maanantai 4. heinäkuuta 2016

HETKESSÄ ELÄMINEN

IMG_0556
IMG_0511
IMG_0579
Mä oon luonteeltani spontaani, mutta rakastan ihan mielettömästi suunnitella tulevaisuutta, uusia reissuja ja hauskoja juttuja. Haluun mennä elämässäni kokoajan eteenpäin, saavuttaa asioita ja kokea uusia elämyksiä. Jotenkin oon aina yhdistänyt näihin kaikkiin sanoihin onnellisuuden ja ajatellut, että ilman jatkuvaa menestymistä ei voi saavuttaa onnea. Mulla on jo vuosia ollut aina joku tietty tavoite, jota kohti ponnistelen, ja kun se on saavutettu, niin asetan uuden tavoitteen. Mä haluan lähitulevaisuudessani olevan aina jotain siistiä ja mieletöntä. Ennenkaikkea jotain, mitä odottaa. Voisin jopa sanoa, että se on mun elämäni suola ja piirre, joka kuvaa mua ehkä kaikkein eniten. Oon ikuinen suunnittelija sekä haaveilija, mutta myös määrätietoinen. Tunnen oloni levottomaksi, jos mulla ei oo arjessa minkäänlaista juttua, jota odottaisin. Silloin arki tuntuu junnaavan paikoillaan ja ajattelen, etten koskaan pääse paikoiltani mihinkään. 

IMG_0512
IMG_0545
IMG_0578
Koko elämäni ajan oon kiirehtinyt, yrittänyt kokea mahdollisimman paljon ja elänyt ikäänkuin pikakelauksella. En tiedä pelkäänkö mä sitä, että jonain päivänä oon liian vanha tekemään hölmöjä juttuja vai sitä tunnetta, etten olisi saavuttanut elämässäni mitään? Rehellisesti sanottuna veikkaan jälkimmäistä. Yksi mun isoimmista peloista on se, että olisin täysin merkityksetön ja en olisi päässyt elämässäni ollenkaan eteenpäin. Vaikeaa sanoa, että miksi ajattelen näin, kun oon täysin samassa elämäntilanteessa ikäisteni kanssa, enkä todellakaan jäljessä mistään. Oon luonteeltani malttamaton ja haluaisin kaiken tapahtuvan heti, tällä nimenomaisella sekunnilla. Levottomuus katoaa heti, kun saan taas merkitä kalenteriin uuden hauskan asian ja tunnen mielen rentoutuvan. Oon kuitenkin huomannut, että elän pitkällä tulevaisuudessa, enkä niin paljoa tässä hetkessä kuin mun pitäisi. Asia harmittaa mua ihan mielettömästi, sillä poikaystäväkin välillä muistuttelee mua pysähtymään ja nauttimaan näistä sekunneista, just nyt ja tässä. 

IMG_0510
IMG_0575
IMG_0569
IMG_0522
IMG_0517
Haluunkin oppia olemaan enemmän läsnä, menemään vielä reilusti ulos mukavuusalueeltani ja muistaa elää arjen keskelläkin täysillä. Se unohtuu multa ihan liian usein. Liian monta kertaa tulee kuunneltua omaa väsynyttä fiilistä, joka haluaisi pysytellä sängyssä päivästä toiseen. Tai ajateltua, että olisi jostain syystä pakko hamstrata työvuoroja superpaljon, voidakseen ostaa jotain kalliimpaa. Joskus voisi ihan vaan hengähtää, nousta sängystä ylös ja tehdä jotain erikoista. Ja ihan vaan sen kunniaksi, että on arkipäivä. Tän asian kanssa mulla on vielä paljon opittavaa, sillä oon ajatusmaailmaltani niin "kaikki tai ei mitään"- tyyppi. Joinain päivinä en nouse sängystä koko päivänä ja toisena päivänä oon kiipeämässä Balin vuorilla. Kultainen keskitie olisi ehkä se tavoitteellisempi vaihtoehto, jota pitkin olisi hyvä kävellä. 

4 kommenttia:

  1. Mä niin tiedän tuon tunteen. Mä elän myös ihan liikaa siinä tulevassa. Aina pitää olla joku juttu mitä odottaa tulevaisuudessa :) Se on vaan totta, että se auttaa jaksamaan paremmin arjessa kun on vaikka lomamatka varattuna ensi kuulle! Osaan nykyään nauttia enemmän juuri tästä hetkestä, mutta jotenkin mullakin on ollut kamala kiire elää. Valmistua, matkustella ja näin. Ehkä me ollaan niitä ihmisiä jotka ajattelee, että jokainen päivä voi olla viimeinen? Siksi niin kova kiire elää. Tää oli todella hyvä postaus, samaistuin kaikkeen! :) Ps. Tuo raitamekko on aivan ihana sun päällä ja tuo punainen huulipuna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helpottavaa kuulla, etten oo ainut tulevaisuudessa eläjä. Oot oikeessa, se saattaa olla mahdollista! Kiitos paljon, kiva kuulla muidenkin fiiliksiä tästä asiasta :-)

      Poista
  2. Hei toi mekko on aivan ihana, just sun tyylinen! Ja hyvää pohdintaa, ihana kun kirjoittelet ain välillä tällasiskin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, ihana kuulla! Mietin ton mekon ostoa aika pitkään, koska se ei ollut ihan niin naisellinen kuin oon tottunut käyttämään :-D Onneksi ostin sen, sillä se on ihan sairaan helppo ja hyvä päällä.

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)