keskiviikko 3. elokuuta 2016

KAHDEN VUODEN KOKEMUS MACBOOKISTA

IMG_2167
IMG_2152
Sain Macbookin kaksi ja puoli vuotta sitten, kun en enää suostunut miettimäänkään muiden koneiden ostamista, kun elämäni toinen läppäri hajosi parin vuoden sisässä. Olin kuullut tästä koneesta paljon hyvää ja päätökseen vaikutti myös se, että monilla muillakin bloggaajilla oli kyseinen kone. Teen ihan superpaljon blogijuttuja koneella, muokkaan kuvia, etin tietoa netistä, surffaan viihdesivustoilla ja hyödynnän tätä koulujutuissa. Halusin, ettei kone jäisi lataamaan, vaan se olisi kuukausienkin päästä yhtä nopea kuin ostohetkellä. Isona plussana oli se, että sen pystyi synkronoimaan kätevästi iPhonen kanssa (josta lempparein juttu on ehdottomasti se, kun voin lähettää koneen kautta viestejä muitten puhelimiin). Lisäksi tää oli kivannäköinen, joten olin jo tarpeeksi perustellut itelleni, että miksi tarvitsisin just Macbookin. Yhtenä päivänä marssin kauppaan ja laitoin tonnin uuteen koneeseen. Sen päivän jälkeen oon ollut niin tyytyväinen, että laitoin tähän pienen omaisuuden, sillä tää on yhä maailman parhain kone. Kahden ja puolen vuodenkin jälkeen tää on yhtä nopea kuin ostaessa, vaaleus miellyttää mun silmää edelleen ja löydän vieläkin tästä superkäteviä sovelluksia päivittäin. Moniin työ- ja opiskelujuttuihin oon käyttänyt tätä, hyödynsin valmiit CV-pohjat ja sähköiset allekirjoitusmahdollisuudet. Hävettää edes myöntää, mut työpäivänä saatan olla koneella vähintään sen kuus tuntia ja vapaapäivinä vielä enemmän. Poikaystävän mukaan oon täysin tietokoneaddikti, mutta kun sen avulla voin tehdä niin paljon tulevaisuuteni eteen.

Ainoana miinuksena voisin sanoa sen, että akun kesto on hiukan huonompi kuin aluksi. En muista, että kestikö tää aluksi 7h ilman latausta ja tällä hetkellä varmaan 5h? En koe sitä kuitenkaan isoksi jutuksi, sillä ei mikään akku kestä uudenveroisena montaa vuotta. Rehellisesti sanottaessa en haluu kuvitella sitä päivää, jos mun kone joskus kuolee vanhuuteen. Sitten marssisin kyllä samantien ostamaan uuden samanlaisen, sillä Macbookia ei voita mikään! 

Jos siellä mietitte, että kannattaako ostaa tää koneeksi, niin ehdottomasti. Voin käsi sydämellä sanoa, että kannattaa.

6 kommenttia:

  1. Mulla on jotenkin antipatioita Macia kohtaan, en vaan tykkää siitä käyttöjärjestelmästä :D Siis nättihän toi kone on jos konetta nätiks voi sanoa, sama kuin se on tosi kevyt ja helppo ottaa mukaan. Kuitenkin oon niin windowsiin tottunut ettei vaan onnistuis varmaan tollasen käyttö :D Mut ihana lukee arvostelua tästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, aijaa! Musta taas Windows oli paljon monimutkaisempi, kun Macbookissa samat toiminnot on paljon helppokäyttöisempiä :-D Kiva kuitenkin kuulla, että tykkäsit postauksesta.

      Poista
  2. Maailman paras läppäri, en tiedä parempaa! Itsellänikin ollut jo 3 vuotta ja toimii kuin unelma. En myöskään pysty enää vaihtaa toiseen merkkiin, Apple on ainut ja oikea ;) <3

    https://by-rosejuliet.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon täysin samaa mieltä, sillä kaikki muut koneet on olleet tässä ajassa jo ihan käyttökelvottomia, mut tää pelittää vielä uudenveroisesti :-)

      Poista
  3. Ihana kuulla, että Macit pelittää kuin unelma vielä parin vuoden päästäkin! Itse ostin Macbookin lokakuussa ja eihän tää vielä oo huonontunut tai hidastunut yhtään! Ihan unelmakone! Ennen mulla on ollut Windows-koneita, mut tää on kyllä niin ihana... Tottakai hintakin on semmonen, että tältä odottaa huippusuoritusta, eli onhan tätä vähän vaikea verrata mun entiseen 400 euron pc-klönttiin. :--D

    https://olderthanyesterday.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ne on oikeesti hyviä ja pitkäikäisempiä kuin Windowsit :-) En voi muuta kuin suositella tätä konetta, sillä ei oo mitään järkeä ostaa uutta konetta parin vuoden välein.

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)