lauantai 13. elokuuta 2016

VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ

IMG_2182
IMG_2255
IMG_2220
IMG_2247
Kun mä päädyin vitsillä hakemaani työpaikkaan, seisoin ensimmäiset päivät vähän varpaillani. Pelkäsin, että uudessa työpaikassa tapahtuisi taas jotain lainvastaista, kuten edellisissäni. Meni kauan, että opin rentoutumaan siellä ja luottamaan, ettei kaikki työpaikat oo tuhoon tuomittuja. Oltiin jo etukäteen tehty mulle määräaikainen soppari, sillä en halunnut joutua irtisanoutumaan, jos kaikki ei menisikään hyvin. Parin viikon jälkeen uskalsin kuitenkin hengähtää ja todeta, että viihdyn siellä hyvin. Työpäivät meni ihan hujauksessa ohi ja en valittanut ikinä, etten olisi jaksanut mennä töihin. Mulla oli oikeesti kivaa ja sain miettiä paljon omaa elämäntilannettani. Tutustuin yhteen työkaveriini paremmin ja naurettiin välillä vatsat kippurassa, kun töissä sattuu aina niin paljon kaikenlaista. Asiakkaiden kanssa tuli lähes päivittäin jotain huvittavia tilanteita, eikä yksikään päivä ollut samanlainen. Olin järjettömän surullinen, kun tajusin pikkuhiljaa, että mun työpäivät alkaa käydä vähiin. Yhtäkkiä niitä olikin jäljellä pyöreät nolla ja enää ootellaan ensi viikon lopputiliä. Oon nyt kuukauden ilman töitä ja lähen reissailemaan parin viikon päästä kahdeksi viikoksi. Tuntuu ihan hassulta, ettei mulla oo enää paikkaa, johon mennä päivittäin. 

Nyt mä huilaan muutaman kuukauden, totuttaudun arkeen ja alan lokakuussa hakemaan töitä opiskelujen ohelle. Toivon, että silloin mulle aukeisi uudet mahdollisuudet työelämässä ja mut nähtäisiin jossain kaupan alalla! Se jää kuitenkin nähtäväksi, että onko kyseisellä alalla edes vapaita paikkoja silloin, kun aloitan työnhaun. 

7 kommenttia:

  1. Ihania kuvia jälleen ♥ Tutusta ja turvallisesta työpaikasta on kyllä haikea luopua, mutta pääsetpä hieman lomailemaan vielä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Joo, mulla on tässä lomalla niin paljon tehtävää, että tuli kyllä hyvään saumaan tää - vaikka omalla tavallaan harmittaakin, ettei palkkaa tuu enää! Syksymmällä aion siirtyä kokonaan uusien haasteiden pariin, joten tää on hyvä hengähdystauko ja lopetus aiemmille duunijutuille. Oon jo pitkään nimittäin kokenut, että uudet työtuulet tekee tulojaan ;-)

      Poista
  2. Tosi hienoja kuvia, kuten yleensäkin, mutta niitä on vähän ärsyttävä katsoa kun ne on niin suuria.. Aina joudun pienentämään sivua ihan mielettömästi, että näkis kuvat kunnolla.. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootko se sama anonyymi, joka tuli tästä aiheesta aiemminkin sanomaan? Jos oot nimittäin eri, niin millä laitteella (ja merkillä) katot näitä postauksia? :-) Mulla on Applen laitteet ja niilltä katsottuna ulkoasu sekä kuva on just hyvän leveitä. Poikaystävänkään laitteissa ei oo koskaan tullut ongelmaa, että kuva olisi liian leveä. Sellainen kysymys vielä, että luetko tätä blogia internet- vai mobiiliversiossa? Harmi nimittäin, jos ne näkyy sun laitteella ikävästi!

      Poista
    2. Itselläni ei oo applen laitteita, oon lukenut blogiasi hp:lla ja puhelimella. Puhelimessa toimii mainiosti, koska se näkyy mobiiliversiona!

      Poista
    3. Höh, harmi! Voi olla, että sun koneessa on laitettu asetuksista eri leveys nettisivuihin kuin mulla. Mun tietääkseni se riippuu osittain koneesta, mut siihen pystyy myös osittain vaikuttamaan ite :-) Jos tää sama ongelma ois useammalla, niin korjaisin ehdottomasti asian, mut veikkaan tän olevan sun koneesta kiinni. Kiva kuitenkin, kun tulit sanomaan, sillä ikinä ei tiedä onko ongelma vaan yhdellä vai useammalla tyypillä! Voin yrittää mennä lähiaikoina mun blogiin jonkun toisen laitteen kautta ja kattoa, että näkyykö siinä sun mainitsemaa ongelmaa.

      Poista
    4. Hyvä, että kuuntelet aina kun lukijoilla on asiaa! :) Jep, pitää selvittää onko sitten minun koneessa joku asetus vinksallaan. :)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)