torstai 8. syyskuuta 2016

VASTAUKSIA KYSYMYKSIIN

IMG_2474
Tykkäätkö lukea kirjoja? Tykkään enemmän lukea kirjoja kuin kattoa leffoja, mut jälkimmäistä teen silti useemmin. Lukemista varten täytyy aina käydä kirjastossa, kun taas leffat pystyy helposti kattomaan kotisohvalta, ilman erityistä vaivannäköä. Oon vaan aika laiska ettimään hyviä kirjoja, jotka ei sisältäis väkivaltaa ja olis sellaista kevyttä luettavaa. Monissa kirjoissa on joissain kohtaa jokin väkivaltainen kohtaus, joka saa mut näkemään painajaisia viikkotolkulla ja siksi haluun olla varma, että voin elää pelottomasti seuraavat päivät. Kuulostaa ehkä naurettavalta, mut mun pää ei vaan kestä minkäänlaista väkivaltaa tai kauhua.

Millaisista kirjoista tykkäät? Nuorempana luin paljon Tuija Lehtisen kirjoja, joista tykkäsin tosi paljon. Nykyään en oo enää vannoutunut yhden kirjailijan kirjoihin, vaan valitsen kannen perusteella aina jonkun kiinnostavan kirjan. Sen pitää ehdottomasti olla kiinnostava, paljon juonenkäänteitä sisältävä hömppäkirja, jonka lukemisen makuun pääsee helposti. On ehkä helpompaa sanoa, että välttelen kokonaan fantasiaa, seikkailukirjoja sekä kauhua.

Uskotko Jumalaan? Joo, uskon mä! Kuulun kirkkoon ja uskon, että kaikki meiän elämäntapahtumat on ennaltamäärättyjä. Ajattelen myös niin, että hyvät ihmiset pääsee taivaaseen ja toivon pääseväni sinne myös itse. Mun uskonnollisuus ei kuitenkaan näy mitenkään ulospäin, enkä esimerkiksi käy kirkossa ollenkaan. Hassuinta on se, etten oo tosiaankaan uskonnollisesta perheestä, mutta silti uskonnollisuus on aina tuntunut tosi luonnolliselta ja läsnäolevalta.

Kuinka usein käyt saunassa? Kesäisin muutaman viikon välein, mut talvisin varmaan parin kuukauden välein. Viihdyn siellä muutaman minuutin kerrallaan, kunnes tulee tukala olo ja haluun päästä pois. 

Paljonko sun peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli? Se oli muistaakseni 9.3, mutta kyllä sen eteen oli tehty töitäkin! Eipä pysynyt keskiarvo kyllä missään ysin lähellä enää lukiossa, tiedä sitten, että missäköhän oli vika... :-D 

Ootko tyytyväinen ulkonäköösi? Oon mä suhteellisen tyytyväinen, ihoa ja kulmakarvoja lukuunottamatta. Mun kulmien yläpuolella on inhottavat kuopat, jotka näkyy jokaikisissä kuvissa ja vihaan niitä. Oon vakavissani jopa miettinyt, että kävisin laittamassa niihin jotain täyteainetta, kun ne rumentaa mua niin paljon. Iholle aion myös tehdä tulevaisuudessa jotain, kunhan pääsen tarpeeksi hyväpalkkaiseen työhön ja tilillä on muutama tonni ylimääräistä.

IMG_2682
Seuraatko joitain youtubettajia? Jos niin ketä? En seuraa, tykkään enemmän blogeista ja kuvista kuin videoista. Lähes kaikki vlogaajat heiluttaa niin paljon käsiään videoilla ja kikattaa, että mua rupeaa enemmän ärsyttämään kuin pitäisi. On muutama tyyppi, joiden blogeja rakastan ylitsepääsemättömän paljon, mut heiän tekemät videot on maailman kamalinta katottavaa :-D Jotkut saattaa lisäksi olla ärsyttäviä persoonina, mut blogeista se ei näy niin selkeesti ja siellä heiän jutut voikin olla hyviä. 

Lempiruoka? Ehdottomasti pizza ja hampparit! Kana-ananas-herkkusieni-katkarapu tai kinkku-ananas on pettämätön yhdistelmä. Ei oo niitä voittanutta. Monet luulee, että mä syön tosi terveellisesti, mut yli puolet viikosta vetelen noita kotona. Ne on vaan niin hyviä ja pitää nälän poissa. 

Lempijuoma? Jääkylmä cola ja Ikean vadelmasooda. Maistoin jälkimmäistä vahingossa, mut en oo ikinä juonut mitään yhtä hyvää! Tota ei saa ostettua sieltä pullossa, mut sitä saa limsa-automaatista, mistä jaksan olla ikuisesti surullinen, haha... 

Lempijäätelö? Mangomeloni ja kookos on parhaita makuja! Lisäks purkkajätski on välillä tosi hyvää. 

Lempikarkki? Kaikki irttarit on niin hyviä, joten voinko sanoa ne kaikki? Lisäksi Dumlet, Daimit, Mariannet, Pätkikset ja kaikki Fazerin alkuperäiset karkit on sairaan hyviä. 

Lempisipsi? Vihreepurkkiset Pringlesit. Niissä on ainoastaan se huono puoli, että se purkki on niin pieni, joten oon syönyt ne parhaassa tapauksessa parissa minuutissa. Ostan niitä, jos haluun hemmotella itteäni, mut pelkkään herkkunälkään ostan Sour&Creameja. 

Lempieläin? Ollakseni ihan rehellinen, niin mä en oo ollenkaan eläinrakas. Lempieläintä ei siksi oo. Pienenä mulla oli monta kissaa, mut enää ei nekään kiinnosta. Tykkään enemmän vauvoista kuin olisin eläinrakas. Monella kaverilla taas on ihan päinvastoin, sillä he on hulluna eläimiin, muttei vois kuvitellakaan olevansa vielä äiti.

IMG_2266
Kolme elämäsi tärkeintä ihmistä? Äiti, pikkusisko ja Joonas.

Kuka on paras ystäväsi? Sama tyttö, jonka kanssa meen kolmatta kertaa ulkomaille ja jonka kanssa ollaan jaettu monet kokemukset: kaveripiirin hajoaminen, vaikeat ihmissuhteet ja parisuhdekriisit. Vitsit, tulee ikävä, kun Ansu suuntaa toiselle puolelle maapalloa meiän reissun jälkeen, eikä nähdä yli puoleen vuoteen (ellen mä mee käymään, heh). 

Mitä sun vanhemmat on ammatiltaan? Äiti on töissä lasten kanssa ja iskästä tiiän ainoastaan työpaikan, mutten ammattia. Oon ymmärtänyt, ettei se tee ihan oman alansa töitä tällä hetkellä. Oonpas mä hyvin kartalla näistä asioista, hah!

Moneltako heräät yleensä? Herään joka aamu viideltä, jopa viikonloppuisin ilman herätystä. Että joo, mä oon aika väsynyt iltaisin. Nyt, kun työt loppui niin oon tosin heräillyt vasta seiskan aikoihin, mut yleisesti oon aina ensimmäisenä hereillä. Ihan pienestä asti oon herännyt aikaisin ja joutunut oottelemaan yökylässä toisia, jotka saattaa nukkua viisikin tuntia mua pidempään. Voi noita aikoja!

Nukutko yleensä päikkäreitä? Pyrin siihen, etten nukkuisi, mut pari kertaa viikossa tulee nukuttua. Talvisin nukuin melkein päivittäin, mut kesällä vaan silloin, jos teen kaks työvuoroa saman päivän aikana tai oon superväsynyt. Jotenkin oon aina pitänyt päikkäreitä ajantuhlauksena, sillä ensin nukkuu kolmasosan päivästä yöllä ja sitten tuhlaa vielä suuren osan vapaa-ajasta nukkumalla lisää. Migreeniä yritän myös taltuttaa päikkäreillä, vaikkei se aina onnistukaan. Pyrin kuitenkin aina yrittämään sitä ennen lääkkeidenottoa, ellei mulla oo jokin pakollinen meno myöhemmin.

IMG_2257
Minä vuonna oot siis syntynyt? Oon nyt 20-vuotias eli oon syntynyt 1996. Mua luullaan aina ulkonäön puolesta nuoremmaksi kuin mä oikeesti oon. 

Mitä teet kun tulee tylsää? Voisin sanoa, ettei mulla oo koskaan tylsää! :-D Teen paljon blogijuttuja ja niihin uppoaakin suurin osa vapaa-ajasta. Otan kuvia, muokkaan niitä, kirjotan postauksia, luen muiden blogeja, etin inspistä netistä, luen keskustelupalstoja ja sellasta. Jos sattuis olemaan ihan järjettömän tylsää, niin menisin varmaan kaupungille shoppailemaan. 

Tuleeko sulla koskaan kiusallisia hiljaisia hetkiä ihmisten seurassa? Joo, joidenkin ihmisten kanssa kemiat ei vaan jostain syystä kohtaa ja heiän kanssaan on tosi epämukavaa ja vaivaannuttavaa olla. Mä en itse koe hiljasuutta kiusallisena, mut jotkut ihmiset saa sen tuntumaan kiusallisemmalta kuin se todellisuudessa on. Yritän kyllä olla ite se, joka höpöttäis jotain, jos sellanen hetki tulee. 

Miten selviät niistä? Jos henkilö vaikuttaa mukavalta, niin yritän pelastaa sitä hiljaisuutta puhumalla jostain mieleentulevasta. Mut joskus on henkilö, joka on niin eri aallonpituudella, etten jaksa tehdä sen tilanteen eteen mitään. Ei noille oikeen mitään voi, sillä kaikkien kanssa ei vaan yksinkertaisesti synkkaa, vaikka haluaiskin.

Tuleeko teidän häät olemaan kalliit? Sitten, kun joskus meen naimisiin, niin häät tulee olemaan mun elämäni kallein päivä. Tilavuokraan ja syömiseen uppoaa jo niin mielettömät määrät rahaa, ettei halvalla selviä millään. Lisäksi on niin paljon asioita, jotka lisää budjettia, mistä en halua joustaa.  Tilapaikan täytyy olla ihan just eikä melkein, häämatkan haluun johonkin maailman eksoottisimpaan paikkaan ja tykkään panostaa pieniin yksityiskohtiin. Haluun kaiken olevan melkein täydellistä, enkä sellaisia häitä, joissa kaikki on tehty vähän sinnepäin. Se harmittaisi jälkeenpäin, jos ei yksi elämän isoin päivä olisikaan ollut mieleinen. 

Eikö susta se raha mee vähän niinku hukkaan jos hirveen kalliit häät järkkää, kun se kuitenkin on vaan yks päivä ja sen jälkeen rahat on menny ja muisto vaan jäljellä. Joskus monta vuotta sitten mietin samalla tavalla, mut jos häät on ainoastaan kerran elämässä, niin en koe siihen mennyttä rahaa turhaksi. Sen päivän pitäisi olla elämän onnellisin ja mukava myös vieraille. Lisäksi musta on kiva juhlistaa lähipiirissä ja tarjota vieraillekin ikimuistoinen päivä. Netistä oon joskus lukenut häistä, joissa kaikesta oli pihistelty, vieraat oli nälissään ja kellään ei ollut hauskaa. Mä en halua, että mua muistellaan kitsaana, vaan vieraillakin on sellainen olo, etten kutsunut heitä ainoastaan häälahjan toivossa. Jos ero tulisi, niin silloin mä kyllä kokisin, että ne rahat olis mennyt pahasti hukkaan. Toivottavasti sellaista tilannetta ei tulisi!

4 kommenttia:

  1. Toi alin kuva susta on todella kaunis <3 Ja ihania vastauksia, kiva kun oot vastannut tosi kattavasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Ihana kuulla, sillä mä yritin vastata näihin pidemmin kuin muutamalla sanalla :-)

      Poista
  2. Voi vitsit nää on kivoja postauksia, aina oppii lisää bloggaajasta! :)

    VastaaPoista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)