lauantai 18. maaliskuuta 2017

KOHTI TERVEELLISEMPÄÄ RUOKAVALIOTA

IMG_0743
IMG_0598
IMG_0767
IMG_0747
IMG_0759
Oon jo hetken yrittänyt muuttaa mun ruokavaliota, aluksi pienin askelin. Aloitin lisäämällä terveellisempiä herkkuja makeanhimoon sekä käyttämällä superfoodeja välipalojen seassa. Marjoista oon innostunut ihan uudella tavalla maustamattoman jugurtin kanssa ja erityisesti tuoreet marjat voittaa jopa ne epäterveelliset herkut, joita oon ennen rakastanut. Chiasiemenet on olleet mulla käytössä noin vuoden verran, aluksi siitä syystä, että halusin nälän tunteen pysyvän kauemmin poissa. Mä oon tosi pieniruokainen kerta-annoksina, mutta sen seurauksena mulla on usein nälkä, mutten voi olla esimerkiksi töissä jatkuvasti syömässä. Siksi halusin, että voin pidentää ruokaväliä ja pysyä paremmalla tuulella pidempään, haha! En voi nimittäin olla ainut, joka kärsii armottomia nälkäkiukkuja useasti viikossa? :-D Sain yhteistyössä Ruohonjuuren kanssa pienen paketin, josta paljastui nää kolme tuotetta: marjasmoothiejauhetta, msm-jauhetta sekä juurikin niitä chiansiemeniä. Kokeilin kahta ensimmäistä tuotetta mansikkasmoothien joukossa, ja ne toi oikeesti monipuolisen makuisen smoothien, jossa eri marjat maistui tosi aitoina. Näissä molemmissa on paljon terveysvaikutuksia, kuten esimerkiksi vireyteen ja niveliin. Chiasta oon taas puolestaan kokeillut erilaisia vanukkaita, tuorepuuroja sekä jugurttiyhdistelmiä - joista jälkimmäiset on ehdottomasti mun lemppareita. Tavanomaisimmin mä sekoitan kreikkalaiseen jugurttiin siemeniä, pilkon tuoreita mansikoita ja paljon pensasmustikoita sekaan, jolloin siitä tulee superhyvä ja täyttävä välipala. Oon huomannut sillä olevan vaikutusta myös vatsan terveyteen, joten niitä tulee senkin takia syötyä säännöllisesti päivittäin. 

4 kommenttia:

  1. Täytyisi itsekin panostaa vähän paremmin terveelliseen ruokavalioon, vaikkei herkuttelu pahitteeksi välillä olekaan. Mutta usein tulee syötyä aika epäsäännöllisesti ja kasvikset ovat vain pieni piste lautasella :'D

    VastaaPoista
  2. Oi nams superfoodit on kyllä ihan parasta!<3 :)

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)