sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

SANO "KYLLÄ" ELÄMÄLLE

IMG_1029
IMG_1018-001
IMG_1039
IMG_1017
IMG_1038
Mun huono puoli on se, että mä suoritan joskus liikaa. Pahimmassa työnarkomaniavaiheessani mulla oli kolme työpaikkaa ja useasti mun työpäivät oli 6-14 kokoaikatyössä ja illalla osa-aikatöissä. Unohtamatta sitä, että viikonlopuksi piti tietenkin mennä kolmanteen duuniin surkeella palkalla, jotta saisi vielä vähän enemmän rahaa. Se elämänvaihe oli tosi suorittamista, työpaikasta toiseen ravaamista ja aikatauluttamista niin, että vuorokauteen mahtuisi mahdollisimman monta työtuntia. Multa jäi monesti menoja välistä siksi, että olin töissä ja halusin vaan saada mahdollisimman paljon tilille rahaa. 

Nyt mulla on puolestaan vaihe, jossa haluan kokea mahdollisimman paljon. Teen töitä tällä hetkellä tietoisesti valittuna vain yhdessä työpaikassa, jonne ilmoitan aina päivät, jolloin mulla on menoa, enkä halua olla töissä. Oon viihtynyt tyttöjen kanssa ulkona aamuyöhön saakka jo muutaman kerran (ja tää ei oo kovin tyypillistä mulle!), sanonut useammin kyllä asioille, pyytänyt mulle täysin tuntematonta tyttöä Instagramissa seurauksi isoon tapahtumaan, kieltäytynyt työvuoroista loistavalla omatunnolla satoja kertoja ja löysännyt rahankäyttöäni - vaikka tästä en osaa kylläkään sanoa, että onko se hyvä juttu. Oon käynyt brunsseilla sunnuntaisin, ottamassa näitä blogikuvia täysin meikittömänä ja nauranut vatsa kippurassa pikaruokaravintolan jonossa lauantaiyöllä. Ja ensimmäistä kertaa elämässäni (!!!) mä oon koskenut mun säästöihin ja ottanut sieltä tuhat euroa voidakseni ostaa reissun Boracaylle, jonne me lähdetään tänään. Aiemmin oon jotenkin ajatellut, että niitä rahoja pitäisi varjella, kunnes tajusin, että ne on tosiaankin tehty käytettäväksi ja elettäväksi. Onneksi tajusin, että hitto vieköön, niillä rahoilla me lähdetään reissuun, vietetään kerrankin aikaa kaksisteen kunnon ajan kanssa, makoillaan rannalla yömyöhään ja unohdetaan kokonaan ajankulu. Elämän pitäisi olla just tässä ja tällä hetkellä se on Hong Kongissa, jossa vietetään välilaskua. Huomenna ollaan perillä paratiisissa ja mä voin kertoa, että oon onnellinen. 

6 kommenttia:

  1. Ihanan rento ja simppeli asu! :)

    http://ellimarias.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Voin samaistua melko paljon sun postaukseen! Mäkin oon tehnyt monesti ihan liikaa töitä, koska oon vain halunnut saada mahdollisimman paljon rahaa säästöön reissuja varten. Ja kyllä ne matkat ovat sitten olleetkin mun elämän parhaita kokemuksia. Toisaalta taas suuren työmäärän takia oon joutunut monesti kieltäytymään kivoista menoista enkä oo ehtinyt näkemään kavereita kovin usein. Myös stressiä ja väsymystä on ollut paljon. Tälläkin hetkellä teen töitä enemmän kuin jaksamisen kannalta olisi hyvä. Koska myös opiskelen päätoimisesti ja olen halunnut opintojeni etenevän hyvää vauhtia, elämä on tuntunut viime aikoina vähän liikaa suorittamiselta. Siksi oon nyt miettinyt paljon ajankäyttöäni ja raha-asioitani. Oon tullut siihen tulokseen, että mun pitää vähentää työmäärääni, vaikka se sitten tarkoittaisi pienempiä tuloja. Jaksamisen ja hyvinvoinnin pitäisi kuitenkin aina olla ykkösprioriteetteja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiän tismalleen ton tunteen, kun tietää saavansa reissuista just sen nautinnon, mutta niiden reissujen eteen joutuu tekemään hitsin paljon töitä. Välillä on hankalaa saada vedettyä raja siihen, että paljonko on hyväksyttävää käydä töissä, sillä ei sitä väsymystä heti huomaa :-/ Kiitos paljon sun kommentista, kiva kun kommentoit ja toit sun omaa näkökantaa esille!

      Poista
  3. Ihanaa reissua teille! :-) Olen itsekkin aloittanut blogin kirjoittelun taas "pienen" tauon jälkeen, mikä tarkoittaa myös, että olen lukenut muidenkin postauksia enemmän, niinkuin myös sinun. Tai itseasiassa olen välillä käynyt lukemassa näitä sinunkin postauksia, vaikka itselläni onkin ollut kirjoitustaukoa. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Johanna! Jes, kiva kuulla susta taas pitkästä aikaa ja lueskella, että mitä sulle kuuluu :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)