tilanne. Jännittää! Wish me luck... 


IMG_7549
Minulla on pakkomielle...mansikoihin, mutta sen varmaan jokainen tätä blogia lukenut tiesikin ;-) En malta oottaa, että kotikotona mansikat on kypsiä ja pääsen keräämään niitä litroittain. Jo pelkästään instagramia seuraamalla hahmottaa, kuinka vakavalla tasolla mun mansikkariippuvuus on.

Päivän paras juttuon se, että meen kohta serkun synttäreille ja nään sukulaisia samalla. Lähiaikoina on paljon juhlia, kun ensin on serkun synttärit, sit mun synttärit, toisen serkun häät, mamman synttärit, pappan synttärit ja lista jatkuis vieläkin pidemmälle. Tykkään paljon käydä juhlissa, vaikka ne oiskin ihan pienimuotoiset.

Söin tänäänmansikkaleivoksia, kinkkupiirakkaa ja suklaata. Tää päivä on mennyt ruokailun osalta ihan pelleilyksi, sillä meillä meni eilen aika myöhään ja tänään en jaksanut väsätä mitään ruokaa. Kinkkupiirakkaa oli jääkaapissa pari pellillistä, joten söin sitä sitten.

Ärsyttävintä on...yksin nukkuminen, huonot yöunet ja väsymys. Terkuin tyttö, joka vietti viime yönsä nukkuen huonosti, yksin ja siitä seuraa nyt aikamoinen väsymys. No, ei anneta sen hidastaa tätä päivää! 

Tekisi mielimennä shoppailemaan, mutta säästölakkoa on vielä kaks viikkoa jäljellä. Oon yrittänyt säästää rahaa Barcelonan shoppailuja varten, sillä siellä on varmasti monta kertaa värikkäämpiä vaatteita kuin täällä. 

Minusta on söpöäkun pienet lapset on puettu söpöihin vaatteisiin. Mä oon ihan heikkona sellasiin kukkapantoihin, joita tyttövauvoilla usein on päässä. En malta oottaa, että saan pukea omaa tyttövauvaani just sellaisiin juttuihin. Ja voin muuten kertoa, että mun tyttövauvani vaatevarasto koostuisi pelkistä mekoista ja hameista! 

Hävettikun meille tuli yllättäen yökylävieras baarista ja jouduin laittamaan hänet nukkumaan meiän kivikovalle sohvalle. Mun on pitänyt ostaa ikuisuuden ajan sellanen täytettävä patja, mutten oo nähnyt sitä tarpeelliseksi ja nyt sitä olisi tarvinnut.

Olenko ainoa, jonka mielestäon ihana tunne päästä aikaisin nukkumaan. Mä rakastan mennä aikaisin nukkumaan ja myös herätä aikaisin, ilman herätyskelloa. Oon sellanen aamuvirkku, että mun ihanteellinen nukkumaanmenoaika on joskus yheksältä. Jos pääsen siihen aikaan nukkumaan, niin seuraava aamu ei voi alkaa huonosti!

6 kommenttia:

  1. oon aina aatellut, että oot melko erityyppinen ihminen kun mä mutta tältä listalta löyty yllättävän paljon juttuja, joihin voin samaistua sataprosenttisesti! kiva postaus :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka luonteet eroaiskin toisistaan, niin usein tällaiset pienet luonteenpiirteet silti yhdistää! Kiitos, tää oli kiva kommentti :-)

      Poista
  2. Siis mikään ei oo kyllä söpömpää kuin vauvojen ja pikkulasten vaatteet :) Mulla on nyt kohta 2-vuotias kummityttö, ja on maailman parasta kun hänelle saa käydä shoppailemassa kaikkea söpöä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tismalleen samaa mieltä :-) Oi vitsit, sä oot onnekas! Mulla on vielä monta vuotta aikaa ennenkuin perheenlisäys tulee ajankohtaiseksi.

      Poista
  3. Ihana kun sä toteutit tän kans, emmä tiedä, mut tää on ollu tosi hauska "haaste" :) Plus vaikutat ihan superihanalta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin tää on poikkeuksellisen kiva haaste. En yleensä oikeen innostu tekemään haastepostauksia, mutta tästä tykkäsin :-) Kiitos kovasti!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)