maanantai 18. heinäkuuta 2016

MÄ HALUUN NÄHDÄ MAAILMAA

Innostuin kunnolla matkustamisesta sen jälkeen, kun täytin 18-vuotta ja sitä kautta matkustusmahdollisuudet monipuolistui. Kaukokohteet kiehtoo kaikista eniten ja kun postausta matkustamiseen liittyen on toivottu pariin kertaan, niin listasin alapuolella sellaiset paikat, joissa haluun käydä. Tän tekemiseen meni aika monta tuntia, mutta onpahan nyt ihan konkreettinen lista, josta voin rastittaa kohteita nähdyksi. Kuukauden sisällä tulee toteutumaan yksi näistä paikoista! Mutta mennään asiaan ja katttomaan, että millaiset kulttuurit hiekkarannat mua kiinnostaa. 

PicMonkey Collage
Australiaan oon aina haaveillut tekeväni kuukauden reissun, jonka aikana kiertäisin suurimmat paikat läpi. Siellä on niin erilainen fiilis, etten haluaisi viipyä vain viikkoa tai kahta. Mua on jarruttanut hieman korkea hintataso, joten reissua varten pitäisi olla paljon rahaa säästössä. Australiassa kiinnostaa rento ja mielettömän kiinnostava kulttuuri, jollaista ei Suomesta tunnu löytyvän. Erityisesti haluaisin nähä Fraser Islandin, Byron Bayn, Kangaroo Islandin ja Whitehaven Beach Whitsundaysin.

PicMonkey Collage
Uudessa Seelannissa haluun myös käydä muutaman viikon reissulla, jotta ehtisin nähdä siellä vallitsevan fiiliksen. Lisäksi siellä mua kiinnostaa Kiiltomatoluola. Vaikken ookaan mikään matojen parhain ystävä, niin toi paikka kiinnostaa. Voiskin sanoa, että oon kiinnostunut kaikesta, mikä hehkuu ja kimmeltää :-D


PicMonkey Collage
Näistä kahdesta edellisestä paikasta voidaankin todeta, että koko Oseania kiinnostaa mua ihan mielettömästi! Fiji, Tonga, Tahiti, Cookinsaaret...

PicMonkey Collage
Marokkoon ja Keniaan haluaisin mennä poikaystävän kanssa, sillä naispuolisena en ehkä uskaltaisi liikkua tuolla yksikseni. 

PicMonkey Collage
Toki haluaisin myös kiertää Amerikkaa ja käydä ainakin Miamissa, Las Vegasissa, Texasissa, Los Angelesissa, Mexicossa ja lista vois jatkua vaan… Mä oon ihan hulluna huvipuistoihin ja RAKASTAN korkeita paikkoja sekä sellasta extremeä. Siksi haluun ehottomasti käydä Los Angelesin Six Flags- huvipuistossa, jos Losiin joku päivä pääsen! 

PicMonkey Collage
Siis kuinka siistiä olisi ottaa blogikuvat Salar-suolajärvessä Boliviassa! Järvi heijastaa niin paljon, että taivas näkyy kirkkaana vedessä, mikä on ihan mielettömän epäaidon näköistä. 

PicMonkey Collage
Red Flute Caves Kiinassa on myös ehdottomasti mun käymislistallani. Wow! Ilman kameraa en tonne kyllä lähtisi seikkailemaan, sillä harmittaisi ihan älyttömästi, jos tollasta maisemaa ei saisi ikuistettua.

PicMonkey Collage
Vaadon Saarilla Malediiveillä on järvi, jossa on niin paljon mikrobeja, että ne hehkuu pimeässä "tähtinä". Noi luksussaaret on ollut mulla jo ennestään unelmissa ja tän tiedon jälkeen vielä entistä enemmän! 

PicMonkey Collage
Euroopan maista mua kiinnostaa Ranska, Italia, Portugali, Kroatia, Kypros, Alankomaat ja Islanti. Erityisesti jälkimmäisen maan Kristalliluola, voi apua noita maisemia... Pariisissa en oo koskaan käynyt, vaikka oon sinne jo kauan halunnut. Italiassa haluaisin käydä Venetsiassa kondoliajelulla ja Roomassa syömässä. 

PicMonkey Collage
Pamukkalen kuumat lähteet sijaitsee Turkissa ja näyttää ihan jäältä, vaikka todellisuudessa siellä ei oo ollenkaan kylmä. Turkki ei muuten kiinnosta ollenkaan, mut just tää paikka vetää puoleensa.

PicMonkey Collage
Karibian saarihyppely on pakko toteuttaa lähivuosina, kun vaan saan rahat kasaan. Jamaika, Kuuba, Barbados, Dominikaaninen tasavalta, Puerto Rico and the list goes on... ;-) Tää on itseasiassa yksi kärkilistassa mun matkustushaaveissa. 

PicMonkey Collage
Mauritius, Seychellit ja Madagascar olis aika ihania hääkohteita. Oon googlaillut paljon kuvia näistä kohteista ja mun into kasvaa entisestään, mitä enemmän selailen nettiä. Lisäksi ois aika hauska sanoa, että joo, oon menossa Madagascarille parin viikon päästä - kuinkakohan moni uskoisi? :-D

PicMonkey Collage
Malesiassa & Langkawissa seikkaileminen meinasi toteutua itseasiassa nyt syksyllä, kunnes huomasin siellä olevan silloin sadekausi ja suunnitelmat meni jäihin. Langkawista oon muutenkin kuullut paljon hyvää ja Malesia on ollut jo kauan reppureissaajien suosikkimaita. 

PicMonkey Collage
Filippiinit, voi vitsit... Tätäkin suunnitelmaa varjostaa pitkät sadekaudet ja taifuunit, mutta vielä jonain päivänä mä otan lennot sinne suuntaan, kun ei oo sadekautta näkyvissä. Sen kokeneena voin nimittäin sanoa, ettei enää ikinä. 

PicMonkey Collage
Hawaii on aika monen haavelistalla ja siellä olisi kiva käydä tulevaisuudessa. Lentoja sinne saa halvalla, mut hotellit maksaa maltaita.

4 kommenttia:

  1. Voi vitsit oon kyllä joka kerta niin kikseissä, kun sulta on ilmestynyt postaus ja kun niitä tulee niin usein! Ei meinaa pysyä edes mukana, mut onpahan aina kerroilla enemmän luettavaa haha ;D

    Mut vitsit, mulla on ollut suurin osa näistä kanssa omalla haavelistalla ja sainpas pari lisääkin - esimerkiks toi Salar-suolajärvi, huhhuh! Vaikka en ookkaan (vielä) päässyt kauheesti matkustelemaan, niin koen sen silti mielettömän avartavana juttuna ja todellakin tuun tulevaisuudessa matkustamaan aina mahdollisuuden tullen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi vitsit, tästä kommentista tuli niin kiitollinen fiilis, sillä oon yrittänyt saada paljon postauksia julkaistua keväästä lähtien :-) Ihana siis kuulla, että oot huomannut muutoksen ja tykännyt siitä! Näistä monet on sellaisia peruskohteita, mutta pitkän mietinnän tuloksena sain tähän listattua myös sellaisia kohteita, jotka on suurimmalta osalta vähän pimennossa, kuten just toi Salar-järvi. Matkustaminen on kyllä yksi niistä jutuista, joihin kannattaa satsata rahaa, sillä se antaa niin paljon. Toivottavasti pääset reissailemaan, kun sellainen tilanne osuu kohdalle :-)

      Poista
  2. Tätä postausta lukiessa tuli olo, että haluan myös päästä käymään näissä kaikissa paikoissa! Jossain vaiheessa en oikein välittänyt matkustamisesta mutta nykyisin mulla on juurikin sellainen fiilis, että haluan myös nähdä maailmaa :)) Onneksi tässä on vielä elämä edessä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, jos sain innostettua! Inspiroivinta on se, että koko elämä on edessä ja maailmasta ei koskaan tuu loppumaan paikat kesken :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)