maanantai 22. elokuuta 2016

SEIKKAILIJALUONNE

IMG_1172
IMG_1173
IMG_1186
IMG_1187
IMG_1189
Mä muistan mun nuoruudesta sen, miten paljon tykkäsin seikkailla ja kokea uusia asioita. Sellasia asioita, jotka ei oo arkipäiväsiä ja joista on hauska kertoa muille. Kun täytin 18-vuotta, niin me päädyttiin tuntemattoman asuntoon keskelle Turun keskustaa ja jouduttiin pakenemaan sieltä kerrostalon kattoa pitkin alas baari-illan jälkeen. Muistan, kuinka istuttiin keskellä yötä poikaystävän kanssa sylikkäin tiellä, ainoastaan peitto meiän ympärillä. Käytiin usein kavereitten kanssa mun skootterilla ties missä, vaikka mä en todellakaan osannut tankata sitä. Luotin aina siihen, että kyllä joku auttaisi pääsemään takaisin kotiin. Huvipuistossa mä oon se, joka haluaa päästä kaikista hurjimpaan ja korkeimpaan laitteeseen - ja se, jonka suusta kuuluu naurua, kun Särkkiksen laitteet on liian nynnyjä mulle. Haluun kokea jotain vielä jännittävämpää ja älyttömämpää. Oon aina keksinyt uuden suunnitelman, kun oon saavuttanut yhden tavoitteen. Sanoisin, että mun elämän juju on ollut siinä, kun oon listannut itelleni uusia tavoitteita ja mahdollisuuksia paperille. Valitsen aina kahdesta vaihtoehdosta sen hurjemman ja harvoin pysyn tutussa ja turvallisessa. Haluun jatkuvia muutoksia arkeeni, sillä kyllästyn nopeesti siihen, jos elämä käy liian yksitoikkoiseksi. Puhuttiin yks ilta poikaystävän kanssa asioista, joita arvostetaan toisissamme. Ensimmäisenä sain kuulla, että hän arvostaa mun määrätietoisuutta, kokeilunhaluisuutta ja menestystä. Joonas sanoi myös tietäneensä aina, että mä pärjään elämässäni ja luon itelleni jotain suurta ympärilleni. Oon sen mielestä menestyjäluonne. Mä taas en ollut varsinaisesti ajatellut noin, joten nää ajatukset tuli vähän yllätyksenä. Puhuttiin enemmän asiasta ja ymmärsin ehkä vähän enemmän häntä. Mut mä koen enemmän niin, että mun seikkailunhaluisen luonteen vuoksi oon ajautunut moniin upeisiin mahdollisuuksiin. Enkä niin, että mä varsinaisesti olisin mikään varsinainen tehomimmi. Näitä fiiliksiä on vaikeeta selittää, mutta musta oli hassua, miten korkeet odotukset toisella on mua kohtaan.  Mun ajatusmaailma on enemmänkin sellainen, että ottamalla hyppyjä tuntemattomaan saattaa tulla luoneeksi jotain suurempaa. Ja just sellainen mä oon: oon aina toinen jalka valmiina uusille kokemuksille. Seikkalunjanoinen tyttö.

10 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen postaus :) Ehkäpä juurikin sun seikkailunhaluisuus onkin syy menestymiseen ja uusiin ihmeellisiin kokemuksiin. Heittäytyminen uusiin asioihin yleensä kuuluukin menestyjän piirteisiin :) Itse olen välillä liian mukavuudenhaluinen lähteäkseni oman turva-alueen ulkopuolelle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva saada palautetta postauksesta, kiitos :-) Niin, sekin voi olla syynä, en ollut aiemmin edes ajatellut asiaa!

      Poista
  2. Oliko Barcelonassa sun mielestä hyvät mahdollisuudet shoppailuun? Muistatko yleisesti hintoja siellä? Kovasti houkuttaa lähteä sinne kun en ole siellä käynyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin Barcelonan shoppailusta paljon etukäteen netissä ja lähestulkoon kaikki kehui, että ne shoppailumahdollisuudet on mielettömät. Mun mielestä ne ei kuitenkaan olleet kovin hyvät, sillä Stradivariusta, Bershkaa ja Pull&Bearia oli jokaisella kadulla - ja niissä oli melkein samat valikoimat. Oon yleensä tykännyt noista kaupoista tosi paljon, mut Barcelonassa en ostanut niistä mitään, sillä kaikki vaatteet oli jotenkin rähjäisiä ja värivalikoima vaihteli harmaasta valkoiseen... Mun lempparikauppaa Forever21 oli ainoastaan yhdessä kauppakeskuksessa ja se oli tosi kaukana keskustasta, vaikkakin ehdottomasti käymisen arvoinen. Topshop oli keskustassa ja siitä tykkäsin myös paljon, mut muuten en osaisi ehkä suositella vaatekauppoja sieltä :-D Noissa espanjalaisissa ketjuliikkeissä vaatteet oli noin 5€-10€ Suomea halvempia, mut muut oli tismalleen samoissa hinnoissa meiän vaatekauppojen kanssa. Kivaa reissua kuitenkin, jos sinne oot menossa ja voihan olla, ettei meiän shoppailumaku vaan osu ihan yhteen ja sä saattaisitkin löytää sieltä vaikka ja mitä kivaa!

      Poista
  3. Oi että kuin ihana postaus <3 mielenkiintonen ja vähän normista poikkeava :) tykkäsin! Tunnistan itessänikin vähän samoja seikkailunhaluisuuden piirteitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :-) Yritän saada näistä maanantaipostauksista aina vähän syvällisempiä. Toihan on vaan hyvä juttu, tulevia seikkailuja sit vaan suunnittelemaan!

      Poista
  4. Olipa hyvin kirjoitettu postaus ja mielenkiintoinen!:) Itse taas Oon vähän turhankin Nynny ja ujo että tarvitsisi tuollaista Sun kaltaista asennetta vähän enemmän!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Siitä askel kerrallaan kohti uusia haasteita, niin eiköhän jotain kivaa tapahdu!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)