maanantai 28. marraskuuta 2016

KETKÄ MUN BLOGIA LUKEE

IMG_7955
IMG_7952
IMG_7950
IMG_7948
Mulla on ollut blogissa päällä muutamia seurantaohjelmia, jotka etsii tärkeää tietoa mun blogini lukijoista. On helpompi tuottaa sisältöä, kun tietää lukijoistakin enemmän. Kovin aktiivisesti en oo sitä seurannut, mut sen avulla oon saanut tietää kiinnostavia juttuja, joita en olisi muuten tajunnut ajatella. Sain sen avulla tietää, että mun blogini keskimääräinen ikähaarukka on 18-24- vuotta ja luku yllätti mut, sillä luulin ikähaarukan olevan jostain syystä nuorempi. Kymmenesosa mun lukijoista on taas 25-34- vuotiaita ja tästä vanhempia vain prosentin verran. Tuntui kuitenkin hyvältä tietää, että lähes kaikki mun lukijat on täysi-ikäisiä ja suhtkoht samassa elämäntilanteessa mun kanssa. On nimittäin helpompi samaistua teksteihin, kun elää itse samanlaisessa vaiheessa. Monelle mun jutut on siis suhtkoht ajankohtaisia. Lähes sata prosenttia mun lukijoista on naisia, mut mukaan mahtuu alle prosentin verran miehiäkin. Seittemänkymmentä prosenttia lukee tätä mobiililla ja suoraan sanoen järkytyin tästä lukemasta! Mä luen yhä edelleen kaikkien blogit (vanhanaikaisesti) koneella ja en vaihtais sitä mobiiliin mistään hinnasta :-D Jotenkin koen, että kunnon koneella lukiessa blogeista saa niin paljon enemmän irti, kun kuvat on isoja ja teksti helpompi lukea.

Keskimäärin täällä luetaan kolme postausta kerrallaan ja siihen käytetään noin kymmenen minuuttia. Mun blogia lukee 95% Suomessa olevat, mutta viitisen prosenttia tulee kuukausittain sivun klikkauksia ympäri maailmaa. Veikkaan kuitenkin, että osa näistä lukijoista on ollut esimerkiksi välivuoden vietossa, työharjoittelua suorittamassa ja lyhytkestoisessa ulkomaanvierailussa, sillä maat osuu aika hyvin yhteen tuttujen kanssa, jotka on maailmalla. Luulin, että mun suurin lukijakunta olisi yhä Varsinais-Suomesta (kuten on aiemmin ollut), mutta nyt 63% lukijoista on Helsingistä ja ainoastaan 15% on Turun seudulta. Mielenkiintoista oli myös huomata, että mulla on hyvin uskollinen lukijakunta, sillä kolme neljäsosaa lukijoista on ihan säännöllisiä lukijoita. Yksi neljäsosa on satunnaisia kävijöitä ja tavallaanhan kumpikaan vaihtoehto ei oo sinällään hyvä. Jos on täysin vakituinen lukijakunta, niin uusia lukijoita ei tuu käymään blogissa, syystä tai toisesta. Jos taas satunnaisia kävijöitä olisi suuri joukko, se tarkottaisi, että monet uudet tyypit kiinnostuu kyllä lukemaan yhden postauksen, muttei jää pysyvästi lukijaksi. Oon siis tyytyväinen, että mun prosenttiosuudet menee noin päin :-)

Jos joku lukijoista haluaa kertoa vielä enemmän itestään, niin kuulisin oikeesti teistä enemmän kuin mielelläni! Millasessa elämäntilanteessa ootte, kauanko ootte olleet matkassa mukana ja millanen sisältö teitä miellyttää eniten? 

6 kommenttia:

  1. Mä ite luen lähes aina mobiilissa blogeja, koska lähes kaiken ajan mitä tietokoneella vietän, teen koulu- tai työhommia. Tietenkin tykkään eniten lukea tietokoneella juurikin koska kuvat olisivat parempia, mutta tällä hetkellä mennään näin. :-) Mä en yhtään muista kuinka kauan oon seurannut sun blogia! Varmaan loppuvuodesta 2013.. Ja ootan kyllä aina yhtä innoissani sun postauksia (ja snapchatin mystoryja)! Oot jotenkin niin samaistuttava ja ihanan avoin! Opiskelen tällä hetkellä ite amkissa minkä lisäks käyn töissä. Ollaan kans saman ikäisiä, mistä kaikista varmaan johtuukin että pystyn samaistuun niin paljon :-D tuntuu, että tykkään kaikesta matskusta, eniten ehkäpä kuitenkin tämmösistä avaavista ja asupostauksista, joista saa itekin inspistä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsit, tää kommentti lämmitti mun sydäntä tosi paljon, kiitos kun kommentoit! Ja ihan mieletöntä, että oot ollu mukana noin pitkään, sillä suurin osa mun lukijoista on tullut vasta tän vuoden puolella mukaan :-) Haluun pitää blogin (ja etenkin Snapchatin, haha) täysin avoimena ja rehellisenä, enkä halua mun blogin olevan niin pinnallinen, ettei tähän voisi samaistua ollenkaan. Mä tykkään ite sellasista "todellisista" bloggaajista, jotka elää ihan tavallista arkea, jolloin mun on helppo saada siitä inspistä omaan elämään. Ainakaan mä en nimittäin saa yhtään inspistä ökyrikkaista, pelkillä yhteistöillä elävistä ja täysin erilaisen elämäntyylin omistavista bloggaajista :-D Oon vieläkin niin kiitollinen sun kommentista, sillä tällasta palautetta saa tosi harvoin, vaikka sitä kaipaisikin enemmän, jotta tietäisi lukijoittenkin mieltymyksistä enemmän!

      Poista
  2. Mäkin oon vanhanaikanen, kun luen mieluiten blogit koneella! Mä oon myös huomannut omista tilastoista, että suuri osa blogini kautta ostetuista tuotteista on ostettu mobiililla?! :D Ei oo iteltä onnistunu edes tuo.

    Mistä muuten näet ton lukijoiden ikähaarukan? Mä oon yrittäny google analyticsistä katsoa, mutta siellä ei mulla näy ollenkaan alle 18-vuotiaita (ja uskon et niitä on)! :o Mä oon 19-vuotias lukija, eli tuohon sun lukijoiden ikähaarukkaan uppoan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että muutkin lukee koneella postauksia, sillä niistä saa niin paljon enemmän irti sillä tavalla :-) Ja google analyticsiä mäkin käytän pääosin, mut en oikein osaa sanoa, että mistä kiikastaa... Oon nyt töissä, enkä muista, että näkyskö mulla alle 18-vuotiaiden tiedot!

      Poista
  3. Mistä löydät nuo kaikki tiedot, tai edes osan noista? :) olisin kiitollinen jos auttaisit, sillä haluaisin itsekin käydä läpi oman blogini samankaltaisia tietoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollu muutamakin seurantaohjelma, joista Google Analytics on ollut ehottomasti kattavin :-) Sitä voin siis suositella, vaikka se onkin alkuun vähän hankala käyttää!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)