perjantai 23. syyskuuta 2016

HARMAAN ERI SÄVYISSÄ

IMG_5117
IMG_5143
IMG_5077
IMG_5091
IMG_5122
IMG_5161
IMG_5129
asukuvia
Mä oon jostain syystä aina ajatellut, että harmaa olisi äärettömän tylsä väri vaatekaapissa. Aiemmin mulla on ollut yks harmaa vaate ja sitäkin käytin vain ääritilanteissa, kun ei ollut mitään muuta päällepantavaa. Jenkeissä nappasin kuitenkin sovituskoppiin mukaan monia vaatteita, jotka ei olleet mun tyylisiä ja parit niistä oli juurikin tän asun molemmat osat. Ostin nää eri reissuilla, mut kotona huomasin, että ne näyttikin tosi kivoilta yhdessä! Tän asun kanssa mun oli tosi hyvä olla ja se tuntui heti omalta. Laitoin sen itseasiassa päälle vielä seuraavanakin päivänä, kun oltiin menossa ulos viihteelle. En tiedä mikä mun järkkäriä vaivaa, mut nää kuvat on tosi usvaisia ja jollain tavalla sumuisia? Pistin äsken vakuutusyhtiöön viestiä, että mitä mä teen kameran kanssa. He vastas jo seuraavana päivänä, että laittaa puoli tonnia tilille uuden ostoa varten (apua, luulin summaa paljonpaljon pienemmäksi). Luojan kiitos mä oon kuuliaisesti maksanut ne muutamat sataset vakuutuksista kiltisti joka vuosi, kun siitä hyödyin nyt näin paljon! Selasin äsken uusia järkkäreitä ja uudessa kamerassa haluun ehottomasti olevan mahollisimman monta tarkennuspistettä ja sitten wifi-toiminnon. Reissaan niin paljon, että on ärsyttävää oottaa aina kotiin asti, että saan lisättyä järkkärikuvia puhelimeen. En vaan yhtään tiiä, että mikä olis hyvä, kun jokaisessa on jokin vika. Oon nyt kattonut Canonilta 750D, 70D, 7D ja 6D:tä. Vertailin niitä yhtenä iltana kunnolla toisiinsa, mut mitään todella suuria eroja kolmessa ensimmäisessä ei oikeestaan ollut, paitsi hinnassa. Joten, jos siellä on joku kyseisten kameroiden omistaja, niin tuu ihmeessä kertomaan mielipidettä! Oon niin innoissani, sillä mun vanha kamera on tosiaan viisi vuotta vanha ja se on aika ikäloppu noihin markkinoilla oleviin verrattuna :-D 

2 kommenttia:

  1. Heii semmonen vinkki, että kannattaa mieluummin panostaa johonkin laadukkaampaan objektiiviin kuin runkoon, koska se on loppujen lopuks se, joka vaikuttaa eniten kuvien lopputulokseen. Sillä vaikka oliskin se kallein mahdollinen runko, mutta huono objektiivi, niin se lopputulos ei tuu olemaan välttämättä niin hyvä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tiesinkin ton :-) Ostin pari vuotta sit 50mm 1.4 - objektiivin, mikä on ihan superhyvä, joten vika on tällä kertaa järkkärissä. Mut kiitti kuitenkin vinkistä!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)