maanantai 27. kesäkuuta 2016

MISSÄ MUT NÄHDÄÄN SYKSYLLÄ

IMG_0181
IMG_0234
IMG_0191
Mun tulevaisuudensuunnitelmat on pikkuhiljaa alkaneet selviintyä ja ilokseni voin ilmoittaa, että oon niistä ihan superinnoissani! Sain muutama viikko sitten tiedon, että sain opiskelupaikan tapahtumatuottajana, jonka koulutus kestää vuoden. Kauheasti enempää en vielä koulusta tiedä, sillä tähän mennessä oon saanut ainoastaan ilmoituksen, jossa kerrottiin mun päässeen sisään. Koulutus vaikutti kiinnostavalta, sillä siinä opiskellaan erilaisten tapahtumien suunnittelua, budjetointia ja markkinointia. Uskon, että tästä on hurjasti hyötyä tulevaisuudessa, kun opiskelu on niin monipuolista. Vuoden päästä syyskuussa valmistun tästä koulusta ja ajattelin sen jälkeen ettiä töitä tältä alalta. Opiskelijaelämään pääseminen kuulostaa just siltä, mitä mä tarviin tän hetkiseen elämäntilanteeseen. Vihdoin tuntuu siltä, että pääsen elämässäni eteenpäin ja yksi etappi on taas saavutettuna. 

IMG_0233
IMG_0187
IMG_0213
Tän lisäksi mun olisi tarkoitus suorittaa avoimessa ammattikorkeassa ne mua kaikkein eniten kiinnostavimmat opinnot, nimittäin yhteisöpedagogian opintojen ensimmäinen vuosi. Mä oon aina ollut kiinnostunut nuorisotyöstä, mutta jotenkin oon ajatellut, etten palkan takia haluaisi alalle. Kuitenkin, kun oon opiskelujuttuja pohtinut ja miettinyt, niin päätin seurata sydäntäni. Vähän myöhässä tosin, nimittäin en ehtinyt hakea tälle alalle yhteishaussa ja siksi opinnot on avoimen puolella. Meiän kunnassa oli ihan superkiva nuorisotyöntekijä, kun olin yläasteella ja pakko sanoa, että hän inspiroi mua hakemaan tälle alalle. Hän oli niin sympaattinen, ymmärtäväinen sekä idearikas, että halusin olla isona samanlainen. Tunnen sopivani alalle hyvin ja siksi vähän harmittaa, etten tajunnut jo aiemmin tarttua härkää sarvista ja opiskella kiinnostavinta alaa. Turha sitä on kuitenkaan surkutella, kun syksyllä starttaa opiskelu mieleisessäni paikassa! Mun tavoitteena on siis opiskella 60 opintopistettä yhteisöpedagogiaa vuodessa, jotta pääsisin väylän kautta suoraan sisään varsinaseksi opiskelijaksi, enkä joutuisi enää käymään opintoja avoimen puolella. Eihän se opiskelu periaatteessa muuten eroa tutkinto-opiskelijasta, paitsi että maksan joka kuukausi opiskelemisesta. Muuten opiskelu olisi ilmaista, mutta koen kyllä kannattavaksi laittaa ne muutamat tonnit tähän ja valmistua vuoden etuajassa. Alkaispa tää koulu jo, en malta odottaa syyskuuhun!

IMG_0200
IMG_0230
Syksyllä mulla on kuukauden kesäloma ja haluaisin kovasti lopettaa välivuoteni jollain mielettömällä tavalla. Koen, että sen on pakko olla kohtaloa, kun mun töiden loppumisen ja opiskelujen alkamisen välillä on niin pitkä aika ;-) Siksi haluun tehdä silloin jotain unohtumatonta, kun oon vielä vapaana arjen kiireistä. Oon kovasti miettinyt jotain oikeen extremeä ja jännittävää, jolla voisin kruunata opiskelujen alkamisen. Suunnitelmissa on ollut tehdä pidempää reissua ulkomaille, mutta kaikki on vielä aika avoinna! Lähiaikoina pitäisi kuitenkin tehdä päätöksiä ja tuun ehdottomasti kertomaan niistä enemmän, kun ne on ajankohtaisia ja oon saanut kalenterin sivuille jännittäviä hetkiä. Tuntuu, että kaikki palaset loksahtaisi paikoilleen. Vitsit, miten innoissaan ja onnellinen voi olla  

8 kommenttia:

  1. Kivoja suunnitelmia sulla! :-) Ja ihana tuo punainen mekko, mistä se on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, se on Barcelonan Forever21:sta :-)

      Poista
  2. Onnittelut opiskelujutuista!:) Ihania kuvia ja aivan ihastuttava ja rento blogi sulla! Saat uuden lukijan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, ihana kuulla! Tervetuloa mukaan :-)

      Poista
  3. Mitä kautta tai mihin kouluun menet opiskelemaan tapahtumantuottajaksi? Kiinnostaisi itseäkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Löysin ton koulun netin kautta ja suoritan sen Turun AKK:ssa :-)

      Poista
  4. Paljon onnea opiskelupaikasta ja tuo ala kuulostaa mielenkiintoiselta, sekä jos koulutus kuulostaa sopivan pituiselta meikälaisen korvaan! :D Olen nimittäin sellainen, että en pystyisi millään istumaan pitkiä aikoja koulussa.. 3-5vuotta tuntuu hemmetin ahdistavalta haha :D PS. IHANIA kuvia, niin aitoja ja erilaisia <3

    VastaaPoista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)