maanantai 26. syyskuuta 2016

KUULUMISIA

IMG_5865
Molemmat koulut on nyt startanneet kunnolla, ja uskallan jo kertoa enemmän fiiliksistäni niissä opiskelemisesta. Tapahtumatuottajan opinnot on vielä aika rentoja ja mun lisäkseni siellä on neljä superkivaa tyttöä (terkkuja vaan, jos satutte lukemaan tätä!). Näitten tyttöjen takia toivoisin, että koulua olisi useemmin, sillä meillä tuntuu synkkaavan tosi hyvin. Ollaan meiän luokan nuorimmat ja oli ihan mieletön tuuri, että tullaan niin kivasti toimeen. Aateltiin itseasiassa nähdä ihan vapaa-ajallakin, sillä nähdään ainoastaan kolmesti kuukaudessa koulussa. Yhteisöpedagogian opinnot on puolestaan olleet järjettömän haastavia, sillä oon ollut ihan pihalla uusista jäsentelyistä esseistä, sillä kukaan ei luonnollisesti opeta niitä etäopiskelijoille. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että saan lähiaikoina ensimmäisen opintojaksoni valmiiksi (oli jo aikakin, kirjottelin nimittäin viikon yhtä 15- sivuista esseetä ja meinasi mennä hermot, kun en ymmärtänyt sen ideaa...). Vaikken käy missään töissä, niin yhteisöpedagogian opinnoissa on niin paljon tehtävää, että mun päivät on jo sen ansiosta ihan täysiä. 

IMG_5866
Mun aikatauluun ei millään mahtuisi töitä, mutten rehellisesti sanottuna osaa olla, kun en saa mistään rahaa. Haluun, että mulle tulisi kuukausittain rahasumma, jonka voisin laittaa säästöön, mutta tällä hetkellä elän pelkillä säästöilläni. Lisäksi kulutan rahaa ihan yhtä paljon kuin ennen opiskelijaelämääkin, enkä haluu yksinkertaisesti elää pienemmällä määrällä rahaa. Terkuin tyttö, joka tuli Losista ja seuraavana päivänä laitto just menemään monen sadan euron nettitilauksen vaatekauppaan... Haluun panostaa mun tyyliin, käydä syömässä ulkona ja pukeutua sellaisiin vaatteisiin, kun haluan. Oon ettimässä töitä tähän rankkaan elämäntilanteeseen, mut kriteerit on nyt aika korkeella, sillä työn on oltava kaupan alalta. Haluun uutta kokemusta ja haastetta, joten mä oon nyt ilman töitä siihen asti, että miljoonan vuoden päästä nettiin tulee ilmoitus vapaasta työpaikasta. Isona haaveena on ollut vaatekaupassa työskenteleminen, mut avoimia työpaikkoja ei vapaudu todellisuudessa koskaan, joten mikä tahansa muukin myyjän työ käy hyvin. Lähikauppoihin oon vienyt pari avointa hakemusta, vaikkei siellä oo ollut edes työpaikkailmoitusta auki, mut haluisin vaan kovasti saada jalan oven väliin. 

Muuten mun elämässä ei kauheesti muuta erikoista oo, arki rullaa eteenpäin ja kohta ollaan jo joulussa. Sitä ennen on mun elämäni ensimmäinen blogitapahtuma Helsingissä, valokarnevaalit, yhdet rapujuhlat ja yhdet halloweenjuhlat. Elämä on just nyt aika kivaa!

4 kommenttia:

  1. Mäki tein vuosnsitten kokoaikaisesti töitä ja sosionomin opintoja etänä ja meinas kyllä pää hajota, joten uskon että päivät täyttyy näistä kahdesta koulusta! Mutta kyllä se siitä tsemppii hirveestu!!:) Jantoiovttavasti jostain löytäisit kivan työn!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toikin kuulostaa tosi rankalta, mut sun selviytyminen siitä luo uskoa muhun, haha! Kiitos :-)

      Poista
  2. Tsemppiä tuohon elämänvaiheeseen! Suosittelen hankkiutumaan jonkun henkilöstöfirman listoille, sillai pääsee melko vaivattomasti kauppoihin extraamaan ja saa näin näppärästi jalan oven väliin. :) Vuoroja voi ottaa myös vastaan ihan oman tilanteen mukaan, joten ei tarvi stressata jossei jonain viikkona löydykään aikaa työnteolle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Joo, mulla onkin hakemukset jo kolmella eri firmalla, mut yhestäkään ei oo vielä kuulunut mitään :-D Ehkäpä pian tulee soittoa...

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)