maanantai 17. lokakuuta 2016

ARVOSTA AIKAASI

IMG_6878
IMG_6889
IMG_6905
IMG_6894
Mä oon aina arvostanut paljon omaa aikaani ja erityisesti vanhempana vapaa-aikaani. Haluun pitää vapaahetkistäni kiinni, viettää aikaa myös yksinäni ja tehdä silloin asioita, joista nautin. Välillä mua kiukuttaa, kun joku ei arvostakaan mun aikaani ja pyytää jotain erikoista. Viime viikolla sain blogiyhteistyötarjouksen, jossa mun tarkoitus oli tehdä kokonainen postaus tuotteista, kirjoittaa vielä yrityksestä, ottaa miljoonia kuvia, linkata yritys jokaiseen omistamaani someen ja antaa kuvat vielä markkinointiin. Kuulosti tähän asti ihan tavalliselta, muutaman tunnin työpanoksen vaativalta jutulta, kunnes päästiin juttelemaan korvauksista ja yhteistyötuotteista enemmän. Olisin saanut käytännössä noin 5€ edestä tuotteita korvaukseksi, joiden eteen mun olisi pitänyt uurastaa kaikki toi. Ihan vaan siksi, että olisin saanut ne tuotteet yhteistyön kautta :-D Tässä vaiheessa mietin, että onkohan yritys tosissaan, sillä musta toi diili tuntui niin hyväksikäytetyltä. Sanoin, ettei se oo mulle ookoo ja yrityksestä ei kuulunut enää mitään. Vähän samalla tavalla on käynyt, kun eräs lastenhoitoperhe kysyi, josko tulisin heille vajaaksi tunniksi vahtimaan lapsia. Eihän siinä muuten mitään, mutta mun matkoihin menee jo pelkästään kaksi tuntia sinne pääsemiseksi ja siellä olisin ainoastaan vajaan tunnin. Toki olisin mennyt, jos mun vaivannäköni oltaisiin jotenkin korvattu rahallisesti paremmin, mutta koko panos tähän olisi ollut tasan 7€, josta perheen äiti yritti vielä tinkiä. Ei, mä en lähde muutaman euron takia käyttämään kolmea tuntia asiaan, joka on mun pienestä vapaa-ajasta pois. Mä en itse edes kehtaisi kysyä tollasta toiselta ihmiseltä!

Enemmän kuin omaa aikaani, mä arvostan kuitenkin muiden aikaa. En halua olla myöhässä, jolloin tuhlaan jonkun toisen aikaa, sillä se on äärimmäisen epäkunnioittavaa. Haluun tulla aina niin ajoissa, etten vahingossakaan myöhästyisi, jos matkalla ilmaantuisikin jotain esteitä. Mulla on ystäviä, jotka on jokaisella näkemisellä myöhässä ja mä oottelen heitä aina puoli tuntia ylimääräistä, seisoen sovitun kahvilan edessä. Ja se on sellainen tapa, mitä mä en voi ymmärtää. Välillä mietin, että toisen myöhästymisen vuoksi olisin ehtinyt syömään kotona kunnon ruoan ja voinut lähteä kaks bussia myöhemmin. 

2 kommenttia:

  1. Aivan ihanat kuvat tässä sun postauksessa, ihanaa kun oot aina niin iloinen! Mutta joo, oma aika on kyllä niin tärkeetä, ja jostain asioista on vaan luovuttava, että sitä omaa aikaa saisi tiukkaan kalenteriaikatauluun raivattua. Itse päätin että nyt tällä syyslomalla varaan kalenterille mahdollisimman vähän mitään suunniteltua, ja rentoilen vaan ja nautin itseni seurasta, ja teen vaan niitä juttuja, mistä tykkään enkä stressaa ♥

    http://more-than-we.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Voi vitsit, kuulostaa hyvältä!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)