perjantai 30. joulukuuta 2016

VUODEN 2016 SUOSITUIMMAT POSTAUKSET

On hauska kattoa ajassa taaksepäin ja nähdä, että mitkä oli niitä tän vuoden suosituimpia postauksia. Osan mä tiesin jo etukäteen kirjoittamishetkellä, että ne tulis olemaan ihan kärkikympissä, mutta osa on tullut yllätyksenäkin. Nää on suosituimmuusjärjestyksessä ja tiiättekö mitä? Nämä samaiset postaukset jyräsi kaikki edellisten vuosien suosituimmat postaukset alleen. Ja yllättäen nää sattuu olemaan maanantaipostauksia, joista ootte tykänneet tosi paljon! 

IMG_2874



1. SEKSUAALISUUDESTA - Tää oli sellainen postaus, mistä tiesin jo kirjottaessani, että se olisi luettu. Hauska fakta: jo ensimmäisen päivän sisällä tästä tuli mun kaikkein aikojen luetuin postaus.

"Oli ne päivät, viikot ja vuodet, kun halusi vain sulkea rakkaan samaan huoneeseen. Pitää toista hyvänä, olla ihokontaktissa ja viettää koko päivä samalla tavalla. Antaa kaikki rakkautensa ja halunsa toiselle. Oli päiviä, jolloin ei yksinkertaisesti pystynyt olemaan irti toisesta ja koko päivä kului peiton alla. Tiedän, että hyvin monelle seksuaalisuus on asia, josta ei haluta keskustella julkisesti."

2. MIKSI KASVISSYÖNTI OLISI MULLE EHDOTON EI - Tästäkin tiesin, että ihmisten tunteet kuumenisi ja oisin veikannut, että tää olisi saanut ykkössijan. Tähän tuli pitkästä aikaa ihan mielettömästi kommentteja ja mielipiteitä, joihin mä tyynenrauhallisesti vastailin sängyllä makoillen.


"Jos liharuoat pitäisi jättää pois, enkä pysty syömään kasviksia ja vihanneksia, niin mun ruokavalio olisi varmasti kuivaa makaronia voikastikkeessa, kuivaa leipää ja riisipuuroa. Eikä riisipuuro pidä ollenkaan nälkää poissa."



IMG_7769


3. RAHASTA JA SÄÄSTÄMISESTÄ - Rahajutut kiinnostaa jostain syystä hirveesti ihmisiä ja erityisesti, jos aiheena on säästäminen. En kuitenkaan uskonut, että tää ihan kärkikolmikkoon menisi?!

"Silti mä aina hämmästyn, kun puhun asiasta jonkun kanssa ja käy ilmi, ettei jollain oo euroakaan säästöjä! Poikaystävänkin säästäminen lähti siitä, kun mä painostin häntä siihen. Musta oli ihan käsittämätöntä, ettei hän ollut ajatellutkaan asiaa. Nykyään ollaan, kaikeksi onneksi, samalla linjalla tän asian suhteen."

4. ENSIMMÄINEN KOLMANNES - Suurin ihmetyksenkohde oli ehdottomasti tämä? Mä tein vuosikatsauksen ensimmäisen osan ja sitä klikattiin ihan jatkuvasti auki. Ehkä joku yhdisti sen raskauteen, sillä mitään muuta selittävää tekijää en keksi. 

"Tällä kertaa olisi luvassa vuosikatsausta ensimmäisestä kolmanneksesta, eli tammikuusta huhtikuuhun. Aluksi ajattelin, että mulla on takana tosi yksitoikkoinen vuosi, eikä mulla olisi paljoakaan kirjoitettavaa. Mutta tätä katsausta tehdessäni rupesin miettimään, että miksi ajattelin noin?"


IMG_4349
IMG_3747

5. RAKKAUDESTA - Parisuhde on myös ollut aihe, josta kirjoittaminen kerää paljon lukijoita, sillä ihmiset on uteliaita tietämään muiden suhteista, vaikeuksista ja arjenhallinnasta.

"Tän hetkinen parisuhde on ollut se, joka on antanut mulle kaikkein eniten läheisyyttä, opettanut arvostamaan muita ihmisiä erilaisella tavalla, saanut toisinaan vaaleanpunaiset lasit nenän päälle ja nostanut itsetunnon korkealle. Se on opettanut, että kaikki tunteet saa näyttää: jopa ne kiukut, joissa huudetaan rumia sanoja ja poljetaan jalkaa niin kovaa, että alakerran naapuritkin kuulee."


6. OMAN ASUNNON OSTAMISESTA - Tässä mä kerroin vähän enemmän siitä, miltä tulevaisuudentalo saattaisi näyttää, milloin olisi ajankohtaista miettiä muuttoa ja sellaisia juttuja!

"Tää ajatus on ollut meille molemmille ainut vaihtoehto, eikä olla edes mietitty toista vaihtoehtoa. Nyt oon kuitenkin ajatellut, että olisikohan fiksumpaa säästää ensin kerrostalokämppään ja siirtyä siitä pikkuhiljaa isompaa kohti. Oon ollut koko elämäni kerrostalokämpän omistamista vastaan, sillä oon pitänyt kaikenmaailman yhtiövastikkeita kamalana asiana, enkä oo halunnut maksaa sellaisia."

7. BLOGIN NEGATIIVINEN KÄÄNTÖPUOLI - Muistan, kun kirjoitin tätä ja tunsin huonoa omatuntoa siitä, että kirjoitan bloggaamisesta huonoja puolia. Tuntui, ettei ketään osannut samaistua niihin ja olin yksin ajatusteni kanssa. Tää on varmaan ainut postaus, minkä julkaisemista jännitin. 

"Monet on tulleet ihan suoraan sanomaan, ettei pysty kattomaan, miten hyvin mulla on asiat. Oon kummastellut sitä hyvin suureen ääneen, sillä mä oon avoimesti ja rehellisesti kirjoittanut huonoista päivistäni, läheisen sairastumisesta, järjettömistä ongelmista työelämässä, omista terveysongelmistani ja muutenkin ikävistä hetkistä. Ne kaikista lähimmät ystävät on lisäksi aina tiennyt, että mun elämä on toisinaan ollut just sellaista, että jokaikinen asia on mennyt ihan penkin alle ja en oo uskonut selviäväni siitä elämänvaiheesta."


IMG_7518
IMG_7512

8. MUUTAMAT KOTOOTA - Meiän koti on kerännyt paljon kommentteja blogissa, Instassa, kavereilta ja puolitutuilta, mutta silti en osannut odottaa tän pääsevän suosituimpien listaan. 

"Sisustus on pysynyt täysin ennallaan, mut kivoimman sysäyksen tekee ehdottomasti valkoinen sohva, johon vaihdettiin syksyllä. Edellinen oli beige ja se teki olohuoneesta jollain tavalla epäraikkaan. Nyt oon kuitenkin niin kiitollinen, että vaadin uuden sohvan tähän kotiin, sillä tykkään lopputuloksesta paljon enemmän! Mulla on kova sisustusinspis, sillä haluaisin vaihtaa makuuhuoneessa aika reilulla kädellä huonekaluja ja tehdä tilalle vähän enemmän meiän tyylisiä."

9. ASIOITA, JOITA MÄ EN IKINÄ SANO - Tää postaus oli täysin huumorimielessä tehty, enkä todellakaan yrittänyt saada tästä suosittua... Tää on suurena kysymysmerkkinä, että miksi ihmeessä tämä on mun listallani? 

"Osta vaan sitä kolme kertaa kalliimpaa luomutuotetta, kyllähän me voidaan pienituloisina ja opiskelijoina käyttää kaksi kertaa enemmän ruokakauppoihin."

2 kommenttia:

  1. Löysin sun blogin vasta ihan vähän aikaa sitten, mutta luettuani nämä suosituimmat postaukset (ja paljon muitakin) tykästyin ihan hurjasti sun kuviin ja kirjoitustyyliin! Uus lukija ilmoittautuu ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, kiitos paljon :-) Tervetuloa mukaan!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)