maanantai 21. marraskuuta 2016

URAVALINNOISTA VÄHÄN ENEMMÄN

IMG_8219
IMG_8207
IMG_8177
IMG_8198
IMG_8210
Oon jo pitkään miettinyt, että miksi jokaisessa työpaikassa, johon jalallani astun, niin kohtaan työsopimuksen kiertämistä. Mä oon ollut noin kahdessakymmenessä eri työpaikassa ja yhdessäkään ei oo kaikki mennyt niin kuin ollaan sovittu. On ollut ongelmia, ettei palkkoja makseta, lisiä ei makseta, viikottaista työaikaa on lyhennetty kysymättä multa, lomaoikeus on peruttu ja vaikka mitä. Oon ihan lopen kyllästynyt siihen ja mietinkin, että miksi kohtaan niin paljon vaikeuksia työelämässä? Siksikö, että tiedän oikeuteni ja sen takia huomaan epäkohdat? Vai siksi, että joku ylempi henkilö yrittää kovasti viestittää mulle, että mun pitäisi siirtyä pois tavallisesta palkkatyöstä ja aloittaa työskenteleminen omassa yrityksessäni? Luulen, että kyse on molemmista. Nää vaikeudet on kuitenkin saanut mut melkein sataprosenttisen varmaksi siitä, että perustan kyllä oman yritykseni heti, kun sellainen tilaisuus tulee eteen. Olin jo melkein varma, että haluun yritykseni olevan yhteisöpedagoginen yritys, josta voi ostaa ostopalveluna tapahtumia. Musta olisi ihan mieletöntä tuottaa palveluita ja järkätä tapahtumia nuorille, jotka tukis heiän kehitystään. Oon ollut neljä vuotta sit (tästä linkistä pääsee postaukseen, josta voi onneksi huomata, että kyllä tässä bloggaamisessa ollaan vähän kehitytty :-D) Tukholmassa nimenomaan yhteisöpedagogien järjestämällä ulkomaanmatkalla ja se oli ihan superkivaa! Nimenomaan tollaisten suunnitteleminen kiinnostaa mua tosi paljon, jos on mahdollista keksiä jotain tavallisesta poikkeavaa tekemistä ja ohjelmaa. 

Mutta meillä on koulussa ollut vähän markkinointia ja viestintää, mitkä on alkaneet myös kiinnostaa mua tosi paljon. Erityisesti sosiaalisessa mediassa tapahtuva mainonta kiinnostaa hirmusesti. Oonkin nyt pohtinut, että pitäisiköhän ottaa opintojaksoja nähin liittyen, kun ne vaikuttaa niin mielenkiintoisilta... Mulla on miljoona koulujuttua tehtävänä, eikä aika meinais millään riittää, mutta kun noittenkin opiskeleminen houkuttelis aika paljon. Enpä olisi uskonut vuosi sitten, että oon nyt tilanteessa, jossa kiinnostaisi kolmen eri alan opiskeleminen, kun silloin en keksinyt ainuttakaan alaa. Tällaista mä oon kuitenkin viimeaikoina pohtinut ja en malta odottaa, että pääsen tekemään oman alani töitä valmistuttua! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)