keskiviikko 10. toukokuuta 2017

MIKSI ET PROMOA MUITA

IMG_2337
IMG_2360
Mun mielestä blogimaailmassa kehutaan ihan liian vähän tai annetaan erityismainintoja hyville tyypeille. Mä oon aina ollut sitä mieltä, että niistä hyvistä kokemuksista, tyypeistä ja paikoista on hyvä kertoa muille. Jaettu ilo on paras ilo, joten miksi en kertoisi teille mun lempparijuttuja- ja vinkkejä elämässä. Niiden blogien linkittämisen seurauksena, bloggaaja saa näkyvyyttä. Ja näkyvyys on avainsana sosiaalisessa mediassa, sillä menestyäkseen näkyvyys on välttämätöntä. Mutta miksi useat kokee, ettei he halua lisätä kenenkään muun näkyvyyttä, sillä eihän se oo itseltään millään tavalla pois? Ei ne omat seuraajat lopeta sun sivujen lukemista, vaikka löytäiskin yhtä huipun kirjoittajan kuin sä. Mä ainakin haluan kertoa teille näistä seuraavista postauksista (ja tyypeistä), joita ihailen ja joita haluun ehdottomasti suositella. Maailmassa on niin paljon kaunista, ettei ne jakamalla lopu. Ihanaa keskiviikkoa!

IMG_2299
IMG_2311
TÖITÄ SOMENÄKYVYYTTÄ VASTAAN - Postaus siitä, miten yleistä bloggaajalle on se, että palkka halutaan maksaa yrityksen toimesta somenäkyvyytenä. Eihän siinä mitään, jos se näkyvyys olisi suurta näkyvyyttä jonkun ison firman nettisivuilla, mutta se ei todellakaan tarkoita yleisimmin tätä. Maiju sanoi hyvin osuvasti, että: "mitä jos työnantaja päättäisikin jonain päivänä, että "emme maksa enää työntekijöille palkkaa, saatte palkkanne jatkossa facebook-näkvyytenä tai maksamme palkan kopiopapereina". Blogimaailmassa on hyvin yleistä se, ettei haluta maksaa konkreettista palkkaa, vaan suositaan mieluummin näkyvyyttä sekä tuotteita. Moni ei tuu miettineeksi tätä ja mulla olis paljonkin sanottavaa erilaisista blogiyhteistöistä, sillä vuosien saatossa osa on ollut ihan umpimätiä. Ajattelinkin, että voisin ehkä kuvata aiheesta videon tai sitten julkaista sen yhtenä maanantaipostauksena.

KATTAVA OPAS PÄÄKAUPUNKISEUDUN KIRPPUTOREISTA - Myönnettäkööt, että mä en oo kovin suuri kirppisfani. Käyn niillä kerran vuodessa, sillä jotenkin koen, että niistä löytyy huonosti mun kokoisia vaatteita. Löydän kaupoista heti haluamani, kun taas kirppiksille menee enemmän aikaa. Tää postaus kuitenkin innosti mua miettimään asiaa ja kulutustottumuksiani enemmän. Ja sellaiset postaukset on ihan parhaita, jotka innostaa ja inspiroi poistumaan oman mukavuusalueensa ulkopuolelle! 

BLOGGAAJA, PROMOATKO ITSEÄSI - Mariannen postaus muutti mun ajatusmaailmaa. Aikaisemmin oon ajatellut, että on jotenkin noloa tyrkyttää sitä omaa juttuaan tai mainostaa jatkuvasti omaa blogiaan. Tää varmaan johtuu siitä, että monet tutut on joskus vuosia sitten todenneet bloggaajien olevan hyvin huomionkipeitä, kun sitä omaa elämäänsä pitää tuoda esille joka välissä. Nää lausahdukset on jääneet mun alitajuntaan, vaikka tietenkin oon silti tuonut tätä esiin, en vain niissä kaveripiireissä. Tän postauksen jälkeen mut valtas kunnon inspis, että jatkossa en enää ikinä aio piilotella tätä ja aion jatkaa tän tuomista esille entistä kovemmin.

ONNISTUNEET VS EPÄONNISTUNEET KUVAT - Tää postaus on kultaa ja jokaikisen tytön pitäis lukea se! Voi vitsit, mikä itsevarmuus ja miten upeesti Reetta kantaa oman vartalonsa. Suoraansanottuna, mä en voi kuin ihailla tätä näkyä. Postaus kertoo siitä, miten eri valotus ja kuvakulma vaikuttaa kuvaan. Bloggaajat usein valitsee sen edustavamman kuvakulman ja oikeesti jää näkemättä ne, mitkä ei tulleet valituksi siksi, että näyttää kuvakulmassa lihavalta, huonoihoiselta, epäimartelevalta tai muuten vaan epäonnistuneelta. Reetta on laittanut jokaisesta tilanteesta vierekkäin kuvan, joka on epäonnistunut ja viereen kuvan, joka imartelee huomattavasti enemmän. Tää blogi on niin lukemisen arvoinen, rehellisempää ja aidompaa tyyppiä saa hakea.

VOIKO OLLA HERKKÄ JA VAHVA SAMAAN AIKAAN? - Marianne käsittelee aihetta, jota mäkin oon pohtinut pitkään. Usein sitä jää miettimään, että onko herkkyys esteenä sille, ettei voisi olla vahva ihmisenä. Mä koen, että ei oo, mutta postaus herättää ajattelemaan. Ja yksi niistä lukuisista plussista blogeissa on, jos mä havahdun ajattelemaan kunnolla. Ja parhaammassa tapauksessa mulla herää niin paljon ajatuksia, että voisin kirjoittaa niistä postauksen. Mä oon lukenut Mariannen blogia jo pitkään ja lisäksi siinä kolahtaa pirteät, hyvälaatuiset kuvat ja pohdiskeleva ote postauksiin. 

8 kommenttia:

  1. Tää on kyllä niin totta! En ymmärrä miksi toisen menestyminen olisi itseltä pois. Kaikki ovat kuitenkin tulleet lukemaan sun juttuja siksi koska ne kiinnostavat, eivät siksi, että voisivat feidata sut kun joku toinen rupee menestymään!:)

    VastaaPoista
  2. apua miten ihanasti kirjoitit musta! Kiitos <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä, olit joka sanan arvoinen :-)

      Poista
  3. Tosi hyvä postaus. Ja wow toi sun hame! :)

    VastaaPoista
  4. Olipas kiva postaus! Ihana kun levität hyvää mieltä ja kiitos uusista lukuvinkeistä :)

    Elli

    VastaaPoista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)