keskiviikko 4. tammikuuta 2017

JUST NYT

IMG_8980
IMG_8985
Mä oon ollut jo pari viikkoa kipeenä ja mun ruokahalu on ollut ihan kadoksissa. Oon saanut koko pariviikkosen ajan alas yhen mandariinin päivässä ja siinä kaikki. Nyt ruokahalu alkaa jo vähän parantua ja pystyn syömään jo päivässä yhen aamupalan verran. En oo kuitenkaan kerinnyt sairastamaan kunnolla, sillä töissä on käytävä ja deadlinet paukkuu koulujuttujen kanssa. Oon lykännyt muutenkin niitten tekemistä, sillä aihe ei kiinnosta mua ollenkaan, mut toivon saavani ne tällä viikolla valmiiksi. 

IMG_9077
Käytiin myös vihdoin avaamassa asuntosäästötili, sillä siitä on kovasti puhuttu, mutta sen avaaminen ei oo ollut aiemmin mahdollista. Kerrostaloviisiö, täältä tullaan muutaman vuoden päästä! Oon niin innoissani tästä tilistä, sillä nyt on ihan konkreettisesti tili, jolla voidaan ostaa oma ensiasunto. Tällä hetkellä tavoitellaan asunnonostoajankohdaksi joko 2019 joulukuuta tai 2020 joulukuuta, riippuen kummankin valmistumisista. Ja ihan superjuttu on, että luultavasti saadaan kolmasosa asunnon hinnasta säästettyä ennen ostamista, mikä on ihan sairaan hyvä! Yleensä aspissa on nimittäin vaatimuksena, että pitää saada 10% asunnonhinnasta säästöön, mutta tällä säästövauhdilla me saadaan 33%. Ja mitä pienempi laina, sitä helpompaa on maksella sitä pois pikkuhiljaa. Tykkään muutenkin, että nyt nuorena tehdään paljon töitä tän unelman eteen, jotta ei oo niin isoa lainaa tulevaisuudessa. 

IMG_9068
Mä tilasin ison vaatetilauksen ulkomailta, joten sen palauttaminen olisi maksanut ihan älyttömästi. Siksi mulla on paljon upouusia vaatteita, jotka ei ollutkaan mieluisia. Oon niitä nyt myynyt mun ikisuosikkikirppikselläni netissä säännöllisin väliajoin ja se kyllä kannattaa! Mulla on usein aika korkeat hinnat juurikin siksi, että tuotteet on uusia ja oon joistain pyytänyt jopa ihan alkuperäishintaa, mut hyvin ne menee silti kaupaksi. Ekan puolen tunnin sisällä olin saanut jo 50€ vaatteita kaupaksi ja usein ne on juurikin ne kalliit vaatteet, jotka menee kaupaksi ja ne parin euron käytetyt vaatteet jää jäljelle. Työlästähän tää on, mutten enää ikinä haluais laittaa vaatteita myyntiin sellasille kivijalkakirppiksille. Tuntuis hölmöltä maksaa monta kymppiä pelkästä pöydästä, jossa ikävä kyllä varkaudet on yleisiä. Loppujenlopuksi netissä myymiseen menee sama aika kuin oikeelle kirppikselle viemisessä, kun niissä joutuu hinnoittelemaan kaikki tuotteet erikseen lapuille. 

4 kommenttia:

  1. Mäkin oon miettinyt asuntosäästötilin avaamista. Jotenkin nyt nuorena haluaisin vaan käyttää kaikki rahat johonkin matkustamiseen yms, mutta kyllä ainakin se vaadittu 50€:a (?) sinne tilille saisi jokaisessa kuussa. Todella viisasta oikeasti avata se! Mäkin kannatan nettikirppiksiä. Harmittavan paljon sielläkin on vaan niitä turhia varailuja jne jotka oikeasti rupeavat ärsyttämään ja tulee ihan paha mieli. :-( Nettikirppiksillä saa vaan prempaa tuottoa, jos vaatteet kelpaavat! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli toi vaihe, kun halusin käyttää kaikki rahat matkustamiseen ja se onkin yksi syy siihen, miksi tän tilin avaaminen on viivästynyt parilla vuodella :-) Toi tili on ihan superhyvä kaikkine etuineen, joten voin kyllä ehdottomasti suositella sitä siinä vaiheessa, kun sen avaaminen tulee ajankohtaiseksi! Joo noi hupivarailijat on kyllä yksi iso miinus, mut nettikirppiksiltä saa paljon paremmin rahaa takaisin vaatteista kuin kivijalkakirppiksistä. Jotenkin se arvomaailma siellä on erilainen, että vaatteista voi pyytää enemmän hintaa, kun sitten taas kivijalkakirppiksillä on usein periaatteena, että tuotteet maksaa euron tai pari :-D

      Poista
  2. Pikaista paranemista!
    Pisti vaan silmään, kun sanoit sun ruokaa käsittelevässä postauksessa ettet syö mitään kasviksia, hedelmiä tai marjoja, ja tässä postauksessa kerrot syöväsi sekä hedelmiä että marjoja. Hassua :D

    ps. tämä ei ole vihakommentti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Siis kyllä mä marjoista ja hedelmistä tykkään, mut niitä ei vaan tuu oikein ostettua kotiin, kuten ei nytkään. Mansikat on poikkeus, sillä ne on varmaan ainuita marjoja, joita ostan ite kotiin (kesäisin). Yleensä meillä ei oo kuitenkaan jääkaapissa marjoja tai hedelmiä ollenkaan, mut nyt äiti oli laittanut mandariinipussin mun mukaan jouluna ja kipeenä söin niitä, kun ei ollut voimia tehä muutakaan ruokaa :-D

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)