maanantai 6. maaliskuuta 2017

TURUN LEMPPARIKAHVILAT- JA RAVINTOLAT

Tällä kertaa vuorossa olisi vähän erilaisempaa maanantaipostausta, nimittäin ravintola- ja kahvilavinkkejä Turusta! Lähes kaikki mun lempparit sijaitsee Jokirannassa, ihan keskustassa,  mikä on aika hauska sattuma. Mitään fiinimpää paikkaa en oo Turusta testannut, vaan nää kaikki on lähinnä opiskelijabudjetille sopivia, mut silti älyttömän viihtyisiä. 

IMG_0145
IMG_0146
IMG_0160
Di Trevissä oon käynyt monesti, sillä se on mun ihan suosikki. Niin hyvää ruokaa ja mulla on siitä paikasta pelkästään hyvää sanottavaa. Kaikki alkuruoat on ihan älyttömän hyviä, pääruoista puhumattakaan! 

Nick's food design on ihan mieletön brunssipaikka! Tää on just sellanen paikka, johon veisin bloggaajatytöt syömään, jos treffaisin heitä viikonloppubrunssin merkeissä. Niin kaunis paikka ja viihtyisä. Yleensä kylläkin tupaten täynnä, joten suosittelen pöytävarausta. Tosi paljon kasvisruokavaihtoehtoja (jotka ei kyllä oo mun makuun, kun en kasviksia syö!), mutta jollekulle tää saattaa olla suuri plussa.

Kolmannen Linjan brunssista oon myös tykännyt paljon, heillä on yksi ihan superhyvä booli, joka on jäänyt mun mieleen. Käytiin santsaamassa siellä monta kertaa, kun ei vaan millään pystytty lopettamaan sen boolin juomista... Brunssi on lisäksi täyttävä ja hyvä. Täällä on enemmän perinteisempiä ruokia, mut katkaravuista suuri plussa. Lisäksi ruoka oli ehkä enemmän mun makuun kuin Nick's food designissa, sillä kasvisruokaa oli hieman vähemmän, joten mäkin pystyin syömään monipuolisemmin. 

IMG_0148
IMG_0149
IMG_0157
Fontanasta oon jostain syystä tykännyt aina, se on sellanen luottovalinta. Se on ihanan tunnelmallinen, viihtyisä ja varma valinta. Täältä saa niin kahvia kuin ruokaakin. Sunnuntaibrunssille (josta tän postauksen kuvituskin on) kannattaa mennä ja erityinen plussa tuoreista marjoista. 

Ravintola Koulun piha on kesäisin tosi nätti! Oon käynyt siellä kerran drinkeillä ja tykkäsin tosi paljon siitä, miten rento fiilis siellä oli ja miten kivalta se näytti kesällä. Jos mun pitäisi kuvata sitä, niin sanoisin sitä eläväiseksi, rennoksi ja rentouttavaksi paikaksi. 

IMG_0150
IMG_0155
IMG_0156
Daily Newsissa on, uskokaa tai älkää, myös superhyvää ruokaa. Paikka ei ehkä ulkonäöltään sytytä, mutta peukut sille. Käytiin siellä kerran syömässä jotain pientä ja muistelen edelleen, miten hyvältä ne ranskikset maistui dipin kanssa. Että joo, kannattaa käydä testaamassa tätä, varsinkin pienemmällä budjetilla! 

Tän lisäksi kannattaa käydä Mamissa, Tintåssa sekä Tårgetissa, tykkään kaikista paljon. Ehkä syy on se, että näissä on ihania kynttilänjalkoja, joihin oon ihan heikkona.. Nää on hyviä ravintoloita, jotka ei petä koskaan. Unohtamatta tietenkään Tiirikkalaa, jossa on ihanan tunnelmallinen valaistus. Siellä on kiva käydä aloittelemassa tai ihan vaan kahvilla.

2 kommenttia:

  1. Di Trevissä mun on pitäny käydä jo niin pitkään, mut jotenki koskaan ei vaan tuu käytyä :Dd Ootko käyny Woolshedissä, siellä on mielettömän hyvät hampparit ainaki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kantsii käydä siellä, et varmasti tuu pettymään! En itseasiassa oo koskaan kuullut sen nimisestä paikasta, pitääkin käydä tsekkaamassa se joku päivä :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)