torstai 29. joulukuuta 2016

KIPEÄNÄ KOTONA

Mä oon tällä hetkellä flunssassa kotona ja sain maanantaina saikkulapun käteeni. Huomiseksi ois kuitenkin tarkoitus palata töihin ja tehdä neljän päivän työputki ilman, että mun tilalle pitää taas pyytää sijaista. Multa kysyttiin, että haluunko olla uutenavuotena töissä ja mun vastaus oli, ehdottomasti. En edes aluks tajunnut olevani kipeä, sillä en edes muista, että kuinka monta vuotta sitten oon ollut kuumeessa? Flunssa on mulle todella harvinainen juttu ja todennäköisempää onkin, että sairastun johonkin harvinaiseen sairauteen kuin siihen. Kipeänä oon vaan tuijottanut koneen näyttöä enemmän kuin pitäisi, ollut syömättä neljä päivää ja juonut mehua niin paljon kuin oon jaksanut. Ensimmäiset päivät olin niin kipeänä, etten poistunut tästä sängystä yhtään mihinkään ja toivoin vaan, etten olisi niin iso riesa työpaikalle poissaolollani. Kyllä te nimittäin tiiätte saikuttelijoitten huonon maineen, sillä tässä 39 asteen kuumeessakin mietin voivani mennä ihan hyvin töihin. Tammikuu on täynnä aika jännittäviä juttuja, mutta myös paljon kiirettä. Joistain mainitakseni voisin kertoa, että oon hyppäämässä piiitkästä aikaa (kolmen kuukauden tauon jälkeen) lentokoneeseen, ollaan menossa tyttöjen kanssa Matkamessuille, aloitan yhtä isoa paperiprojektia ja suoritan ensiapukoulutusta. Tälle pienoiselle blogihiljaisuudelle on siis kyllä syynsä, mutta pyrin ilmottelemaan täällä kaikesta olennaisesta kyllä. Mutta nyt viimein surkean instakuvasaldon pariin!

IMG_6200
Mun talvimekot, joista oon ostanut kaikki (kahta lukuunottamatta) tänä vuonna. Silti tuntuu, että näitä tarttis ehdottomasti viisinkertaisesti enemmän! Erityisesti noi lämpimät neulemekot on jokaisen vuodenajan pelastus. 

IMG_6181
Yritin päästä halvalla mun antamien joululahjojen kanssa, mut ei se onnistunut... Onneksi sain ostettua kivoja juttuja suht edullisesti kuitenkin niin, että lahjat oli mieluisia.

IMG_6241
Sinkkuelämää- tuottarit ei kyllä koskaan jätä pulaan! Tää on kyllä mun kaikkein aikojen lempparisarja, jota katon toista kertaa jo putkeen. Miten ne kaikki jutut voi olla niin totta, että naurattaa kaikki mieskömmähdykset niissä...

IMG_6160
Tarkoitus oli tykästyä juustoihin enemmän, mut ainoastaan Aurajuusto pipareitten kanssa on mun mielestä hyvää. Ja joulutortutkin on mun mielestä hyviä vaan, jos niissä on kilo tomusokeria päällä ja mitä vähemmän luumuhilloa, sen parempi.

IMG_6076
Tää oli kyllä jälkkäri mun makuun: tarpeeksi raikas, eikä yhtään tunkkainen. Ennen mä oon tykännyt kaikkein eniten just sellasista äklömakeista jälkkäreistä, mut nykyään nää iskee paremmin muhun.

IMG_6239
Auts! Oon aina käynyt verikokeissa ainoastaan yksityisellä, sillä mä en kestäisi sitä, jos mun verisuonia alettaisiin tökkimään ja suonta ei löytyisi. Mun korviin on kantautunut paljon huhuja, että julkisella puolella henkilökunta on vähän osaamattomampaa ja suonia ei löydy kunnolla. Kysyin tästä mun sairaanhoitajakaverilta ja hän kertoi, että se on ihan totta. Hän on opiskellut sekä lähihoitajaksi että sairaanhoitajaksi, mutta kuulemma kummassakin koulussa suoneen pistämistä harjoiteltiin yhen kerran ja siksi heiän taidotkin on huonommat. Hän ihmetteli myös, että miksei tätä harjoittelua vois olla edes kahta kertaa, kun hänen luokkakaveritkin on epävarmoja heikon harjoittelun vuoksi.... Kuulemma yksityisellä työskenteleviltä vaaditaan parempaa osaamista, jotta työllistyisi. Enkä oo kyllä koskaan saanut siellä huonoa palvelua!

6 kommenttia:

  1. Pikaista paranemista ja vielä kommentti tohon labra-asiaan,että kyllä se yleensä julkisella puolella on laboratoriohoitaja, joka ne näytteet ottaa. Heillä kyllä on koulutusta ja kokemusta ja ovat taitavia! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Niin on, mut silti jostain syystä oon kuullut pelkkiä kauhutarinoita sieltä kavereilta, kuinka suoneen ei oo osuttu monenkaan kerran jälkeen! En oo ite uskaltautunut testaamaan, haha... Toivottavasti he saa harjoitella paljon työssään :-D

      Poista
  2. Voi ei, hurjasti paranemisia ♥ Mä oon joulutorttujen kanssa ihan samanlainen, että sitä luumuhilloa ei tarvitse ihan hirveästi olla :D Verikokeista puolestaan; multa on otettu todella usein verikokeita ja ihan julkisella puolella eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa löytää suonia lukuunottamatta joskus lapsena :) Tietty voi alueellisesti löytyä eroja :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ane! Joo, mitä vähemmän luumuhilloa, sen parempi... Kiva kuulla, että sulla on positiivisia kokemuksia :-)

      Poista
  3. Voi raukka!! <3 Parane nyt pian. Inhottavaa noin korkea kuume. Sillon ei vaan voi tehdä yksinkertaisesti MITÄÄN...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana Maija! <3 Niin totta, hyvä jos jaksaa vessaan kävellä...

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)